Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pesukoneet pesevät niin kauan?

Vierailija
02.02.2025 |

Linkoaa kolme tuntia ja pitää kovaa ääntä. Miksei teknologia ole keksinyt nopeaa ja hiljaista pesukonetta?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen käsin saavissa.

Ei se tuo ole yhtään hullumpi ajatus edelleenkään.

Oikein likaiset pyykit kannattaisi ainakin liottaa hyvän pesutuloksen varmistamiseksi.

Vierailija
22/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästääkö vettä vai sähköä se kone ? Ainakin hermot menee odotella tunteja kun kone pesee..

Miksi sä sitä odottelet? Eikö sulla ole muuta tekemistä sen pesun aikana? Mun kone kyllä osaa pestä ilman että mä istun vieressä odottamassa.

Minä ainakin usein odotan ihan sitä että saan pyykit kuivumaan jotta pääsen nukkumaan. Usein olen töistä ja harrastuksista kotona vasta kahdeksan maissa niin kovin pitkää ohjelmaa ei ehtisi pyörittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhemmassa Samsungin koneessa on joko tosi pitkiä tai tosi lyhyitä ohjelmia. Eikä siinä ole pesuajan lyhennys -nappia vaan pesuosuuden ajan pidennysnappi.

Olen ratkaissut asian niin, että laitankin synteettiset - 40 astetta - esipesu - pidempi pesu niin saan 1h45min. Joskus lasten vaatteissa on kuivunutta ruokatahraa ym. niin silloin laitan puuvilla60+esipesu+pesuajan pidennys niin saan 2h.

45min-tunnin pesuohin laitan vaan kevyesti likaantuneita, kerran-pari päällä olleita vaatteita.

Vierailija
24/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono pesukone. Mun pesukoneissa ei edes ole noin pitkiä ohjelmia tarjolla.

Vierailija
25/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän 30min ohjelmaa + linkous. Pyykit puhdistuu mitä puhdistuu mulle riittää. Huuhteluaineetkin on turhia. Tuoksuton pesuaine.

Vierailija
26/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pesu- kuin astianpesukoneet suunnitellaan sellaisiksi, että ne säästävät muka vettä.

Vierailija
27/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa hienopesuohjelmaa, omassa koneessa on ainakin 40 astetta, käyttää reilummin vettä ja linkoaa hellemmin. Kestää noin tunnin ja sillä pesen nykyään kaiken ns. kirjopyykin. Vaatteetkin kiittävät, ei tavan käyttövaatetta tarvitse hinkuttaa pienellä vesimäärällä lähes kolmea tuntia.

Alushousut heitän 60 asteeseen kun pesen pyyhkeitä tai petivaatteita. Rintsikat ja pitsihepeneet pesen käsin.

Vierailija
28/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on suunniteltu jonnekin saharan oloihin, ei suomeen, jossa vesi ei ole loppuva luonnonvara

suomalaiset saa aina tyytyä mitä saa

Vierailija
29/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin saamme kiittää EU:ta.

Vierailija
30/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kunnon koneet keksitty jo 50 vuotta sitten. Niitä myytiinkin vielä 30 vuotta sitten. Talopesuloihin myydään edelleen. Viherpiiperointi estää niiden tekemisen kotitalouksille. Jauhavat olemattomassa vesitilkassa tunnista toiseen. Hulluutta ainakin Suomessa.

Vierailija
31/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästääkö vettä vai sähköä se kone ? Ainakin hermot menee odotella tunteja kun kone pesee..

Miksi sä sitä odottelet? Eikö sulla ole muuta tekemistä sen pesun aikana? Mun kone kyllä osaa pestä ilman että mä istun vieressä odottamassa.

Olen eri, mutta vastaan omasta puolestani, etten uskaltaisi jättää konetta valvomatta. Eihän se vakuutuskaan korvaa, jos sattuu jotain.

Ja se valvominen tarkoittaa sitä että istut koneen vieressä kyttäämässä sitä? Ei kukaan käskenyt sun ulos lähteä. Meillä on kyllä kotonakin tekemistä sillä aikaa kun kone pesee.

Vierailija
32/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei olisi kolme valintaasteikkoa. Yhdestä valitaan vapaasti aika, yhdestä lämpötila ja yhdestä tehot ( hienopesu, villa, puuvilla jne), niin ja neljännestä linkousnopeus.  Itse saisi valita kombon.

Vierailija
33/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään koneet ovat vihervasemmistolaisen suunnittelemia: pääasiassa ovat "ekologisuus" ja "woke".

Vierailija
34/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei olisi kolme valintaasteikkoa. Yhdestä valitaan vapaasti aika, yhdestä lämpötila ja yhdestä tehot ( hienopesu, villa, puuvilla jne), niin ja neljännestä linkousnopeus.  Itse saisi valita kombon.

Ei toimi kotikoneessa jossa vain kylmävesiliitäntä. Et voi valita vartin pikaohjelmaa 60 asteessa kun ei se vesi lämpiä riittävän nopeasti. 

Vierailija
35/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koneessa on pikapesu 30min,

Minullakin on, mutta asteita siinä on vain 30 C.