Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntosali ei tuota tulosta

Vierailija
02.02.2025 |

Rapakuntoinen keski-ikäinen aloitti kuntosaliharjoittelun joulukuun lopulla. Mutta tuntuu ettei mitään kehitystä tapahdu. Mikä vikana vai kuinka nopeasti kunto paranee ja painoja pystyy lisäämään?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisiä syitä on liian kevyt treeni ja vähäinen proteiinin saanti. Suosittelen ottamaan yhteyttä ammattilaiseen, joka katsoo tilannettasi. 

Itse maksoin yksityisestä personal trainerista vuoden. Lihoin puhdasta läskiä 6 kg ja lihasta tuli 1,3 kg vuodessa. Aivan mahtava juttu oli. Personal trainer ei osannut oikein laskea kalorintarvettani oikein. Hänen mielestään minun piti syödä 3000 kilokaloria päivässä, eikä ihan kyllä vastannut totuutta.

Vierailija
22/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen tutustumaan Aitofit sovellukseen. En ole sen edustaja, vaan käytän itsekin sitä sovellusta ja kehitykseni on ollut huima! Olen harrastant aina liikuntaa ja salia, mutta kehitys on junnannut. Viime keväänä aloitin Aitofitin ja nyt penkkipunnerrukseni maksimi on 52,5kg. Ikää minulla on 57v ja olen siis nainen. Ohjelma on Jyväskylän liikuntatieteiden maisterien kehittämä ja hyödyntää myös tekoälyä. 

Suositus myös tälle. Mulla ollut käytössä nyt kuukauden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi typerä kysymykseni, mutta en oikein osaa kertoa mitään kun olen aloittelelija. Jos nyt teen esimerkiksi jollain laitteella 10 kg painoilla, ja yritän laittaa seuraavaan pykälään 15 kg, niin en pysty tekemään sitä. Olen kerran saanut pt:ltä ohjeet minulle sopiviin laitteisiin.

Anteeksi kaikille ja kiitos ystävällisille neuvojille.

-ap

Ei tuossa ole kyllä mitään järkeä? Jos teet 10 kg esim. 10 sarjan, niin aivan taatusti saat vähintään yhden toiston 15 kg. 

Vierailija
24/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi typerä kysymykseni, mutta en oikein osaa kertoa mitään kun olen aloittelelija. Jos nyt teen esimerkiksi jollain laitteella 10 kg painoilla, ja yritän laittaa seuraavaan pykälään 15 kg, niin en pysty tekemään sitä. Olen kerran saanut pt:ltä ohjeet minulle sopiviin laitteisiin.

-ap

Kuinka pitkiä sarjoja teet, siis kuinka monta toistoa sillä 10 kg painolla? Jos saat tehtyä 10x10, niin kyllä sinun pitäisi sitä seuraavaa painoa pystyä nostamaan edes yhden kerran. Sitten teet niin että 1x15, 9x10 ja näin edespäin. Joissakin laitteissa hyppäykset on naiselle aika isoja, mutta monesti niihinkin on joku keino laittaa puolikas lisäys. 

Sinulla on vielä aika lyhyt aika treeniä alla, joten jatka vaan kärsivällisesti. Mutta kokeile joka kerralla lisätä sitä painoa vähän. En kyllä millään usko, että et mihinkään liikkeisiin saisi lisättyä. Tsemppiä treeniin! 

Vierailija
25/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain teet väärin joko salilla, makuuhuoneessa tai keittiössä. Ehkä kaikissa tai kahdessa noista. 

Vierailija
26/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painojen pitäisi kasvaa alussa nopeasti jo pelkästä hermottumisen parantumisesta ja ilman "palkkareita" ja "protskuja", joiilla muutenkin vain saa munuaisensa tukkoon ja rasvaprosenttia kasvatettua.

Vierailija
27/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin 50% lisäys ei yleensä ole hyvä tapa edetä. Lisää ensin toistoja ja/tai sarjoja, ja sitten vasta painoja jos oikeasti tulee heti noin suuri hyppäys. 

Vierailija
28/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Laita 2,5kg kiekko roikkumaan siihen tappiin ja laita se sinne 10kg koloon. Silloin saat 12,5kg.

Joskus laitteissa on myös sellainen vipu siinä pakan päällä, mistä saa sen 2,5kg lisättyä tai poistettua. 

Vierailija
29/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Lisää vähemmän painoa, progressio on aina progressiota. Yleensä saleilta löytyy sellaisia pienempiä painolevyjä joita voi laittaa laitteisiinkin kiinni. 

Vierailija
30/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet käynyt salilla vasta kuukauden ja myönnät että lähtökohta on rapakunto... Jos nyt ensiksi yrittäisit päästä kiinni käymisen rutiiniin ja sen jälkeen tähtäät painojen lisäämiseen ja tuloksiin. 

Toisaalta rapakunnosta lähtiessä kehitys on usein aluksi mukavan nopeaa. Anna ap hiukan lisätietoja millainen ohjelma sinulla on.

Vierailija
31/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Jos saat kaikki haluamasi toistot tehtyä sillä kympillä, nostat painoja. Teet 15 kilolla niin minta toistoa kuin saat tehtyä eikä haittaa, vaikka et saisi sitä haluamaasi toistomäärää tehtyä. Seuraavalla kerralla saat varmasti sillä 15 kilolla edellistä enemmän toistoja. Ja kun taas saat kaikki haluamasi toistot tehtyä 15 kilolla, nostat painoja. Niiden sarjojen onkin tapana jäädä kesken alkuun, kyllä ne toistomäärät ajan kanssa nousee.

Vierailija
32/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin työni pakottamana salilla nelikymppisenä viitisen vuotta. Tulokset toki paranivat, muttei se fyysiseen hyvinvointiini vaikuttanut mitenkään. Paljon enemmän on ollut hyötyä pitkäkestoisesta ulkoliikunnasta, jota olen harrastanut koko ikäni.

Itse kyllä huomaan selvän eron, kun olen aloittanut voimaharjoittelun. Kestävyys ja lihaskunto ovat kaksi eri asiaa.

Kun aloitin, en saanut yhtään leukaa ja nostin penkistä 55 kiloa. Kun lopetin, vedin 18 leukaa ja nostin 100 kiloa penkistä. Samaan suuntaan meni jalkakyykky ja vatsat. Silti en huomannut minkäänlaista muutosta arkielämässä.

Vierailija
33/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kuinka monta toistoa teet sillä pienemmällä painolla? Tekee niitä lisää ja sitten painavammalla painolla vähän vähemmän toistoja. 

Vierailija
34/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin tiukan treenin jonka otin tosissaan 30 vuotiaana, otin selvää kaiken minkä pystyin ja olen suht hyvin noudattanu sitä.

Noin 34 vuotiaana alkoi tuntumaan paremmalta ja kevyemmältä.

Noin 40 vuotiaana minä vihdoin näytän siltä että käyn salilla.

Mutta en siltä vieläkään että kukaan steroideista on syyttäny.

En ole katunu muuta kun että en alottanu aikasemmin, hidasta on näin vanhempana mutta ehdottomasti sen arvoista ihan jo pelkän seksuaalisen viriiliyden vuoksi.

Vierailija
35/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä jotka käyvät salilla ja ihmisiä jotka käyvät salilla. Toisille ei välttämättä tule edes hiki ja toiset lähtevät kotiin siinä kunnossa, että hädin pystyy kyykkyyn menemään. Eri asia tehdä oikeasti rasittava treeni jossa joutuu puremaan hammasta ja välillä tuntuu kuin pyörtyisi vs. se, että istuu ja polkee kuntopyörää 30 minuuttia pienellä vastuksella ja ehkä tekee pari sarjaa ylätaljaa koska se nyt on itselle sopiva liike eikä tunnu pahalta. 

Vierailija
36/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä jotka käyvät salilla ja ihmisiä jotka käyvät salilla. Toisille ei välttämättä tule edes hiki ja toiset lähtevät kotiin siinä kunnossa, että hädin pystyy kyykkyyn menemään. Eri asia tehdä oikeasti rasittava treeni jossa joutuu puremaan hammasta ja välillä tuntuu kuin pyörtyisi vs. se, että istuu ja polkee kuntopyörää 30 minuuttia pienellä vastuksella ja ehkä tekee pari sarjaa ylätaljaa koska se nyt on itselle sopiva liike eikä tunnu pahalta. 

No eipä se treenaaminen aina ole pyörtymistä ja hampaiden kiristämistäkään. Suurin osa ihmisistä ei vain käy tarpeeksi paljon ja tarpeeksi usein salilla. Ja sitten jos tulee pitkä katkos saliin, niin kehitys meneekin siinä.

Vierailija
37/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö liian vähän?

Vierailija
38/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä painoja pitäisi jo alkuvaiheessa saada lisättyä melko nopeaan tahtiin. Oletko uskaltanut kokeilla kuitenkin? 

Pitäisikö?

Vierailija
39/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä se treenaaminen aina ole pyörtymistä ja hampaiden kiristämistäkään. Suurin osa ihmisistä ei vain käy tarpeeksi paljon ja tarpeeksi usein salilla. Ja sitten jos tulee pitkä katkos saliin, niin kehitys meneekin siinä.

En muista prosenttia, mutta iso osa salijäsenyyksistä juoksee ns. tyhjänä, kun ihmiset eivät raaski perua mutteivat myöskään käy kuin satunnaisesti. 

Vierailija
40/61 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö liian vähän?

Voi käydä niinkuin minulle, että syö paljon ja lihoo, mutta lihas ei kasva yhtään. Hyvin todennäköistä näin, jos syö paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä