Sujuva valehteleminen on avain menestykseen ja vaurauteen.
Kommentit (68)
Päivän paras itkuvirsi?
Tähän asti mennessä ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Pärjää kyllä, mutta eivät politiikassa ja markkinoijina.
Myyntimiehen on puliveivaareita
Vierailija kirjoitti:
Rehelliset ja kiltit eivät pärjää.
No mä olen molempia ja pärjännyt kyllä hyvinkin mukavasti niin koulutuksen, taloudellisen tilanteen, parisuhteen kuin perheenkin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteluita?
Trump menestyy, Putin menestyy, jne menestyy.
Aivan. Missä maassa on valtion johtajana lämminsydäminen, epäitsekäs ihminen, joka tukee leskiä, orpoja ja vähäosaisia?
Tässä elämässä ihmismittarilla menestyminen on kovin merkityksetöntä. Jumala tuomitsee kaikki tekojensa mukaan.
Mä oon ainakin pärjännyt hyvin elämässä vain olemalla rehellinen. Ei oo tarvetta olla poliitikko, diktaattori tai miljonääri. Normaaliin hyvätuloisuuteen ei tarvita valehtelua
Vierailija kirjoitti:
Tässä elämässä ihmismittarilla menestyminen on kovin merkityksetöntä. Jumala tuomitsee kaikki tekojensa mukaan.
Tässä yhteiskunnassa rahalla on liian suuri merkitys menestyksen mittariksi. Raha on elämisen kannata tärkeää, mutta ei tärkein arvo
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ainakin pärjännyt hyvin elämässä vain olemalla rehellinen. Ei oo tarvetta olla poliitikko, diktaattori tai miljonääri. Normaaliin hyvätuloisuuteen ei tarvita valehtelua
Komppaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä yhteiskunnassa rahalla on liian suuri merkitys menestyksen mittariksi. Raha on elämisen kannata tärkeää, mutta ei tärkein arvo
Toki rahaa tarvitsee usein moneen asiaan. Raha ei kuitenkaan ole kaikille mikään menestyksen mittari, Jumala ei välitä pankkitilin saldosta. Paitsi jos saldoa on paljon ja siitä ei jaa tarvitseville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki rahaa tarvitsee usein moneen asiaan. Raha ei kuitenkaan ole kaikille mikään menestyksen mittari, Jumala ei välitä pankkitilin saldosta. Paitsi jos saldoa on paljon ja siitä ei jaa tarvitseville.
Kaukaa haettu, mutta Keanu Reeves on oiva esimerkki. On pääsyt työllään vaurastumaan, mutta silti nöyrä ja muita auttava henkilö
Niin. Siksi ollaan tässä. Ei ole pyrkyriluonne.
Aloittajalta unohtui väärin vannominen omaksi eduksi.
Avainsana on se, ettei niistä valheista saa koskaan jäädä kiinni, muuten on elämä ja maine pilalla. Sitten on se, että haluaako elää sen stressin kanssa, joka tulee kiinnijäämisen pelosta. Ehkä jos on psykopaatti, tai adrenaliini narkkari, niin tuommoinen tyyli elää voi kannattaa. Normi jantterilla tuskin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteluita?
Trump menestyy, Putin menestyy, jne menestyy.
Aivan. Missä maassa on valtion johtajana lämminsydäminen, epäitsekäs ihminen, joka tukee leskiä, orpoja ja vähäosaisia?
Niin ja tulokset näkyy sitten sotina, nälänhätinä, tauteina ja ihmisten kärsimyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Muistan lukeneeni vuosia sitten jonkin psykologisen tutkimuksen, jonka mukaan ihmiset valehtelevat keskimäärin kymmenkunta kertaa joka päivä. Hyvät ja pahat siis. Muistanpa senkin, että meidän ihmisten kanssakäymisestä ei tulisi käytännössä mitään ilman valehtelua.
Kieltämättä tässä on sellainen perä että joskus pääsee helpommalla valehtelemalla rehellinenkin mutta kannattaa pysyä järkevänä.
Joskus olen tätä juuri pohtinut kun jouduin tälläisiin tilanteisiin ja olen tehnyt paljon työtä sen eteen että ei tarvitse valehdella.
Aitous auttaa mutta myös se auttaa että päättää olla häpeämättä omaa elämää ja kaikkea mikä siihen liittyy. Tämä taas tuo erilaisia haasteita mutta myös paljon ilkeitä ihmisiäkin esiin mutta täytyy vain kestää itsevarmana. Häpeän takia moni valehtelee, eivät kaikki kuitenkaan valehdellakseen.
Siksi sanonkin että kaikkea ei kannata yleistää niin voimakkaasti että pönkittää itseään liiallisilla kuvitelmilla muiden toimista.
Tästä pääsemmekin siihen mistä kaikki on alkanut pahentumaan, on paljon heikkoja ihmisiä jotka eivät halua toimia oikein koska kuulemma muutkaan eivät toimi. Tässä taustalla on kaikki mahdollinen etu ja hyöty esimerkiksi.
Karma korjaa lopulta. "Ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi." Ihminen voi voittaa valehtelulla mammonaa, mutta ihminen joka ei elä autenttista elämää ei ole onnellinen.