Finnairin henkilökuntaedut, törkeää rahastusta
Kuulin tutultani, että Finnairin henkilökunta ei ainoastaan itse saa lennellä ilmaiseksi, myös sukulaiset ja vieläpä kaverit pääsevät siivellä. Kuka tämänkin maksaa, No tietenkin asiakkaat.
Nyt menee loputkin Finnairin lennot vaihtoon. Lennän myös työn puolesta paljon - en enää Finnairilla.
Kommentit (9)
ei se ihan noin mee :) otappa selvää faktoista ennekuin tuut valehtelemaan.
Kakkatuskaa myös maksaville asiakkaille mahdollisesti luvassa kun joutuu odottelemaan vessaan pääsyä näiden henkilökuntalaisten ja niiden sukulaisten vuoksi. Jos siis vessat ylipäätään toimii.
Tätä olen myös ihmetellyt. Tuttu on eläkkeellä Finnairilta ja edelleen esim. hänen aikuinen 30 v lapsensa lentää id-ja vapaalipuilla ja koko muu perhe tietysti myös.
Henkilökuntaliput eivät ole ilmaisia, edullisia toki. Lähes kaikilla lentoyhtiöillä on tuo sama etu, joten Finnairin boikotointi tämän takia on hölmöä. Henkilökuntalipulla pääsee koneeseen vain, jos siellä on tilaa (maksavat asiakkaat menevät aina edelle) tai jos esimerkiksi koneeseen ei oteta ylimääräistä rahtia (rahdista tienaa enemmän kuin matkustajista).
Ei ole enää tätä päivää jos perheenjäsenet, aikuiset lapset tai omat vanhemmat saavat rahanarvoisia etuja. Just ja just menee läpi, että henkilökunta itse saa, mitähän verottaja tykkää tällaisista eduista.
VR:llä oli joskus sama systeemi, eipä ole enää.