Töissäkäyvät eivät ymmärrä sitä että yksinhuoltaja äidin 2500€ tuista iso osa menee vuokraan, laskuihin ja ruokaan.
Vain satasia jää omaan käyttöön. Helppohan se on työssäkäyvän huudella kuinka tuet on muka suuret.
Kommentit (52)
Aika moni työssäkäyvä saa tuon saman verran rahaa, ja jos ovat yksinhuoltajia, niin eiköhän samat kulut ole heilläkin.
Eli ap unohti sanoa, että työtön yksinhuoltaja. Suurin osa yksinhuoltajista käy töissä. Ainakin kaikki minun tuntemani, ja tunnen heitä useita, koska olen sellainen itsekin ja olen hakeutunut samassa tilanteessa olevien seuraan.
Itse tienaan palkansaajien ylimmässä 3 prosentissa.
YH ei ymmärrä että muut ihmiset maksavat IHAN KAIKKI KULUNSA ITSE.
Vierailija kirjoitti:
Siivellä eläjät ei ymmärrä, että työssä käyvää hivenen harmittaa, kun veroprosentti on sairas osittain heidän takiaan!
Kyllä me ymmärretään mut ei kiinosta .ahdistaako jo tuleva työviikko?
Vierailija kirjoitti:
Vuokraan, laskuihin ja ruokaanhan ne tuet on tarkoitettu. Jos sen jälkeen jää useampia satasia käyttöön, niin aika riittävät tuet on kyllä. Ei tuilla ole tarkoitus saada samanlaista elintasoa kuin työssä käymällä.
Mutta samalla tavalla se työssä käyvä yh saa lapsilisää ja elatustukea/-apua ja ne tulevat palkan LISÄKSI kun taas työttömällä ne vähentävät muita tukia. Jos lapsia on monta niin työssä käyvä voi olla oikeutettu myös asumistukeen ja jopa toimeentulotukeen.
Noihin palkkakin menee useimmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraan, laskuihin ja ruokaanhan ne tuet on tarkoitettu. Jos sen jälkeen jää useampia satasia käyttöön, niin aika riittävät tuet on kyllä. Ei tuilla ole tarkoitus saada samanlaista elintasoa kuin työssä käymällä.
Mutta samalla tavalla se työssä käyvä yh saa lapsilisää ja elatustukea/-apua ja ne tulevat palkan LISÄKSI kun taas työttömällä ne vähentävät muita tukia. Jos lapsia on monta niin työssä käyvä voi olla oikeutettu myös asumistukeen ja jopa toimeentulotukeen.
Miten niin työttömällä vähentävät muita tukia? Minun ansiosidonnainen päiväraha olisi ainakin sen verran, etten saisi muita tukia. Tuskin se päiväraha sen jälkeenkään on mitenkään sidonnainen lapsilisään tai elatustukeen.
Oletko muuten miettinyt, että parisuhteessa lastensa kanssa oleva saa tavallaan myös elatustukea, kun sehän on vain toisen vanhemman osuus lapsen kuluista, ja parisuhteessa lapsen kulut yleensä jaetaan, ja lisäksi lapsilisän saa yhdessä olevatkin. Eli se on se muutaman kympin yh-korotus, mikä poikkeaa pariskunnasta.
Siivellä eläjät ei ymmärrä, että työssä käyvää hivenen harmittaa, kun veroprosentti on sairas osittain heidän takiaan!