Paljonko keskituloiset pystytte auttamaan rahallisesti opiskelevia lapsianne?
Ongelma on tämä huono työllisyystilanne. Tuntitöitä opintojen ohella tuntuu olevan todella vaikea saada. Lisäksi kaikki eläminen on kallistunut. Autatteko jollain tavoin nuoria aikuisia lapsianne? Millä summalla tai millä tavoin? Itse olen antanut välillä ruokakassin ja välillä rahaa. Kolmen nuoren äitinä olen tiukoilla..
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhempien pitäisi tukea rahallisesti täysi-ikäistä? Itse en ole saanut koskaan vanhemmiltani rahallista tukea, enkä ole odottanutkaan, että he maksaisivat elämääni täytettyäni 18. Kultalusikka suussa en ole kasvanut, vaan niukat rahat on opiskeluaikaan saanut riittämään elämällä säästeliäästi: kulkemalla kävellen/pyörällä, tekemällä itse ruoan ja asumalla vaatimattomasti solussa ja käyttäen rahaa vain välttämättömiin. Ennen kuin joku tulee kommentoimaan, että tällainen kuulostaa kurjalle, niin sanoisin, että tottumuskysymys. Kun en ole lapsenakaan yltäkylläisyydessä elänyt, niin tämä on ollut ihan sitä perusarkea, eikä se ole tehnyt minusta sen onnettomampaa. Nyt työelämässä ja parempien tulojen äärellä osaa arvostaa sitä, mitä kouluttautuminen ja työelämä on elämään mahdollistanut.
Juuri näin. Lapsia ei pidä päästää liian helpolla.&nbs
Kyllä elämä pitää huolen siitä, ettei pääse helpolla. Omalla lapsellani välillä masennusta tai ahdistusta, jolloin tulee sairauspoissaoloja töistä ja opinnot hidastuu. Mielellään maksetaan terapialaskut ja autetaan muutenkin.
Juuri näin. Lapsia ei pidä päästää liian helpolla.