Onko normaalia alkaa varaamaan nimiä kaveriporukassa
Muutama on alkanut nyt varaamaan nimiä, ja tuntuu että pitävät ihan oikeasti kirjaa että mitkä nimet on kenenkin (tuleville lapsille). Täytyy sanoa että tämä tuli ihan puun takaa. Onko teillä muilla ollut tällaista, ja eikö kaveritkin voi antaa lapsilleen samat nimet jos samoista nimistä tykkäävät? Inhottavaa jos nyt pitää kiirehtiä lastentekoa jotta saa antaa haluamansa nimen...
Kommentit (30)
Ei ole onneksi tullut vastaan. Ainoastaan ystäväni kysyi mielipidettäni, kun antoi sisarukseni nimen kummilapselle. Tietysti sanoin, että asia on minulle ok. Itse en nimestä pidä, mutta toisten ihmisten lasten nimet ei minulle kuullu.
Mitä sitä keltään kyselemään.. antaa just nimen kuin haluaa.
samat ongelmat näkyy työpaikoillakin johtamisessa, pitäisi kysyä kaikkien mielipidettä ja tiimejä kuin johtaa ja tehdä päätöksiä. Samoista asioista keskustellaan ja keskustellaan, jottei kellekään tule paha mieli
On tuota ollut jonkin verran aina. Muistan kun pikkuveljeni syntyi ja vanhemmat suunnittelivat antavansa hänelle nimen Jari. Naapurissa oli muutamaa viikkoa vanhempi poikavauva ja yllätys, yllätys, hänet kastettiin Jariksi. Veljelleni etsittiin sitten toinen nimi, kun ei haluttu antaa samaa nimeä kuin naapurin vauvalle. Tämä siis jo 50-luvun lopulla.
Vierailija kirjoitti:
Mä keksin lapselle vahingossa nimen, joka olikin jo miehen siskon varaama. Mies ei sanonut mitään vaikka oli kuulemma tiennyt. Sain moitteet anopilta ja puhinat tältä siskolta, sekä ehdotuksia mikä olisi ollut oikeampi nimi meidän lapselle. Ihan naurettavaa pelleilyä.
Miten ihmeessä sinä ne moitteet sait eikä miehesi??
Mitä hemmettiä? Kai nyt lapselle antaa sellaisen nimen kuin tykkää. Eräs ystäväni piti lapseni nimeä kauniina ja antoi lapselleen lähes saman nimen. Tyyliin Eija/Seija. Eikä olisi edes haitannut vaikka olisi ihan samakin nimi ollut.
Kaveri antoi tytölleen saman nimen kuin minun tytöllä. Miksi olisin suuttunut, nimihän on minusta kaunis. Lisäksi se oli top10 suosituimmista nimistä sinä vuonna syntyneiden kesken, joten tuskin oli ainoa :D
Vierailija kirjoitti:
Olen tästä ilmiöstä kuullut mutta omalle kohdalle ei ole sattunut. Jos minulla olisi tilanne että tiedän haluavani lapsia ja tiedän mitkä nimet haluan heille antaa niin varmasti kertoisin kavereilleni etteivät anna vahingossa samoja nimiä.
Onko siis parempi, että antavat tarkoituksella saman nimen? ;)
Enpä ole moiseen systeemiin törmännyt. Meillä nuoremman lapsen syntyessä, syntyi viikon päästä miehen veljelle kaksoset, toinen samaa sukupuolta kun meidän vauva. Asutaan melko pienellä paikkakunnalla, lähekkäin toisiamme, joten tiedossa oli, että samassa päiväkotiryhmässä, koulussa, mahdollisissa harrastuksissa tulevat kulkemaan. Ihan siksi juteltiin heidän kanssaan, ettei täyskaimoja sentään tule. Ensin kyseltiin, että moniko kirjaiminen nimi heillä on mielessä. Yhtä monta kirjainta kuin meillä, joten sitten paljastettiin alkukirjaimet, jotka oli erit. On kyllä aivan erilaiset nimet osuneet.
Lähisuvussa samat kutsumanimet ovat ikävä asia, mutta muuten siitä vaan.
t. tätinsä mukaan nimetty keski-ikäinen ja keskivartalolihava Pikku-Niina
Naiset ja lasten nimeäminen. Autismiprosentti 100. Voi jumaliste mitä touhua. Pitää miettiä sopiiko se tavutus ja kirjaimet muihin sisaruksiin sekä isovanhempiin 15 polvea taaksepäin jne