Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

85-vuotias isoisä utelee aina kyläillessä lapsenlapsilta (tyttöjä) että onko poikaystäviä

Vierailija
02.02.2025 |

Kannattaako noin iäkkäälle kertoa että toinen tykkää tytöistä ja toinen ei halua seurustella lainkaan? 

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan meidän silloin 87v pappa järkyttynyt kun tyttö kertoi olevansa kihloissa toisen naisen kanssa. Toivotti onnea ja halasi lämpimästi.

Vierailija
22/66 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhu lapsen kanssa mitä haluaa.

Naurattaa kyl kun ihan aikuiset puhuu lapsensa "kämppiksistä" vaikka lapsi itse sanonut seurustelevansa.

Mun äiti puhui kaverista vielä silloinkin kun oltiin jo naimisissa.

Pohjois-Suomessa tuo on ihan yleinen termi ollut aikoinaan, vaikka olisi ihan perinteinen pariskunta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n perheessä se isoisä jaksaa tätä samaa udella vuodesta toiseen. Ja ap sitten ihmetellä asiaa palstalla... :)

Vierailija
24/66 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmat ovat meillä läpeensä järkyttyneitä kun yksi lapsenlapsista on parisuhteessa transhenkilön kanssa. 

No ei ihme!

Vierailija
25/66 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesta katsoen erittäin suurella todennäköisyydella ihminen on hetero. Ellei ole, niin mitä sitten? Joo, voisi kysyä onko seurustelukumppania mutta ei tuo kovin kummoinen 

Vierailija
26/66 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoja on ollut aina ja se isoisäkin sen tietää. Niin seniili se isoisäkään ole, ettei se olisi rokannut 50-luvulla. Ihan kuin ikä tekisi ihmisistä konservatiivisiä. Ei tee!

Ihmisistä tulee suorastaan liberaaleja, koska ovat nähneet elämää!

Anna kysellä. Eikö ne lapset osaa itse vastata? 

Vierailija
27/66 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä osaa muuta kysyä nuoremmilta sukulaisilta. Ei tarkoita pahaa.

Vierailija
28/66 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa heittää että kelpaisko tyttöystävä? Minulla yksi vanhempi sukulainen kyseli joka kerta kun kävi kylässä samaa ja se ärsytti huomattavasti koska se ei todellakaan kuulu hänelle. Kysyin kerran että mitens tyttöystävä ja se naaman muuttuminen punaiseksi oli näkyvää ja sitten hieman köhimistä ja sen jälkeen todistelua että ei se haittaa kun hänenkin pojalla oli kerran yövieras jonka armeijakamat oli eteisessä ja olivat luulleet ensin että poika mutta onneksi olikin tyttö vieras. Tämä tapahtui siihen aikaan kun naisten pääsy armeijaan oli tuore uutuus.  Tuolle vanhemmalle sukupolvelle on joku hemmetin pakkomielle siihen että pakko olla joku parisuhde niin olet jotain.

Mutta kysely loppui siihen.

Vierailija
29/66 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivoisin, että vanhemmat olisi puolellani ja kertoisivat ihan normaalisti, että pidän samasta sukupuolesta enemmän. Miksi pitää miellyttää enemmän isoisää kuin omaa lastaan?! 

Joskus on viisautta, ettei ihan kaikille toitota ihan kaikkea. Sen vaikea ymmärtää nuorena, mutta vanhempana kun maailma on monisyisempi ja vähemmän mustavalkoinen, monet tajuavat, että kannattaa valita taistelunsa.

Vierailija
30/66 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa heittää että kelpaisko tyttöystävä? Minulla yksi vanhempi sukulainen kyseli joka kerta kun kävi kylässä samaa ja se ärsytti huomattavasti koska se ei todellakaan kuulu hänelle. Kysyin kerran että mitens tyttöystävä ja se naaman muuttuminen punaiseksi oli näkyvää ja sitten hieman köhimistä ja sen jälkeen todistelua että ei se haittaa kun hänenkin pojalla oli kerran yövieras jonka armeijakamat oli eteisessä ja olivat luulleet ensin että poika mutta onneksi olikin tyttö vieras. Tämä tapahtui siihen aikaan kun naisten pääsy armeijaan oli tuore uutuus.  Tuolle vanhemmalle sukupolvelle on joku hemmetin pakkomielle siihen että pakko olla joku parisuhde niin olet jotain.

Jep.

Kannattaa aina vastata mahdollisimman nenäkkäästi, niin pääsee mahdollisimman pian tilanteeseen jossa sukulaiset tajuavat että sinun kanssasi ei kannata edes yrittää löytää mitään jutun juurta. Vieraiden kanssa keskustelun aloittaminen on muutenkin vaikeaa, tuolla menetelmällä saat sen kyllä tyrehtymään kokonaan, ja sitten voitta mököttää yhdessä: yksi kiikkustuolissa, toinen penkillä. Hyvä hyvä!

Vierailija
31/66 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Kannattaa aina vastata mahdollisimman nenäkkäästi, niin pääsee mahdollisimman pian tilanteeseen jossa sukulaiset tajuavat että sinun kanssasi

Maailmassa on paljon muutakin juteltavaa kuin parisuhteet tai lapset tai asunnonomistaminen tai työpaikka.

Kun et tiedä toisen tilannetta, niin älä tenttaa. 

Vierailija
32/66 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Kannattaa aina vastata mahdollisimman nenäkkäästi, niin pääsee mahdollisimman pian tilantee

Maailmassa on paljon muutakin juteltavaa kuin parisuhteet tai lapset tai asunnonomistaminen tai työpaikka.

Kun et tiedä toisen tilannetta, niin älä tenttaa. 

Jep, nuorilta sukulaisilta ei missään nimessä pidä kysellä, mitä elämään kuuluu. Se on mikroaggressiota ja vaikka mitä. Parempi on istua hiljaa ja mököttää yhdessä. Ja sitten ihmetellä että mikä siinä on kun niillä sukulaisreissuilla on aina niin saatanan tylsää kun kaikki vaan istuu seipään nielleenä ja pönötetään. Miksei koskaan puhuta mitään?

Vierailija
33/66 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Kannattaa aina vastata mahdollisimman nenäk

Vanhus: mitäs Liisalle kuuluu

Liisa: kiitos ihan hyvää

Ja homma hoidettu. Sitten voi juoda kahvia. 

Vierailija
34/66 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tytöt voivat kertoa nuo asiat paapalle itse?

Paapalle ?

Vierailija
35/66 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa tietää onko tyttö jo opastettu rakkauden puutarhaan.

Vierailija
36/66 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tytöt voivat kertoa nuo asiat paapalle itse?

Paapalle ?

Pappa on Etelä-Pohjanmaalla paappa ja mummo on mumma.

-ohis

Vierailija
37/66 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaaliin isovanhemmuuteen kuuluu tavallisesti selvittää onko lapsenlapsi seksuaalisesti aktiivinen.

Arto S

Vierailija
38/66 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pahaa tarkoita, ennen oli harvinaista, jos jollain ei ollut heilaa tai sulhoa tietyssä iässä. En usko, että monikaan järkyttyisi vaikka kertoisikin kumppanin olevan samaa sukupuolta. Ainakin isät ja äidit yleensä kyllä tietävätkin.

Vierailija
39/66 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivoisin, että vanhemmat olisi puolellani ja kertoisivat ihan normaalisti, että pidän samasta sukupuolesta enemmän. Miksi pitää miellyttää enemmän isoisää kuin omaa lastaan?! 

Riippuu valitettavasti isoisästä ja isoäidistä. Toisille yli 80v pystyi kertomaan ja olivat vain että ahaa, selvä. Toisille ei: mummeli ryhtyi eheyttämään ja siihen se mummosuhde sitten loppuikin. Ja ei siis kerrottu, koska arvattiin, mitä seuraa. Jotenkin onnistui kuitenkin kyyläämään tilanteen.

Vierailija
40/66 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pappaikäinen, enkä todellakaan ole tietämätön nykyajan asioista. Kyllä homoista ja lesboista tiedettiin jo  50 vuotta sitten. Meilläkin oli suvussa yksi. Lasten kuulleen yritti vanhemmat salaa asiasta keskustella, mutta kyllä me tiedettiin.