85-vuotias isoisä utelee aina kyläillessä lapsenlapsilta (tyttöjä) että onko poikaystäviä
Kannattaako noin iäkkäälle kertoa että toinen tykkää tytöistä ja toinen ei halua seurustella lainkaan?
Kommentit (66)
Isovanhemmat ovat meillä läpeensä järkyttyneitä kun yksi lapsenlapsista on parisuhteessa transhenkilön kanssa.
Turha sitä vanhaa miestä järkyttää. Ei niille vanhuksille tarvia kaikkia kertoa. Sanokaa vaan että ei vielä ole löytynyt ja ennättäähän sitä vielä myöhemminkin.
Minä toivoisin, että vanhemmat olisi puolellani ja kertoisivat ihan normaalisti, että pidän samasta sukupuolesta enemmän. Miksi pitää miellyttää enemmän isoisää kuin omaa lastaan?!
Puhu lapsen kanssa mitä haluaa.
Naurattaa kyl kun ihan aikuiset puhuu lapsensa "kämppiksistä" vaikka lapsi itse sanonut seurustelevansa.
Meillä KOK ja PS äänestänyt !03 vuotias käy saman asian johdosta. Oli sodan aikaan kotirintamalla ja palkittiin runsain mitalein. Tosin pahat kielet kertovat että lonkkavika olisi tekaistu. No kateellisia riittää. Hengissä kuitenkin, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kyl kun ihan aikuiset puhuu lapsensa "kämppiksistä" vaikka lapsi itse sanonut seurustelevansa.
Mun äiti puhui kaverista vielä silloinkin kun oltiin jo naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä toivoisin, että vanhemmat olisi puolellani ja kertoisivat ihan normaalisti, että pidän samasta sukupuolesta enemmän. Miksi pitää miellyttää enemmän isoisää kuin omaa lastaan?!
No vähän siitäkin kiinni miten vanha ja sairas se isoisä on. Jos on muutenkin heikkona ja tietää että asia olisi järkytys, niin miksi riskeerata mitään.
Sehän riippuu ihan isoisästä. Oma isäni oli tätä isoisää vanhempi, eikä homoista tahi lesboista hätkähtänyt. Hänen lapsenlapsissaan ei tosin homoja ole, mutta veljensä tytär on kyllä lesbo. Isäni siis jo edesmennyt.
En nyt jaksa uskoa, että 1940-luvulla syntyneistä suurimmalle osalle homot enää mikään tabu saati kauhistus on. Toki kaiken maailman persut sun muut hihhulit on tietenkin oma lukunsa, mutta puhuinkin ihan normaaleista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti puhui kaverista vielä silloinkin kun oltiin jo naimisissa.
Tuo on murrejuttu. Mun anoppikin käyttää sanaa kaveri kumppaneista.
Voihan vain vasta onko sitä ystävää vai ei. Tarviiko enempää selitellä.
Täysipäinen 85 v on kylläkin suvaitsevaisempi kuin luulisi. Nuorilla itsellään ja nuorilla aikuisilla tuntuu olevan ahtaampi ajatuskanta.
Vataat vaan että "eipä ole löytynyt" jos sulta kysyy lasten asioista
Sehän on heidän henkilökohtainen asia, kertoo tai ei! Jos siis heiltä kysyy!
Kai tytöt voivat kertoa nuo asiat paapalle itse?
Vierailija kirjoitti:
He ovat juurikin puolellasi jättämällä kertomatta. Vai haluatko kuunnella jatkossa isovanhemman jatkuvaa ei niin positiivista kommentointia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat juurikin puolellasi jättämällä kertomatta. Vai haluatko kuunnella jatkossa isovanhemman jatkuvaa ei niin positiivista kommentointia?
Ei sitä ole mikään pakko kuunnella. Veri on vettä sakeampaa, mutta kusipäiden kanssa ei tarivitse viettää aikaa vaikka ne sukulaisia olisivatkin.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Isovanhemmat ovat meillä läpeensä järkyttyneitä kun yksi lapsenlapsista on parisuhteessa transhenkilön kanssa.
En ihmettele. Se ON järkyttävää. Ja surullista.
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu ihan isoisästä. Oma isäni oli tätä isoisää vanhempi, eikä homoista tahi lesboista hätkähtänyt. Hänen lapsenlapsissaan ei tosin homoja ole, mutta veljensä tytär on kyllä lesbo. Isäni siis jo edesmennyt.
En nyt jaksa uskoa, että 1940-luvulla syntyneistä suurimmalle osalle homot enää mikään tabu saati kauhistus on. Toki kaiken maailman persut sun muut hihhulit on tietenkin oma lukunsa, mutta puhuinkin ihan normaaleista ihmisistä.
1940-luvulla syntyneen äitini kommentointi sotki aikoinaan hänen omat välinsä siskoonsa ihan täydellisesti. Tätini on lesbo. Eivätkä äitini sosiaaliset taidot eivät ole kehittyneet iän myötä, vaan lähinnä rappeutuneet.
Onko kellään kokemusta vastaavasta?
En usko että isoisä ihan ymmärtää nykypäivää. Hänen nuoruudessaan homoseksuaalisuus oli rikos.
Ap