Mitä epämääräisiä ajanmääreitä tiedät?
Joiden tarkkaa pituutta on vaikea tietää.
Tyyliin: ei kerkiä kissaa sanoa?
Kommentit (55)
Ennen vanhaan. Milloinkohan sekin lienee ollut? Oliko muinoin ennen vai jälkeen edellisen?
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan. Milloinkohan sekin lienee ollut? Oliko muinoin ennen vai jälkeen edellisen?
Vanhaan hyvää aikaan. Jolloin kaikki oli paremmin.
Odottavan aika on pitkä. Olipa se odotus lopulta minkä mittainen tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhaan hyvää aikaan. Jolloin kaikki oli paremmin.
Tämähän oli siis silloin kun minä olin nuori/sinun ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivenheiton päässä, erityisesti käytössä asuntoilmoituksissa..voi tarkoittaa mitä tahansa
"Kaikki palvelut ovat lähellä". Aika suhteelista mikä on kenellekin lähellä.
Tästä tulikin mieleen vanha puujalka: Kiinteistövälittäjä esitteli asuntoa ostajaehdokkaalle, että on loistava sijainti. Rautatieasemallekkin on vain kivenheiton matka. Ostaja: Ei minulla ole tapana heitellä junia kivillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivenheiton päässä, erityisesti käytössä asuntoilmoituksissa..voi tarkoittaa mitä tahansa
"Kaikki palvelut ovat lähellä". Aika suhteelista mikä on kenellekin lähellä.
"Tästä tulikin mieleen vanha puujalka: Kiinteistövälittäjä esitteli asuntoa ostajaehdokkaalle, että on loistava sijainti. Rautatieasemallekkin on vain kivenheiton matka. Ostaja: Ei minulla ole tapana heitellä junia kivillä."
Luin aikoinaan asuntoilmoituksen Kotkassa:
"Talo on kivenheiton päässä Kotkan keskustasta!"
Tämä voi kuulostaa hyvältä niille, jotka eivät tunne Kotkaa ja sen kaupunginosia.
Kyseinen talo sijaitsi Tiutisen saaressa, joka tosiaan on maantieteellisesti satojen metrien päässä keskustasta, mutta ilmoituksessa ei mainittu, että tietä pitkin matkaa keskustaan on n. 20 kilometriä.
Tovin kuluttua
Pikapuoliin
Äkkiseltään
kohtapuolee
olla tuloillaan
Kotvanen, hetkonen, just kohtapian.7
Siihen aikaan kun isä lampun osti.
Savolaasten "pittee laettoo", " oesha tuota mullonnii aekoo", " välleen... koha joutee...voe voe ".
Kaikki nämä aikamääreet voisi niputtaa toteamalla "sitä odotellessa". Kun ei niistä kuitenkaan tiedä tapahtuuko ne ja koska.