Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun vanhempien mielestä tein väärin kun avioerossa luovuin osuudestani taloon

Vierailija
01.02.2025 |

Talo oli siis exän nimissä koko ajan, mutta maksoin osan asumiskuluista. Ei avioehtoa. 

Tehtiin ositus ja siinä lukee, että talo jää velkoineen exälle. Talovelkaa talon arvon verran koska taloa ostaessa siihen otettiin samaan lainaan remppalaina kun silloin vielä sai niin ja oikeastaan rempan osuus maksettu. Lisäksi muuttotappiokunta ja talo vanha niin talon arvo varmaan jo laskenut eli velkaa saattaa enemmän kuin talon arvo.

Mun vanhempien mielestä en olisi saanut tehdä näin vaan olisi pitänyt vaatia puolea talosta. Niin velkaisesta talosta. Ja kun eron jälkeen selvisi, että miehellä muita velkoja kymmeniä tuhansia jotka ottanut multa salaa. Jos ositus olisi tehty, niin että mä olisin vaatinut talosta puolta niin siinähän olisi kummankin velat ja kaikki huomioitu. 

Mun mielestä parempi näin. Pääsin eroon miehestä eikä tullut velkaa eron myötä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kovin nuori kun vanhemmat määräävät asioitasi noin.

Anteeksi mitä? Kuka mua on määrännyt? Missä kirjoitin, että mua joku määrää? Asia on hoidettu ilman vanhemmille kertomista ja he kuulivat tästä jälkikäteen. Se, että he JÄLKEENPÄIN asiasta nillittävät ei tarkoita sitä, että he määräävät yhtään mistään. 

En todellakaan ole nuori. Mun lapsi on nuori.

ap

Nillitys on mielipiteeseen vaikuttamiskeino.

Vierailija
22/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä vanhempien mielipiteellä? Sun elämä...

No ei vain jaksaisi kuunnella jatkuvasti tuota nillitystä vaikka olen selittänyt miksi parempi näin.

ap

Elät siis vanhempiesi toive-elämää et omaasi.

Ihan omaa elämääni elän. Ihmeellinen ajattelutapa sulla. En mä ole tehnyt niin kuin mun vanhemmat haluaa vaan teen omat päätökseni.

ap

Silloinhan ei vanhempien puheiden pidä vaikuttaa elämääsi.

Niin miten ne vaikuttaa mun elämään? Pitäisikö mun vältellä mun

No kyllä mä alkuviikosta jo ärähdin, että nyt riittää. Saa nähdä menikö jakeluun.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vanhemmat aina rajoittanut ja määrännyt asioitasi.

Vierailija
24/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kovin nuori kun vanhemmat määräävät asioitasi noin.

Anteeksi mitä? Kuka mua on määrännyt? Missä kirjoitin, että mua joku määrää? Asia on hoidettu ilman vanhemmille kertomista ja he kuulivat tästä jälkikäteen. Se, että he JÄLKEENPÄIN asiasta nillittävät ei tarkoita sitä, että he määräävät yhtään mistään. 

En todellakaan ole nuori. Mun lapsi on nuori.

ap

Nillitys on mielipiteeseen vaikuttamiskeino.

No mitä hyötyä tuosta nillittämisestä on kun en mieltäni muuta ja ositus on jo tehty. Osituksesta kerroin vanhemmille vasta kun se oli jo tehty. Ei ole heidän päätettävissä oleva asia vaan mun ja exän välinen asia.

Eli miten tässä nyt siis mun vanhemmat vaikuttaa tähän asiaan?

ap

Vierailija
25/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ei puutu mun elämään, tietävät sen.

Vierailija
26/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo tuo jankutus. Oletko sä oikeasti vähän yksinkertainen? Missään ei lue, että vanhemmat vaikuttivat tähän ositukseen. Vanhemmat eivät päätä mun asioista. Sä tässä nyt jankutat tuota ähkyäsi kun et ymmärrä lukemaasi. 

ap

Vierailija
27/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Kyse on siitä, että nillittävät asiasta. Ei heillä ole tähän asiaan ollut mitään sananvaltaa. 

ap

Vierailija
28/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit kertoa vanhemmillesi, että osituksessa olisit saanut velkaa! Eli mielestäni teit viisaasti kun et vastinut puolta omaisuudesta. Tehkää kuitenkin osituspaperi, jonka mukaan avio-oikeuden alainen omaisuus on jaettu, eikä kummallakaan puolisolla ole vaatimuksia toisiaan kohtaan. Tämä toimenpide estää mahdollisia riitoja myöhemmin. Toisen teistä kuoltua ex-puoliso on kuolinpesän osakas, jos osituspaperia ei ole tehty. 

Mä olen asian selittänyt moneen kertaan, mutta silti aina asiaan pitää palata ja nillittää.

Osituspaperit on tehty jo. Siinä on asiat eriteltynä. Jopa lemmikin omistajuus on siellä mainittu.

ap

Minusta tuo asia pitäisi olla loppuun käsitelty. Ei tietenkään kannata tehdä sellaista diiliä, jossa sinulle tulisi velkaa. Vanhemmallasi saattaa olla jokin alkava muistisairaus, jos ei muista, että olet asian jo selittänyt. On varmaan jumittunut omaan ajatukseensa, ehkä hän ajattelee virheellisesti, että ne puolison muut velat olisi erikseen, ja talo vain pantaisi velkoineen puoliksi, mutta eihän se niin mene. Eikä tuon pitäisi vanhemmillesi edes kuulua. Jos olisi minun vanhempi, sanoisin varmaan jotain tyyliin blääh, ja vaihtaisin puheenaihetta. 

Vierailija
29/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit kertoa vanhemmillesi, että osituksessa olisit saanut velkaa! Eli mielestäni teit viisaasti kun et vastinut puolta omaisuudesta. Tehkää kuitenkin osituspaperi, jonka mukaan avio-oikeuden alainen omaisuus on jaettu, eikä kummallakaan puolisolla ole vaatimuksia toisiaan kohtaan. Tämä toimenpide estää mahdollisia riitoja myöhemmin. Toisen teistä kuoltua ex-puoliso on kuolinpesän osakas, jos osituspaperia ei ole tehty. 

Mä olen asian selittänyt moneen kertaan, mutta silti aina asiaan pitää palata ja nillittää.

Osituspaperit on tehty jo. Siinä on asiat eriteltynä. Jopa lemmikin omistajuus on siellä mainittu.

ap

Minusta tuo asia pitäisi olla loppuun käsitelty. Ei tietenkään kannata tehdä sellaista diiliä, jossa sinulle tulisi velkaa. Vanhemmallasi saattaa olla jokin alkava muistisai

En kirjoita nyt yhdestä vanhemmasta vaan mun vanhemmista. Ei ole mitään alkavaa muistisairautta vaan molemmilla terävä muisti. Heidän mielestään vain tein väärin. Olen kyllä katunut sitä, että en sanonut meillä olleen avioehdon josta en vain ole puhunut mitään.

ap

Vierailija
30/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin vanhemman suupolven ihmisille talo on vain niin tärkeä. Oma talo on status, jota tavoitellaan elämässä. Olet heidän näkökulmastaan katsottuna nyt tämän statuksen menettänyt ja heidän on sitä vaikea sulattaa.

Mutta siis tottakai teit oikein! 

Vierailija
31/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo asia pitäisi olla loppuun käsitelty. Ei tietenkään kannata tehdä sellaista diiliä, jossa sinulle tulisi velka

En kirjoita nyt yhdestä vanhemmasta vaan mun vanhemmista. Ei ole mitään alkavaa muistisairautta vaan molemmilla terävä muisti. Heidän mielestään vain tein väärin. Olen kyllä katunut sitä, että en sanonut meillä olleen avioehdon josta en vain ole puhunut mitään

Alkava muistisairaus ei oireile vielä muistin heikkenemisenä, vaan esimerkiksi ajatusten kankeutena, kun aivot alkavat kalkkeutua ja menettää muovautumiskykyään. Hyvä, että teillä oli avioehto, koska ei olisi ollut, niin pahimmassa tapauksessa sinun perintöosuutesikin olisi voinut mennä miehesi velkoihin. 

Vierailija
32/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo asia pitäisi olla loppuun käsitelty. Ei tietenkään kannata tehdä sellaista diiliä, jossa sinulle tulisi velka

En kirjoita nyt yhdestä vanhemmasta vaan mun vanhemmista. Ei ole mitään alkavaa muistisairautta vaan molemmilla terävä muisti. Heidän mielestään vain tein väärin. Olen kyllä katunut sitä, että en sanonut meillä olleen avioehdon josta en vain ole puhunut mitään

Alkava muistisairaus ei oireile vielä muistin heikkenemisenä, vaan esimerkiksi ajatusten kankeutena, kun aivot alkavat kalkkeutua ja menettää muovautumiskykyään. Hyvä, että teillä oli avioehto, koska ei olisi ollut, niin pahimmassa tapauksessa sinun perintöosuutesikin olisi voinut mennä miehesi velkoihin. 

Et sitten ole ymmärtänyt yhtään mitään lukemaasi.

ap

Vierailija
33/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap anna huomiota tuolle jankuttajalle. Tahallaan provosoinut sua monen viestin verran.

Mun mielestä teit hyvän diilin jättäessäsi talon exälle, vaikka osallistuitkin kuluihin. Joku aikaisempi kirjoitti, että siksi huono diili. Ei todellakaan ole. Ihan sama missä olisit asunut, niin asumiskustannuksia olisit kuitenkin joutunut maksamaan. Mutta tosiaan, luodin väistit.

Nillittäisikö vanhempasi sen takia, kun ovat sukupolvea jolle oman talon omistaminen on iso juttu. Ihan sama onko se vanha ja rähjäinen ja muuttotappio paikkakunnalla.

Vierailija
34/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi oli henkilökohtaisia velkoja joista et edes ollut tietoinen.? Ei näitä kuulu ottaa osituksessa edes huomioon. Onko sinua vedätetty ihan huolella?

Vierailija
35/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläsi oli henkilökohtaisia velkoja joista et edes ollut tietoinen.? Ei näitä kuulu ottaa osituksessa edes huomioon. Onko sinua vedätetty ihan huolella?

Ei ole vedätetty. Asia loppuunkäsitelty. Älä ala säkin jankuttamaan.

ap

Vierailija
36/38 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii muuttaa äitin ja isän luo.

Vierailija
37/38 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Kyse on siitä, että nillittävät asiasta. Ei heillä ole tähän asiaan ollut mitään sananvaltaa. 

ap

Lapsi hyvä, nillitys on asiaan puuttumista. Miksi et ymmärrä.

Vierailija
38/38 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo tuo jankutus. Oletko sä oikeasti vähän yksinkertainen? Missään ei lue, että vanhemmat vaikuttivat tähän ositukseen. Vanhemmat eivät päätä mun asioista. Sä tässä nyt jankutat tuota ähkyäsi kun et ymmärrä lukemaasi. 

ap

Parempi kun erositkin miehestä. Voi hän alkaa nauttia elämästään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän