Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun vanhempien mielestä tein väärin kun avioerossa luovuin osuudestani taloon

Vierailija
01.02.2025 |

Talo oli siis exän nimissä koko ajan, mutta maksoin osan asumiskuluista. Ei avioehtoa. 

Tehtiin ositus ja siinä lukee, että talo jää velkoineen exälle. Talovelkaa talon arvon verran koska taloa ostaessa siihen otettiin samaan lainaan remppalaina kun silloin vielä sai niin ja oikeastaan rempan osuus maksettu. Lisäksi muuttotappiokunta ja talo vanha niin talon arvo varmaan jo laskenut eli velkaa saattaa enemmän kuin talon arvo.

Mun vanhempien mielestä en olisi saanut tehdä näin vaan olisi pitänyt vaatia puolea talosta. Niin velkaisesta talosta. Ja kun eron jälkeen selvisi, että miehellä muita velkoja kymmeniä tuhansia jotka ottanut multa salaa. Jos ositus olisi tehty, niin että mä olisin vaatinut talosta puolta niin siinähän olisi kummankin velat ja kaikki huomioitu. 

Mun mielestä parempi näin. Pääsin eroon miehestä eikä tullut velkaa eron myötä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä vanhempien mielipiteellä? Sun elämä...

Vierailija
2/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei vain jaksaisi kuunnella jatkuvasti tuota nillitystä vaikka olen selittänyt miksi parempi näin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet maksanut vaan osan asumiskuluista, niin pitäisin ihan reiluna, ettei vaadi puolikasta. Omassakin tuttava piirissä näin monet toiminut, jos selkeästi ei ole lainaa lyhentänyt.

Vierailija
4/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet maksanut vaan osan asumiskuluista, niin pitäisin ihan reiluna, ettei vaadi puolikasta. Omassakin tuttava piirissä näin monet toiminut, jos selkeästi ei ole lainaa lyhentänyt.

Karkeasti arvioituna maksoin vähän alle puolet kuluista. Tämä siis tarkoittanut kaikkia talon kuluja lainasta lähtien aina jätehuoltoon. 

ap

Vierailija
5/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei vain jaksaisi kuunnella jatkuvasti tuota nillitystä vaikka olen selittänyt miksi parempi näin.

ap

No älä kuuntele. Ei aikuisen tarvitse kuunnella nillitystä yhtään mistään. 

Vierailija
6/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karkeasti arvioituna maksoin vähän alle puolet kuluista. Tämä siis tarkoittanut kaikkia talon kuluja lainasta lähtien aina jätehuoltoon. 

ap

Hmm no sitte tuo saattaa olla vähän huono diili ulkopuolisen silmissä.

Toki jos talosta ei mitään rahaa saa, pelkkää velkaa niin kannattaako siitä tapella.

Vierailija
7/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan hyvä. Mä lunastin lainan omiin nimiini eron jälkeen ja maksan vielä vuosia sitä. Ei kiva

Vierailija
8/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Elät siis vanhempiesi toive-elämää et omaasi.

Vierailija
9/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hmm no sitte tuo saattaa olla vähän huono diili ulkopuolisen silmissä.

Toki jos talosta ei mitään rahaa saa, pelkkää velkaa niin kannattaako siitä tapella.

Ei ole huono diili jos ositukseen olisi tuotu kaikki exän velat. Niitä sitten riittää. Olen tämän kertonut vanhemmilleni. Exä oli mun tietämättä ottanut melkoisia velkoja.

ap

Vierailija
10/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ihan omaa elämääni elän. Ihmeellinen ajattelutapa sulla. En mä ole tehnyt niin kuin mun vanhemmat haluaa vaan teen omat päätökseni.

ap

Vierailija
11/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että pääsit talosta eroon, eikä sulla ole velkaa. Ei mitään kaduttavaa mielestäni. Olet tehnyt niin kuin sinusta oikealta tuntuu. Ei kannata laittaa liikaa painoa toisten höpöttelyille. 

Vierailija
12/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ihan omaa elämääni elän. Ihmeellinen ajattelutapa sulla. En mä ole tehnyt niin kuin mun vanhemmat haluaa vaan teen omat päätökseni.

ap

Silloinhan ei vanhempien puheiden pidä vaikuttaa elämääsi.

Vierailija
13/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kovin nuori kun vanhemmat määräävät asioitasi noin.

Vierailija
14/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Niin miten ne vaikuttaa mun elämään? Pitäisikö mun vältellä mun omia vanhempia heidän kuolemaan asti, että eivät vain pääse sanomaan mitään tästä asiasta?

Anteeksi nyt vain, mutta sun logiikka ei nyt toimi.

ap

Vierailija
15/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kertoa vanhemmillesi, että osituksessa olisit saanut velkaa! Eli mielestäni teit viisaasti kun et vastinut puolta omaisuudesta.

Tehkää kuitenkin osituspaperi, jonka mukaan avio-oikeuden alainen omaisuus on jaettu, eikä kummallakaan puolisolla ole vaatimuksia toisiaan kohtaan.

Tämä toimenpide estää mahdollisia riitoja myöhemmin. Toisen teistä kuoltua ex-puoliso on kuolinpesän osakas, jos osituspaperia ei ole tehty. 

Vierailija
16/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kovin nuori kun vanhemmat määräävät asioitasi noin.

Anteeksi mitä? Kuka mua on määrännyt? Missä kirjoitin, että mua joku määrää? Asia on hoidettu ilman vanhemmille kertomista ja he kuulivat tästä jälkikäteen. Se, että he JÄLKEENPÄIN asiasta nillittävät ei tarkoita sitä, että he määräävät yhtään mistään. 

En todellakaan ole nuori. Mun lapsi on nuori.

ap

Vierailija
17/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske vanhempies ostaa se talovanhus exältäs kun ovat noin rahan perään.

Vierailija
18/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsit exästä ja talosta. Eiköhän tuo oo hyvä tilanne.

Itse pakenin vankilasta nimeltään avioliitto. Olin jumissa. Avioehto oli, mutta omistus puoliksi. Toinen ei tehnyt elettäkään asioiden eteen. Ei halunnut lähteä asunnosta. Lopulta järjestelin kaikki asiat ja myin raskaalla tappiolla osuuteni ja tein hänelle sähkösopimusta myöten kaikki jotta lopulta pääsin lähtemään.

Ei hyvänen aika enää ikinä. Se oli vankila, henkinen vankila. 

Vierailija
19/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kertoa vanhemmillesi, että osituksessa olisit saanut velkaa! Eli mielestäni teit viisaasti kun et vastinut puolta omaisuudesta.

Tehkää kuitenkin osituspaperi, jonka mukaan avio-oikeuden alainen omaisuus on jaettu, eikä kummallakaan puolisolla ole vaatimuksia toisiaan kohtaan.

Tämä toimenpide estää mahdollisia riitoja myöhemmin. Toisen teistä kuoltua ex-puoliso on kuolinpesän osakas, jos osituspaperia ei ole tehty. 

Mä olen asian selittänyt moneen kertaan, mutta silti aina asiaan pitää palata ja nillittää.

Osituspaperit on tehty jo. Siinä on asiat eriteltynä. Jopa lemmikin omistajuus on siellä mainittu.

ap

Vierailija
20/38 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Niin miten ne vaikuttaa mun elämään? Pitäisikö mun vältellä mun omia vanhempia heidän kuolemaan asti, että eivät

Sano vanhemmilles ettei puutu toisten elämään. Eikö niillä ole omaa elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan