Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyt työpaikan taukokeskustelut

Vierailija
01.02.2025 |

Olen ollut kaikennäköisissä työpaikoissa, joissa on nähnyt ja kuullut kaikenlaista, mutta nykyisen työpaikan keskustelukulttuuri tai sen puute lyö ällikällä kerta toisensa jälkeen. Kyseessä on miesvaltainen ala ja tauot vietetään tiiviisti pienessä tilassa. Keskusteluissa vilisee inhottavat ilmaisut naisista, rasistiset vitsit ja ryyppäämiseen liittyvä läppä. Mukana jutuissa on pomo yhtenä äänekkäimmistä. 

Tarvitsen työtä (rahaa) ja en haluaisi joutua silmätikuksi työpaikalla. Miten toimisitte tilanteessa? Vai onko fiksuinta pysyä hiljaa? Asian ohittaminen johtaa vaan siihen, että jutut jatkuu. Muutama hiljaisempi saattaakin porukassa ajatella samalla tavalla kanssani, mutta turhautuvat katsomaan puhelintaan.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*turvautuvat

Vierailija
2/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osallistu joka kerta noille tauoille tai jää pois. Itse jouduin harventamaan yhteisillä tauoilla käyntejä yhdessä työpaikassa oman mielenterveyteni säilyttämiseksi. Yksi työkaveri, se pahin paskanjauhaja, siitä hermostui ja kerran tuli työpisteelleni huutamaan (!!) että "miksi et tuu enää meidän kans kahville". Huusi niin että asiakkaatkin kuulivat. Sanoin hänelle rauhallisesti, että koska työ on niin sosiaalista ja vietän jo senkin puitteissa teidän kanssa paljon aikaa, että tarvitsen vain joskus lepoa. Tuhahti vain että "jaa" ja käveli pois. 

Eräs kollega huomasi tuon tilanteen ja kahden kesken sanoi mulle, että suurin osa muistakaan ei oikeasti jaksa noita juorutaukoja, mutta ei uskalla tehdä samoin kuin minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti sopeudutko sinä tuohon työpaikaan? Työyhteisö on muovautunut tuollaiseksi eikä heillä ole sen kanssa ongelmaa.

Vierailija
4/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kahvitauoilla kuin aamuisin. Iltapäivän tauon unohdan oikeastaan joka päivä ja lounaalle lähden taktisesti eri aikaan kuin muut. En todellakaan halua missään työkaverilaumassa vapaahetkiäni viettää. Avokonttorin autuus riittää kyllä sen sirkuksen osalta.

Vierailija
5/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa muita puheen aiheita.  Mikä sinä olet tuomitsemaan muiden juttuja. 

Vierailija
6/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon ollu naisvaltasella alalla missä nää hiek kapillut ratisee. Nyt miesvaltaisella ja on tosi hyvää läppää, jee! Kerranki toimari kerto mulle niin härskin vitsin ettei edes kehdannu kertoa vaan näytti loppuhuipennuksen luuristaan;)

Vierailija
7/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miehenä naisvaltaisella alalla ja kyllä meilläkin taukotilassa nuo rasvaiset alapääjutut, sekä kaikenmaailman stereotypiavitsit lentää, ja kaiken lisäksi naisten toimesta. Toki itsekin noita osaan ettei ihan toiseksi jää läpän heitossa, mutta uskaltaisin kokemuksen takia väittää että kyllä naisvaltaisilla aloilla ollaan "rasvaisempia" vitsien osalta kuin miesvaltaisilla aloilla.

Vierailija
8/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat itsellesi lisää ongelmia?   Onko tosiaan niin merkittävää se mitä noi ukot puhuvat?   

Oli miten oli, jos puutut tuohon , niin tee se kevyesti huumorilla. 

Vierailija
9/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoa muita puheen aiheita.  Mikä sinä olet tuomitsemaan muiden juttuja. 

Tää. Ihmiset innostuu eri asioista. Ois kiva jos kaikki sais olla vapaasti mitä on. 

Vierailija
10/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää oon ollu naisvaltasella alalla missä nää hiek kapillut ratisee. Nyt miesvaltaisella ja on tosi hyvää läppää, jee! Kerranki toimari kerto mulle niin härskin vitsin ettei edes kehdannu kertoa vaan näytti loppuhuipennuksen luuristaan;)

Kuulostat pick me -girliltä.

Vierailija
11/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut vastaavassa tilanteessa. En osallistunut keskusteluun ja mahdollisimman paljon muualla tauko. Ei kannata yrittää muuttaa sitä mikä on tapa vaan pysyä erossa.

Vierailija
12/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla ainakin on naisilla todella limaiset jutut.

Vierailija
13/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat hiekkavitulta.

Vierailija
14/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konttorityöt pilaavat koko työyhteisön ja firman tuloksen, etätöitä pitää suosia aina kun mahdollista.

Vierailija
15/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi vaatia, että voi syödä tai kahvitella asiallisessa paikassa. Meillä joistakin miehistä oli hauskaa alkaa ruokatilassa puhua jotain ällöttävyyksiä ja uhkasin pyytää työnantajalta sellaista taukotilaa, missä ei yrjöjuttuja ole pakko kuunnella. Kyllä tulivat tolkkuihinsa. En usko, että miehetkään mielellään niitä kuuntelivat, jotkut vain ovat aikuisenakin "rajattomia".

Vierailija
16/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiiä mitä toi termi tarkottaa mutta tuskin koskee mua koska olen 57v.

Vierailija
17/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään pysty syömään työpaikkani taukotilassa. Olen laitoshuoltaja ja aina sinne keittiöön tulee lääkäreitä ja hoitohenkilökuntaa ja siellä puhutaan miten haavat oli taas matoja täynnä ja paise sitä ja paise tätä. Ja siellä on ilmoitustaululla kuvia paiseista. Yleensä aina mun eväät on et sen voi minuutissa vetää kurkusta alas,ei siellä kauempaa voi olla syömässä.

Vierailija
18/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena triggeröidyn aina, jos joku mies kyseenalaistaa rodullistettujen ihmisoikeudet.

Vierailija
19/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään pysty syömään työpaikkani taukotilassa. Olen laitoshuoltaja ja aina sinne keittiöön tulee lääkäreitä ja hoitohenkilökuntaa ja siellä puhutaan miten haavat oli taas matoja täynnä ja paise sitä ja paise tätä. Ja siellä on ilmoitustaululla kuvia paiseista. Yleensä aina mun eväät on et sen voi minuutissa vetää kurkusta alas,ei siellä kauempaa voi olla syömässä.

Kas, kollega. Mikä osasto? Mulle pahin oli aikanaan leikkuri, amputaatioiden poltto haisi ihan mustaltamakkaralta, koko osastolla (vanha rakennus). Nykyään pysyn osastokeittiössä että saa olla hetken yksin, hitonmoinen hulabaloo joka paikassa. Sissi eli kiertolainen.

Vierailija
20/24 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla ainakin on naisilla todella limaiset jutut.

No minkälaisia siis? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän