Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesukone ei huuhtele kunnolla

Vierailija
01.02.2025 |

Ostin pari kuukautta sitten Samsung-pesukoneen ja vasta nyt, kun aloin pestä mustia vaatteita, huomasin, että niihin jää pesuainejäämiä. Pesuainetta olen käyttänyt vain 30 ml vajaaseen puoleen koneelliseen eli en todellakaan liikaa. Huoltomies kävi katsomassa eikä löytänyt koneesta mitään vikaa. Mikä neuvoksi?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhe vai nestemäinen pesuaine?

Vierailija
2/40 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytät liian täyteen. Nykypvä koneet käyttää todella säästeliäästi vettä. Ylitäytöllä ei huuhtele tarpeeksi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän aina joka pesussa 1-2 ekstrahuuhtelua, normiohjelmalla jää aina huuhteluvesi vielä vaahtoamaan.

Vierailija
4/40 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkaa huuhteluveteen, neutraloi emäksisen pesuaineen ja vaahto pääsee huuhtoutumaan paremmin pois

Vierailija
5/40 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut 60 astetta tai jos riittää 40. Ja nestemäinen pesuaine. Jauhe ei sula usein ja 30 ei pese. 

Vierailija
6/40 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkiiko joku froteepyyhe tai muu materiaali pohjaa. Jolloin ne pitää pestä erikseen.

Vierailija
7/40 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koneessa asetus veden pehmeydelle? Jos on, niin se kannattaa asettaa kaikkein pehmeimmälle asetukselle, jolloin koneen pitäisi käyttää enemmän vettä huuhteluun. Entä löytyykö koneesta joku "lisää vettä huuhteluun"-nappi?

Vierailija
8/40 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tuntemani henkilön tiskikoneessa sama. Pesuaine maistuu jos ei huuhtele erikseen. Ilmeisesti nykylaitteet käyttävät niin vähän vettä, että se vaikuttaa negatiivisesti itse tarkoitukseen. En tiedä kannattaako ostaa joku ö-luokan kone, jos se käyttäisi enemmän vettä.

Vierailija
9/40 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja ylimääräinen huuhteluohjelma. Niin minä teen. Eko koneet eivät käytä vettä joten sitä pitää loppujen lopuksi käyttää tuplaten jotta huuhtelut onnistuvat. Maailma pelastuu eikös niin?

Vierailija
10/40 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan poistoletku vähintään pesukoneen puolen välin korkeudella?

Vierailija
11/40 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän tästä syystä aina vain erittäin likaisen pyykin/astioiden ohjelmia, tulee kerralla puhdasta. Eco pesussa kaikki jää likaiseksi ja saa pestä uudestaan 

Vierailija
12/40 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aja ylimääräinen huuhteluohjelma. Niin minä teen. Eko koneet eivät käytä vettä joten sitä pitää loppujen lopuksi käyttää tuplaten jotta huuhtelut onnistuvat. Maailma pelastuu eikös niin?

Just näin. Sama juttu vessanpöntöissä. 

Vierailija
13/40 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtele käsin.

Vierailija
14/40 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin pesukoneet jyrää niin pienellä vesitilkalla, että ei pyykit huuhtoudu kunnolla vaikka laitan vesi+ ohjelman.... Ihan tätä ominaisuutta varten ostin kalliin Mielen. Pienellä vesitilkalla sekin pyörii. Lisään nykyisin aina pesuainelokeron kautta letkulla vettä. Johan pesee raikkaaks!

Vierailija
15/40 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite lisään käsisuihkulla huuhteluvettä koneeseen pesuainelokeron kautta.

Vierailija
16/40 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustalle pyykille on oma pesuaine ja käytä sitä, koska se väri kuluu muuten pesussa pois ja sulla on kohta vaan harmaata pyykkiä...

Vierailija
17/40 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös pyykin vanhoja jäämiä, eikä koneen syy, pese ilman ainetta pari kertaa.

Vierailija
18/40 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös pyykin vanhoja jäämiä, eikä koneen syy, pese ilman ainetta pari kertaa.

Tää varsinkin jos käytettynä ostettu yhtään mitään, jotkut laittaa pesuainetta reilusti yli annoksen.

Vierailija
19/40 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lisään pesu/huuhteluvaiheessa lisää vettä pesuainelokeroon käsisuihkulla siinä vaiheessa kun kone ottaa vettä.ilo katsella kun vettä näkyy reilusti

Vierailija
20/40 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite lisään käsisuihkulla huuhteluvettä koneeseen pesuainelokeron kautta.

Lisään jo pesuun tuolla systeemillä.  Vaikutti että ei vaahtoa kunnolla.  Vaikka joka pesu tulee vajaalla pyykki määrällä, ei yksin paljon pyykkiä tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä