Miten laittaa työasioihini puuttuva henkilö kuriin?
On siis alemmassa asemassa ja minun toimialueeni ei kuulu hänelle. Hän on ollut talossa muutaman kuukauden pitempään. Hän on puolen vuoden ajan vain mäkättänyt ja kritisoinut. Päivittäin hän "auttaa" pätemällä ja yrittämällä päsmäröidä minun hommiani. Asiat vaan menevät sekaisin ja mutkistuvat kun hän alkaa puuttumaan. Hän ei kuuntele kun yritän sanoa, että tein sen jo tai olen kohta tekemässä.
Kommentit (46)
Huuda: "pää kiinni ja pidä huoli omista asioistasi!!!"
No, mitä voit tehdä? Kuka on sinun esihenkilö? Ota asia puheeksi? Toinen keino, jos tulee jotain säätämään sun "tontille", niin sano, että tee sitten kokonaan kun aikaa riittää ja teet sitte jotain muuta? Vaikea sanoa, kun ei tiedä millaisista tehtävistä on kyse.
Sinuna kysyisin esihenkilöltäsi että onko sinulla uusi pomo jonka tehtävänä on päsmäröidä töitäsi vai miksi tämä kollegasi tekee niin ja kumman määräykset menevät etusijalle, esihenkilön vai tämän uuden pomon?
Sano suoraan ja että lopettaa sen, poistuu. Että työnteostasi ei tule mitään jos joku häiritsee ja päsmäröi. Että mutkistuu asiat jos puuttuu jatkuvasti joka asiaan. Kohota ääni kovaksi ja komenna, jos hän väkisin on lähelläsi. Puhu pomon kanssa miten voisitte olla erillään tai rauhassa. Tehkää rajat ja säännöt. Ei muutkaan kestäisi sellaista. Jos on oikeasti virheitä, hän voi laittaa virhelistoja sähköpostilla, jotka voi käydä läpi ja korjata. Tai voi kuitata että asia on jo hoidossa. Riippuu tietysti alasta. Työhuoneet tai oma rauha olisi varmaan kiva. -Selvästi hän ei kunnioita muiden rajoja ja päsmäröi?
Vierailija kirjoitti:
Sinuna kysyisin esihenkilöltäsi että onko sinulla uusi pomo jonka tehtävänä on päsmäröidä töitäsi vai miksi tämä kollegasi tekee niin ja kumman määräykset menevät etusijalle, esihenkilön vai tämän uuden pomon?
Hän oli työpaikassa ennen minua. Itse olen ollut puoli vuotta ja alusta asti on ollut näin.
Sano sille että painuu vidduun, minäkin sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä seurasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä seurasi?
Ei painunut kun ei mahtunut.
Kerro hänen lähimmälle esihenkilölleen, että hänelle pitää antaa enemmän töitä.
Josko se auttaisi, että pomo itäisi hänet kiireisenä, niin ei kerkeäisi sekaantumaan muiden työtehtäviin.
Nyt on viikonloppu. Eiköhän pysy kurissa.
"Koen käytöksesi epäasialliseksi koska neuvot väkisin, haluan tehdä työni rauhassa, voidaanko olla eri pisteillä tai eri tavalla hoidetaan asiat."
Vierailija kirjoitti:
"Koen käytöksesi epäasialliseksi koska neuvot väkisin, haluan tehdä työni rauhassa, voidaanko olla eri pisteillä tai eri tavalla hoidetaan asiat."
Ei kuuntele eikä ymmärrä.
Mul o sama ongelma. Oon NS töissä hullujen huoneella, siltä se ainakin tuntuu. Ei saa tehdä rauhassa yhtään mitään, edes ruokailu ei suju kaikilta hiljaa. Ja NS ohjaaja häippäsee aina, ku olis jotaki asiaa jonnekin piiloon. Niin, siellä on kiusaamista lähes koko ajan. Nuo NS ohjaajat eivät piittaa mitään. Se ei auta, et kiusaaja poistetaan kiusatun läheltä pariksi tunniksi. Kiusaaja kuullu EROTTAA välittömästi ainakin 5-6 kk:ksi.
tartu hänen lapioon kiinni.sanot annaskun kokeilen.
Vierailija kirjoitti:
No, mitä voit tehdä? Kuka on sinun esihenkilö? Ota asia puheeksi? Toinen keino, jos tulee jotain säätämään sun "tontille", niin sano, että tee sitten kokonaan kun aikaa riittää ja teet sitte jotain muuta? Vaikea sanoa, kun ei tiedä millaisista tehtävistä on kyse.
Sanon laajasti sosiaaliala. Meillä on siis ihan eri koulutuksetkin. Mutta koska kyseessä on usein nopeasti muuttuvat tilanteet ihmisten kanssa, tilanne on usein jo ohi ennen kuin sitä ehtii siinä hetkessä alkaa setviä.
Kerrohan ap miksi haluat puuttua toisten ihmisten työasioihin?
Vedä turpiin