Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laittaa työasioihini puuttuva henkilö kuriin?

Vierailija
01.02.2025 |

On siis alemmassa asemassa ja minun toimialueeni ei kuulu hänelle. Hän on ollut talossa muutaman kuukauden pitempään. Hän on puolen vuoden ajan vain mäkättänyt ja kritisoinut. Päivittäin hän "auttaa" pätemällä ja yrittämällä päsmäröidä minun hommiani. Asiat vaan menevät sekaisin ja mutkistuvat kun hän alkaa puuttumaan. Hän ei kuuntele kun yritän sanoa, että tein sen jo tai olen kohta tekemässä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano sille että painuu vidduun, minäkin sanoin.

Mitä seurasi?

Se kysyi: "OK, mutta kenen?" 

Vierailija
22/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan ap miksi haluat puuttua toisten ihmisten työasioihin?

En puutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä organisaatio kaavio? Se on loistava väline kertomaan mikä tehtävä kuuluu kenellekin. 

Vierailija
24/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainsana: sosiaaliala.

Vierailija
25/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä organisaatio kaavio? Se on loistava väline kertomaan mikä tehtävä kuuluu kenellekin. 

On, mutta ko. henkilö ylittää koko ajan rajan. Tällä viikolla oli suunnitellut yhden jutun esihenkilön ohi ja loppujen lopuksi ei saanut itse pääpomon kiellosta osallistua suunnittelemaansa tilaisuuteen, koska se ei ollut hänen aluettaan. 

Vierailija
26/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se tätä ketjua tajuaa lukea, kakista ulos vain mikä työnkuva hänellä ja sinulla on.

Vierailija
27/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, mutta ko. henkilö ylittää koko ajan rajan. Tällä viikolla oli suunnitellut yhden jutun esihenkilön ohi ja loppujen lopuksi ei saanut itse pääpomon kiellosta osallistua suunnittelemaansa tilaisuuteen, koska se ei ollut hänen aluettaan. 

Huono ja heikko johtaminen ja paskat valuu alaspäin.

Vierailija
28/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostu kerran kunnolla niin oppii kunnioittamaan sinua.

Vierailija
29/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kans pari tällaista tyyppiä, jotka säveltää ihan omiaan ja on jatkuvasti ojentamassa muita ja puuttumassa toisten työntekoon, vaikka a) eivät hallitse itse koko asiaa alkuunkaan b) eivät vastaa ko. Työntekijöiden asiakkaista tai vastuualueista tai edes liity kyseisten tehtävien hoitaiseen c) eivät saa omia hommiaan tehtyä tai mitään järkevää aikaiseksi. Yhteistä molemmille juuri tuo, etteivät usko vaikka kuinka jämäkästi ja ystävällisesti sanoo, ettei tarvitse apua tai että tämä asia ei kuulu sinun työhösi, eikä sinulla ole tähän osaamistakaan. Esihenkilö on niin konfliktinpelkoinen, että antaa näiden mellastaa vapaasti ja lohduttaa muita lähinnä sanomalla, että ymmärtää tilanteen. Ilmeisesti ratkaisuna on odottaa, että tyypit ymmärtävät nostaa kytkintä (eivät tietenkään nosta, koska ovat niin tärkeitä toisten työn ohjaajia omasta mielestään...)

Vierailija
30/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyvä sun esimiehesi on? Jos sun esimiehesi on tarpeeksi hyvä, niin silloin kaikkein helpoin tapa blokata tuollainen on kun sovit oman esimiehesi kanssa etukäteen että kieltäydyt ja ilmoitat että käskyjen pitää tulla sun omalta esimieheltäsi eikä mitään epävirallista reittiä.

Vierailija
31/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kans pari tällaista tyyppiä, jotka säveltää ihan omiaan ja on jatkuvasti ojentamassa muita ja puuttumassa toisten työntekoon, vaikka a) eivät hallitse itse koko asiaa alkuunkaan b) eivät vastaa ko. Työntekijöiden asiakkaista tai vastuualueista tai edes liity kyseisten tehtävien hoitaiseen c) eivät saa omia hommiaan tehtyä tai mitään järkevää aikaiseksi. Yhteistä molemmille juuri tuo, etteivät usko vaikka kuinka jämäkästi ja ystävällisesti sanoo, ettei tarvitse apua tai että tämä asia ei kuulu sinun työhösi, eikä sinulla ole tähän osaamistakaan. Esihenkilö on niin konfliktinpelkoinen, että antaa näiden mellastaa vapaasti ja lohduttaa muita lähinnä sanomalla, että ymmärtää tilanteen. Ilmeisesti ratkaisuna on odottaa, että tyypit ymmärtävät nostaa kytkintä (eivät tietenkään nosta, koska ovat niin tärkeitä toisten työn ohjaajia omasta mielestään...)

Miten kestät heitä? Itsellä päivä aina pilalla.

Vierailija
32/46 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hyvä sun esimiehesi on? Jos sun esimiehesi on tarpeeksi hyvä, niin silloin kaikkein helpoin tapa blokata tuollainen on kun sovit oman esimiehesi kanssa etukäteen että kieltäydyt ja ilmoitat että käskyjen pitää tulla sun omalta esimieheltäsi eikä mitään epävirallista reittiä.

Joskus tekee ja häslää, eli tilanne ehtii jo tapahtua.

Vierailija
33/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se tätä ketjua tajuaa lukea, kakista ulos vain mikä työnkuva hänellä ja sinulla on.

No kerropa! 

Vierailija
34/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerropa! 

Hän työskentelee yksityisen palvelukodin hius- ja kynsisalongissa. Itse työskentelen ohjaajana virkistystoiminnassa. Ko. henkilö on tuonut esim. tällä viikolla 10 minuuttia ennen ryhmän loppua aggressiivisesti huutavan asukkaan pilaamaan muiden rauhallisen tunnelman eikä kuunnellut kun sanoin, että olemme lopettelemassa.

Vierailija
35/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerropa! 

Hän työskentelee yksityisen palvelukodin hius- ja kynsisalongissa. Itse työskentelen ohjaajana virkistystoiminnassa. Ko. henkilö on tuonut esim. tällä viikolla 10 minuuttia ennen ryhmän loppua aggressiivisesti huutavan asukkaan pilaamaan muiden rauhallisen tunnelman eikä kuunnellut kun sanoin, että olemme lopettelemassa.

Hahahaha😂😅🤣

Siis joku kosmetologi luulee itsestään liikoja. Olisit heti sanonut. 🤣😅😂

Vierailija
36/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löisin nyrkkiä pöytään ja sanoisin, että huolehdi sinä vain niistä kynsisienistä, saatana!

Vierailija
37/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna kysyisin esihenkilöltäsi että onko sinulla uusi pomo jonka tehtävänä on päsmäröidä töitäsi vai miksi tämä kollegasi tekee niin ja kumman määräykset menevät etusijalle, esihenkilön vai tämän uuden pomon?

Hän oli työpaikassa ennen minua. Itse olen ollut puoli vuotta ja alusta asti on ollut näin. 

Mikä estää kysymästä, miksi hän sekaantuu sinun töihisi? Eikö hänellä ole omia töitä tarpeeksi?

Juma kuinka ärsyttää, ettei ihmiset osaa suoraan kysyä ja sanoa ihan asiallista asiaa. Kynnysmattoa ei kunnioiteta. Älä ole kynnysmatto.

Vierailija
38/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano sille että painuu vidduun, minäkin sanoin.

Mitä seurasi?

Se kysyi: "OK, mutta kenen?" 

Tuo on ahdistelua.

Vierailija
39/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä turpiin 

Jep...mä tuun jeesaan. Vedetään ensin pitkää tikkua kumpi lyö ja kumpi pitää kii...eikä toikaan ohje huono ole että karjaisee päin naamaa että pidä saatana huoli omista asioista!

Vierailija
40/46 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No antakaa vuorosanat huomiselle?

Minulla on myös esihenkilön kanssa tapaaminen muissa asioissa huomenna. jos kokeilen aamulla ensin suoraan tuolle henkilölle ja jos ei sana tehoa niin sitten esihenkilön kanssa asia esille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi