Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nordea laskun maksaminen

Vierailija
01.02.2025 |

Vuokraa olin maksamassa ja olen aina laittanut sekä viitteen että viestin. Nyt tuli ilmotus, että vai toinen käy. Hölmöähän se ois maksaa vaan viestillä, kun olen käsittänyt, että viite tärkein. Mutta tuon mukaan voisi vai viestin laittaa. Onko kellään tullut vastaava ilmoitusta?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordean järjestelmät ovat sekoilleet taas viimeisten n. reilun viikon aikana melko ihmeellisesti. Eivätkä edes Nuuurdeassa vastaa viesteihin luvatussa kolmessa pankkipäivässä. Vasta kun otin yhteyttä Finanssivalvontaan, itse ongelma ilmeisesti korjaantui.

Vierailija
22/32 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään Nordeaan. Tammikuussa on tullut tuo muutos, että ei voi enää molempia laittaa, siis viitettä ja viestiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen pystyi molemmat, sekä viitenumeron että viestin. Tänään kirjoitin viitenumeron jälkeen viestikenttään "Helmikuun vuokra" eipä suostunut. Eli muutos on tullut ihan vastikään

Viitenumero kohdistaa automaattisesti = kertoo saajalle, että kyseessä on sinun maksamasi helmikuun vuokra, ei tarvita viestiä.

Vierailija
24/32 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitenumero on mm. vuokrissa ja vastikkeissa sama joka kuukauden, eikä näin ollen identifioi laskua mitenkään oikeaan ajankohtaan jos esimerkiksi maksaa useamman  erän kerralla.

Vierailija
25/32 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Premium-asiakkaalle (korviaan myöten velkaa) ilmaiseksi viesti viitenumeron ohella, muilta maksu, ehdotan minä. 

Vierailija
26/32 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono muutos. Oli helpompi seurata, mitäoli maksanut ja milloin, kun pystyi laittamaan myös viestin. Se oli pankkitilin omistajaa varten hyödyllinen ominaisuus. Mutta eiväthän Nordean muutokset ole koskaan asiakaslähtöisiä.

Vierailija
27/32 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Premium-asiakkaalle (korviaan myöten velkaa) ilmaiseksi viesti viitenumeron ohella, muilta maksu, ehdotan minä. 

Premium- ja Private Banking -asiakkailla on sijoitusvarallisuutta, ei velkaa Nordealle.

Vierailija
28/32 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Tammikuun vuokra pystyin laittaan molemmat, enää en. Ja kysyville tiedoksi, ihan itselle laitan sen viestin. Näkyy listauksessa.

Vierailija
29/32 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viitenumero on mm. vuokrissa ja vastikkeissa sama joka kuukauden, eikä näin ollen identifioi laskua mitenkään oikeaan ajankohtaan jos esimerkiksi maksaa useamman  erän kerralla.

Eikö Nordeassa voi laittaa erikseen omaa selitettä omalle tiliotteelleen?

Vierailija
30/32 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vasta tullut tuo muutos. Itsekin käytin tuota viestikohtaa lisätietona itselleni, esim. jäsenmaksu v.XX. En tiedä menikö se edes maksunsaajalle silloin, jos viite oli käytössä. Op:lla oli aikanaan kohta "viesti omalle tiliotteelle". En tiedä onko enää ollut. 

Lisäksi Nordealla on nyt ollut sellainen ongelma, että maksettu maksu ei lähde tililtä eikä näy tilitapahtumissa. Tai sitten se lähtee, mutta ei näy itselle edes saldossa. Sitten saatat yrittää maksaa sen saman monta kertaa ja seuraavana päivänä maksu menee esim. kolmesti. 

Vierailija
31/32 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Nordeassa tähän on tullut muutos. Muutos johtuu järjestelmämuutoksesta. Maksuehtojen mukaan välitämme SEPA-maksussa joko viestin tai viitteen. Ystävällisin terveisin, Henna Nordea Asiakaspalvelu 

Vierailija
32/32 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, vasta tullut tuo muutos. Itsekin käytin tuota viestikohtaa lisätietona itselleni, esim. jäsenmaksu v.XX. En tiedä menikö se edes maksunsaajalle silloin, jos viite oli käytössä. Op:lla oli aikanaan kohta "viesti omalle tiliotteelle". En tiedä onko enää ollut. 

Lisäksi Nordealla on nyt ollut sellainen ongelma, että maksettu maksu ei lähde tililtä eikä näy tilitapahtumissa. Tai sitten se lähtee, mutta ei näy itselle edes saldossa. Sitten saatat yrittää maksaa sen saman monta kertaa ja seuraavana päivänä maksu menee esim. kolmesti. 

Se näkyy kun kirjaudut ulos ja sitten takaidin sisään uudelleen. Joku bugi kai.