Mikä lapsuusmuisto tärkein?
Se että vanhemmat pitivät sylissä iltaisin tai halasivat kun tulivat kotiin vai leikkivät ja pelasivat kanssasi kerran viikossa vai tekivät askareita yhdessä kanssasi joka päivä? Mitä muuta tulee mieleen mukavasta tuokiosta vanhempasi kanssa?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti ainoa lapsi.
Isommassa perheessä sisarukset leikkivät keskenään, ei siihen vanhempia kaivata.
Luetun ymmärtäminen hukassa? Kysyin sun mielipidettäsi. Kysyin kokemuksia jotta voimme tarjota tärkeitä elämyksiä lapsillemme.
(Ja mulla oli 4 vuotta vanhempi veli, joka lähinnä kiusasi mua, ei käynyt leikit yksiin.)
Vaikea sanoa, kun en muista lapsuudestani mitään.
Isä käytti sek....hyväkseen. Ei tarvitse itkeä hautajaisissa.
Aika vähän oli yhteisiä muistoja. Ehkä se kun olimme pellolla koko perhe töissä. Kaikki liittyivät työhön kun asuimme maatilalla.
Ei ole mitään yhtä tärkeintä muistoa, kyllä ne ovat ne hyvät hetket mitä joskus oli, kaikista perheen ongelmista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Isä käytti sek....hyväkseen. Ei tarvitse itkeä hautajaisissa.
On sulla kurja lapsuus, jos tuo oli parasta.
Panosta hyvään fiilikseen. Itellä on paremmat muistot yhteisistä rennoista leffailloista kuin isommista kivoista reissuista stressaantuneiden vanhempien "seurassa". Tiuskiva, äksyilevä vanhempi on vain riippakivi. Heittäytyy vielä marttyyriksi kuinka muka lasten takia lähti pitämään hauskaa perheen kesken, vaan käytös kertoo muuta.
Molemmat isovanhemmat. Vietin koululomat ja kaikki vapaa-aikani teininäkin heidän luonaan. Vuorotellen kumpienkin luona. Molemmilla isovanhemmilla oli maatalot ja töitä tietty tehtiin mutta ilolla, lämpimästi muistelen niitä aikoja. Vanhempani olivat julmia, me lapset olimme heille riesa ja häiriö sekä iso kulu. Pirä stana suus kiinni, muistan isän sanoneen monta kertaa päivässä. Yrittivät lannistaa mutta eivät onnistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isommassa perheessä sisarukset leikkivät keskenään, ei siihen vanhempia kaivata.Luetun ymmärtäminen hukassa? Kysyin sun mielipidettäsi. Kysyin kokemuksia jotta voimme tarjota tärkeitä elämyksiä lapsillemme.
(Ja mulla oli 4 vuotta vanhempi veli, joka lähinnä kiusasi mua, ei käynyt leikit yksiin.)
En tunnista aloituksessa mainittuja asioita.
Leikin sisarusteni ja naapurin lasten kanssa. Kiusaamistakin toki, minullakin oli väkivaltainen isoveli.
Nykyään ehkä vanhemmat kulkevat lastensa perässä koko aikaa ja leikkivät mukana. Pienissä perheissä on varmaan enemmän aikaa.
Voiko olla totta, että kaikilla on ollut kurja lapsuus, kun lähes kukaan ei muista omista vanhemmistaan mitään mukavaa? ap.
Isommassa perheessä sisarukset leikkivät keskenään, ei siihen vanhempia kaivata.