Minä en ymmärrä absolutisteja missään asiassa
Minulle on ihan helppoa rajoittaa lihansyönti, humalajuominen ja tupakointi muutamaan käyttökertaan kuussa, eikä se ikinä repsahda pois niistä raameista. Miksi olla kokonaan käyttämättä? Ei terveys kärsi satunnaisista huonoista tavoista.
Kommentit (27)
Minä en halua syödä lihaa. Se tuntuisi minusta väärältä ihan kaikin mahdollisin tavoin.
Samoin en enää halua edes maistaa tupakkaa, ajatuskin ällöttää. Lopetin tupakoinnin pari vuotta sitten.
Humalajuominen pari kertaa kuussahan on jo alkoholin riskikäyttöä.
Kovin absolutistinen otsikko tuo "Minä en ymmärrä absolutisteja missään asiassa", ei tosiaan siis missään asiassa?
Isäni käytti alkoholia ensin viikonloppuisin. Sitten keskiviikkoisin. Sitten joka päivä.
Alkoholia hän käytti ensin 2-3 kerralla, sitten 6-packin, sitten 8-packin, sitten 12-packin ja lopuksi kerta-annos nousi 24-packiin.
Yli 40 v. kännissä ja krapulassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap; mistä TIEDÄT asiain olevan pahaksi SINULLE? Kertoiko joku sulle sen? Osaatko ollenkaan käyttää aivojasi?
En ole ap, mutta itseasiassa: Ihminen pystyy myrkyttämään itseään, koska ei tiedä. Sitten kun on kokemuksellista ja sisäistä tietoa niistä haittavaikutuksista, ei enää pysty myrkyttämään itseään. Monilla loppuukin ne päihteet ja nautintoaineet viimeistään silloin, kun tulee terveyshaittoja.
Itsestään selvien latteuksien latelu ei lisää ymmärrystä siitä mikä on hyväksi itselle. Oman järjen käyttö on suotavaa
Hahahah! On muuten hallintoalamaisille yllättävän vaikeaa
Paradoksi: et ymmärrä lainkaan (absoluuttinen periaate) ihmisiin, joilla on absoluuttisia periaatteita
Surkea tilanne kun joudut rajoittamaan.