Minä en ymmärrä absolutisteja missään asiassa
Minulle on ihan helppoa rajoittaa lihansyönti, humalajuominen ja tupakointi muutamaan käyttökertaan kuussa, eikä se ikinä repsahda pois niistä raameista. Miksi olla kokonaan käyttämättä? Ei terveys kärsi satunnaisista huonoista tavoista.
Kommentit (27)
Tuo onkin hienoa, että pysyt kohtuudessa.
Kaikilla tuo ei onnistu, esimerkiksi itse addiktoidun hyvin herkästi. On tunne-elämän ongelmia ja etenkin alkoholi on päihde, joka sairastuttaa sitten ihan huolella. Yksi ryyppy vie laukalle eli en sitä voi ottaa.
Mikään asia ei ole suoraviivaista, minusta tuo on vähän outoa kyseenalaistaa tällaisia asioita.
Alkoholi maistuu PAHALTA. Miksi ihmeessä joisin jotain pahaa? Et sinäkään varmaan syö hapankaalia tms. siksi, että repsahdat hapankaaliaddiktiksi, jos hapankaali on mielestäsi yököttävän pahaa.
Jos orgaanisen liuottimen kiskominen kitusiin ei nappaa, niin se ei nappaa.
No omasta puolestani voisin polttaa vaikka yhden tupakan kerran kuussa, mutta koitan kuitenkin välttää, koska terveydelliset syyt ja joo, onneksi ehdin lopettaa tupakoinnin, koska nyt olen viisaampi niistä suun terveysongelmista. Niitähän tupakoitsija ei ikinä mieti, koska sinne suuhun ei näe kunnolla omin silmin.
Miksi joisi alkoholia... no voisi sitä juoda, mutta kun krapulan takia voi mennä yksi päivä pilalle, niin miksi ihmeessä joisi? Onhan se ihan hirveää, jos ei pääse sängystä ylös ja joutuu syömään pizzaa.
Jos sinun täytyy varta vasten alkaa rajoittaamaan lihansyöntiäsi, juomistasi ja tupakointiasi niin suosittelen vahvasti absolutismia.
Lihansyönnistä on iloa. Tupakasta ja alkoholista ei. Miksi käyttäisin tupakkaa ja alkoholia jos en saa niistä mitään hyötyä?
Kaikki absolutismi ei ole pelkkää huonoista tavoista kieltäytymistä, vaan myös arvovalintoja. Jollekin esim. eläinperäisistä tuotteista kieltäytyminen on täysin itsestään selvä, sitova arvovalinta siinä missä jollekin vaikka uskollisuus parisuhteessa.
Ei huvita juoda. Olen juonut elämäni aikana tarpeeksi ja nyt 9 vuotta mennyt ilman alkoholia. Tämä ei ollut minulle vaikeaa sillä olin vain viikonloppukäyttäjä. Tupakointi taas on ongelma minulle ja nyt taasvnikotiinipurkkakuurilla.
Ap; mistä TIEDÄT asiain olevan pahaksi SINULLE? Kertoiko joku sulle sen? Osaatko ollenkaan käyttää aivojasi?
Vierailija kirjoitti:
Jos sinun täytyy varta vasten alkaa rajoittaamaan lihansyöntiäsi, juomistasi ja tupakointiasi niin suosittelen vahvasti absolutismia.
Rajoitan noita kaikkia, koska mulla on krooninen tulehdussairaus, mutta tuo tupakointi on nyt täysin poistettu ehdottomasti. Lihaa syön melko paljon, mutta kuitenkin ruokavalio on enemmän kasvispitoinen. En ainakaan itse ryhtyisi absolutistiksi, aina pitää olla mahdollisuus polttaa se tupakka tai myrkyttää itseään. Joskus se voi kuitenkin olla pienempi paha. On silti äärimmäisen painavia syitä, etten mielelläni polttaisi yhtään tupakkaa enää ikinä. Yksi tupakka voi kuitenkin olla pienempi paha kuin hengenvaarallinen stressi. Joten pidän varauksen, että esim. sota-aikana saattaisin polttaa tupakan joissakin tilanteissa. Mulla oli suussa kipuja noin kaksi vuotta ja kun olen päässyt niistä kivuista eroon, en mä taida yhtään tupakkaa enää ikinä polttaa kuin äärimmäisen pahassa paikassa. Olen päättänyt, että mitään poltettavaa en nauti suun kautta enkä mitään nikotiinivalmisteita tai muitakaan myrkkyjä pistä suun limakalvoille. Mutta jos tosiaan on jokin äärimmäisen paha tilanne, vaikka sodan takia hermoraunio, kyllä tuosta silloin voi joustaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei huvita juoda. Olen juonut elämäni aikana tarpeeksi ja nyt 9 vuotta mennyt ilman alkoholia. Tämä ei ollut minulle vaikeaa sillä olin vain viikonloppukäyttäjä. Tupakointi taas on ongelma minulle ja nyt taasvnikotiinipurkkakuurilla.
Purkka ei auta, koska se lopetus on henkinen työ.
Mä en halua juoda alkoholia. En ole koskaan halunnut, enkä ole keksinyt muutakaan syytä aloittaa. Mitä vaikeaa siinä on ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Ap; mistä TIEDÄT asiain olevan pahaksi SINULLE? Kertoiko joku sulle sen? Osaatko ollenkaan käyttää aivojasi?
En ole ap, mutta itseasiassa: Ihminen pystyy myrkyttämään itseään, koska ei tiedä. Sitten kun on kokemuksellista ja sisäistä tietoa niistä haittavaikutuksista, ei enää pysty myrkyttämään itseään. Monilla loppuukin ne päihteet ja nautintoaineet viimeistään silloin, kun tulee terveyshaittoja.
Itselle vaikein ymmärtää on se jos joku ei koskaan syö mitään herkkuja, vaikka yhtä pullaa tai jäätelöä.
Alkoholia en itse käytä lainkaan koska se laukaisee migreenin. Pieni määrä lisättyä sokeria ei ynmärtääkseni ole haitaksi edes diabeetikolle.
Vierailija kirjoitti:
Lihansyönnistä on iloa. Tupakasta ja alkoholista ei. Miksi käyttäisin tupakkaa ja alkoholia jos en saa niistä mitään hyötyä?
Persun ainoa ilo elämässä on teurasjäte lautasella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta itseasiassa: Ihminen pystyy myrkyttämään itseään, koska ei tiedä. Sitten kun on kokemuksellista ja sisäistä tietoa niistä haittavaikutuksista, ei enää pysty myrkyttämään itseään. Monilla loppuukin ne päihteet ja nautintoaineet viimeistään silloin, kun tulee terveyshaittoja.
Itsestään selvien latteuksien latelu ei lisää ymmärrystä siitä mikä on hyväksi itselle. Oman järjen käyttö on suotavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purkka ei auta, koska se lopetus on henkinen työ.
Miedoilla nikotiinivalmisteilla purkat ym. katkaisin riippuvuuden tupakkaan ja sen tavan. Sen jälkeen vasta nikotiinivieroitus ja se tosiaan on psyykkinen prosessi, joka tehdään aivoja käyttämällä eli pitää miettiä kovasti. Pätee kaikkiin muihinkin vieroituksiin. Pitää kestää niiden vieroitusoireiden kanssa muutama viikko ja sitä, että joissakin tilanteissa niitä mielitekoja tulee myöhemminkin. Tottakai vieläkin tekee mieli joskus tupakkaa, vaikka pääsin tupakasta eroon jo yli vuosi sitten. Monesti menisin mieluummin röökille kuin kestäisin paskat fiilikset. Mutta siihenkin tottuu, siis tuollaisiin tilanteisiin.
Miksi joisin alkoholia tai polttaisin tupakkaa edes pienissä määrin jos en siitä pidä?