Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys teille joilla estrogeenihoito

Vierailija
01.02.2025 |

Minulla käytöss estrena 1mg geeli. Montako painallusta käytätte? Tuntuu että kaksi painallusta ei ole minulle riittävä. Sen määrän lääkäri on määrännyt. Uskaltaisikohan annostusta nostaa itsekseen..

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaihdevuosiooireita, enkä aio mahdollisesti niiden tullessa 50-60 v välillä ottaa mitään hormonilisiä. Mitä niillä. Naisen keho sopeutuu kyllä estrogeeninvähenemiseen, siihe auttaa liikunta, normipaino ja terveellinen ravinto.olen 48.

Tiesit varmaan, että naiset ovat yksilöitä ja jokaisella vv oireet tuntuvat erilaisilta. Siinä vaiheessa kun et ole nukkunut kahteen vuoteen, kärsit kuumista ja kylmistä aalloista, veetutus on niin järkyttävä että itsensä lopettaminen käy monta kertaa mielessä, niin siinä vaiheessa jopa sinä saatat muuttaa mielesi estrogeeni lisään. Marttyyri voi olla monessa asiassa, mutta oma terveys on ensi sijalla.

Juuri näin, mä olin ennen vaihdevuosiin tuloa sitä mieltä, että minähän en mitään hormonihoitoja tarvitse tai käytä, mutta kun en nukkunut enää ollenkaan ja siitä aiheutui vaaratilanteita (ajan paljon pitkiä työreissuja) ja kuumat aallot olivat seurana koko ajan ja mieli oli todella musta, niin kyllä alkoi kummasti kiinnostamaan. Ja hyvä niin, unenlaatu parani paljon ja jaksan taas harrastaa sitä liikuntaa ja muutenkin tehdä edes jotain työpäivän jälkeen.

Vierailija
22/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaihdevuosiooireita, enkä aio mahdollisesti niiden tullessa 50-60 v välillä ottaa mitään hormonilisiä. Mitä niillä. Naisen keho sopeutuu kyllä estrogeeninvähenemiseen, siihe auttaa liikunta, normipaino ja terveellinen ravinto.olen 48.

Tiesit varmaan, että naiset ovat yksilöitä ja jokaisella vv oireet tuntuvat erilaisilta. Siinä vaiheessa kun et ole nukkunut kahteen vuoteen, kärsit kuumista ja kylmistä aalloista, veetutus on niin järkyttävä että itsensä lopettaminen käy monta kertaa mielessä, niin siinä vaiheessa jopa sinä saatat muuttaa mielesi estrogeeni lisään. Marttyyri voi olla monessa asiassa, mutta oma terveys on ensi sijalla.

Kukin tyylillään, voihan noista vaivoista helposti lääkitykselläkin päästä eroon. Itse pääsin eroon laihduttamisen, liikunnan ja todella terv

Niin no, jos sinun mielestä on parempi käyttä kipulääkkeitä nivelvaivoihin ja sydänlääkkeitä rytmihäiriöön kun estrogeenilisää, niin aika outoa. Ja oikein hienoa sinulle, että ole laihtunut ja liikkunut ja syönyt terveellisesti. Mutta kuten sanoin, jokainen meistä on erilainen. Ja myös jokaisella oikeus päättää miten itseään hoitaa ja lääkitsee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin tyylillään, voihan noista vaivoista helposti lääkitykselläkin päästä eroon. Itse pääsin eroon laihduttamisen, liikunnan ja todella terv

Eiköhän moni noita ensin kokeile? Jos on normaalipainoinen (muuta ei ole tullut oltuakaan), liikkuu päivittäin, ruokavalio on kunnossa ja silti oireet niin mihin ryhtyisit?

"Luonnollisuuden" hakeminen on ok, mutta tässä yhteydessä kannattaa muistaa että ennen nykykääketiedettä suurin osa naisista kuoli ennen kuin vaihdevuosia lainkaan pääsivät kokemaan. Sikäli eläminen estrogeenia ei ole mikään luonnollinen tila.

Vierailija
24/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei. Naisen keho ei sopeudu estrogeenin vähenemiseen. Sen puute tuo tullessaan esim. nivelkivut, sydämen rytmihäiriöt, joillekkin jopa mielenterveys ongelmia nukkumattomien öitten jälkeen. Toki liikunta ja ruokavalio auttaa ja pitää muutenkin mielen ja kehon virkeänä, mutta ei se ikääntymistä poista.

Sopeutuu, ja tämäm minulle kertoi lääkäri. Löytyy ihan netistä.

Vierailija
25/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*eläminen ilman estrogeenia.

On vasta modernin lääketieteen tuoma mahdollisuus. 

Vierailija
26/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei. Naisen keho ei sopeudu estrogeenin vähenemiseen. Sen puute tuo tullessaan esim. nivelkivut, sydämen rytmihäiriöt, joillekkin jopa mielenterveys ongelmia nukkumattomien öitten jälkeen. Toki liikunta ja ruokavalio auttaa ja pitää muutenkin mielen ja kehon virkeänä, mutta ei se ikääntymistä poista.

Sopeutuu, ja tämäm minulle kertoi lääkäri. Löytyy ihan netistä.

Aikun hieno juttu, varsinkin sinulle:) Ei muuta kun sopeuttamaan vaan, ja yritä jaksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi