Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys teille joilla estrogeenihoito

Vierailija
01.02.2025 |

Minulla käytöss estrena 1mg geeli. Montako painallusta käytätte? Tuntuu että kaksi painallusta ei ole minulle riittävä. Sen määrän lääkäri on määrännyt. Uskaltaisikohan annostusta nostaa itsekseen..

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä?

Vierailija
2/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on yleensä suolaus. Ja hiekoitus liukkailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos määrää nostat, niin eikös se silloin lopu ennen aikojaan, eli olet sitten ilman kunnes saat ostettua seuraana kk tai 3 kk  annoksen

Vierailija
4/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee mopo keulimaan.

Vierailija
5/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sitä 8 (SIC!) painallusta per pv ja en ole havainnut mitään erikoista kuin aikaisempikaan hormonihoitoni, käytin ennen Estradotin laastareita 150 mikrogrammaa kerralla ja vaihto 2 kertaa viikossa. Olen transnainen, mutta halusin vain kertoa, että en ole kuollut vielä hormoneihini ja niiden annostuksiin. Suosittelen silti kääntymään lääkärisi puoleen jos tahtoisit nostaa annostusta, voi sitten samalla seurata veriarvoja tms. jos sille on tarvetta tohtorin mielestä.

Vierailija
6/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 ja kuukautiset tulee edelleen. Minulla ilmeisesti luonnostaan korkeat estrogeenitasot. On lieviä vv oireita ja mietin onko kaksi painallusta minun keholle liian vähäinen määrä. 

Vierailija
7/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin tuota asiaa ihan siltä lääkäriltä joka sen on määrännyt. Jos annostus ei ole sinun mielestä riittävä, niin sitten on suun kautta otettavia tablettaja myös. Itse jouduin vaihtamaan tablettiin kun geeli ei enää tehonnut.

Vierailija
8/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45 ja kuukautiset tulee edelleen. Minulla ilmeisesti luonnostaan korkeat estrogeenitasot. On lieviä vv oireita ja mietin onko kaksi painallusta minun keholle liian vähäinen määrä. 

Korkeat! ? Miksi sitten olet estrolisillä? Olen n48 (1977) eikä ole mitään oireita ja kierto sama kuin viimeiset 34 vuotta.

Vierailija
9/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on annostus 1-2 painallusta ja yleensä käytän yhden ja se riittää hyvin.

Vierailija
10/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaihdevuosiooireita, enkä aio mahdollisesti niiden tullessa 50-60 v välillä ottaa mitään hormonilisiä. Mitä niillä. Naisen keho sopeutuu kyllä estrogeeninvähenemiseen, siihe auttaa liikunta, normipaino ja terveellinen ravinto.olen 48.

Vierailija
11/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matalat sulla on ja vielö aikaiset vaihdevuodet. Keskimäärin ne on 51-52v ei 45.

Vierailija
12/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sen geelin hierotte? On aivan eri asia imeytymisen kannalta mihin sen sivelee. Alavatsa kaikista huonoin. Varsinkin jos on rasvamaha. 

Vierailija
13/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaihdevuosiooireita, enkä aio mahdollisesti niiden tullessa 50-60 v välillä ottaa mitään hormonilisiä. Mitä niillä. Naisen keho sopeutuu kyllä estrogeeninvähenemiseen, siihe auttaa liikunta, normipaino ja terveellinen ravinto.olen 48.

Tiesit varmaan, että naiset ovat yksilöitä ja jokaisella vv oireet tuntuvat erilaisilta. Siinä vaiheessa kun et ole nukkunut kahteen vuoteen, kärsit kuumista ja kylmistä aalloista, veetutus on niin järkyttävä että itsensä lopettaminen käy monta kertaa mielessä, niin siinä vaiheessa jopa sinä saatat muuttaa mielesi estrogeeni lisään. Marttyyri voi olla monessa asiassa, mutta oma terveys on ensi sijalla.

Vierailija
14/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sen geelin hierotte? On aivan eri asia imeytymisen kannalta mihin sen sivelee. Alavatsa kaikista huonoin. Varsinkin jos on rasvamaha. 

Reisille menee.

Vierailija
15/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. Naisen keho ei sopeudu estrogeenin vähenemiseen. Sen puute tuo tullessaan esim. nivelkivut, sydämen rytmihäiriöt, joillekkin jopa mielenterveys ongelmia nukkumattomien öitten jälkeen. Toki liikunta ja ruokavalio auttaa ja pitää muutenkin mielen ja kehon virkeänä, mutta ei se ikääntymistä poista.

Vierailija
16/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reisille menee.

Kaula/ranteet parempi.

Vierailija
17/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeat! ? Miksi sitten olet estrolisillä? Olen n48 (1977) eikä ole mitään oireita ja kierto sama kuin viimeiset 34 vuotta.

55v säännölliset kautiset myös.

Vierailija
18/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesit varmaan, että naiset ovat yksilöitä ja jokaisella vv oireet tuntuvat erilaisilta. Siinä vaiheessa kun et ole nukkunut kahteen vuoteen, kärsit kuumista ja kylmistä aalloista, veetutus on niin järkyttävä että itsensä lopettaminen käy monta kertaa mielessä, niin siinä vaiheessa jopa sinä saatat muuttaa mielesi estrogeeni lisään. Marttyyri voi olla monessa asiassa, mutta oma terveys on ensi sijalla.

Kukin tyylillään, voihan noista vaivoista helposti lääkitykselläkin päästä eroon. Itse pääsin eroon laihduttamisen, liikunnan ja todella terveellisen ravinnon avulla. Uskon, että tällä keinolla siirsin / poistin myös monia muita ongelmia tulevaisuudestani (verenpaineet, kolesterolit, sokeriaineenvaihdunnan häiriöt).

Vierailija
19/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sitten ihan kiinni genetiikasta, muusta terveydentilasta ja tuurista. T:44-vuotiaana hormonikorvaukselän ja työkyvyttömyyden välillä valinnut hoikka, fyysistä työtä tekevä kasvissyöjä

Vierailija
20/26 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reisille menee.

Kaula/ranteet parempi.

Itse en kyllä hieroisi tuota geeliä kaulaan, on ihan liian lähellä rintoja. Mulle gyne ehdotti reisiä ja varsinkin reiden sisäpinnassa on ohut iho josta imeytyy parhaiten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän