Mitä luulet huomaako vieraat jos laskiaispullassa on kasvirasvavaahtoa eikä kermaa?
Koostumus on sama ja ulkonäkö sama. Makukin on mielestäni sama, mutta olenko luotettava arvioimaan? Olen vegaani itse.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan jätä vieraille kertomatta, mitä välissä on! Etenkin, jos käytät soijaa sisältävää valmistetta, soija-allergia on melko yleinen.
Nimim. Kesken juhlan kipeänä kotiin lähtenyt, kun hääpari oli päättänyt tarjota vieraille vegeä "salaa".
Niin, todellakin pitää/kannattaa kertoa, mitä tarjoaa, koska erilaiset ruokarajoitteet ja ongelmat on niin yleisiä ja kaikki ei välttämättä ole kaikkien muiden kuin ihmisen itsensä tieodssa.
Meillä on talossa maitoallergikko, jonka takia näitä käytetään. Kyllä sen huomaa, on se ihan erilaista. Ei se silti mielestäni syömäkelvotonta ole, itse voin hyvin syödä tällaisen laskiaispullan "aidon" sijaan kun olen muutenkin tottunut näihin maidottomiin versioihin, mutta monelle joka ei ole niin se voi olla suorastaan pahaa, kun siihen kermavaahtoon vertaa.
Luomukermasta tulee parhaan makuiset laskiaispullat ja kermavaahto on kunnollista.Vegepullan kyllä maistan välittömästi ja jää syömättä.
Ei sitä varmaan kaupan lämpimässä säilyvästä lisäainekermasta erota, mutta tuoreesta vispikermavaahdosta erottaa heti.
Vieraasi luultavasti osaavat käyttäytyä eivätkä asiasta sano, mutta puoli pullaa jäänee lautaselle. Tai jos ovat luonasi vierailleet aiemminkin eivät edes kermakepullaa ota.
Kierrätyskuitupolyester tuntuu ihan paperiselta muovilta. En tykkää enkä osta sen tuntuisia vaatteita (naisten paidat monet). Muuten kierrätys ok.
Avaaja ei ole makua luotettava arvioimaan. sillä jokaisen luulisi tietävän että luomukermavaahto on aivan eri asteikolla kuin pitkälle prosessoidut, epäterveelliset kasvisrasvavalmisteet. 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä sieltä pullan välistä erota, jos ei sano. Itse kyllä huomaisin, vegaaniset maidonkorvikkeet maistuu raikkaalle, lehmänmaitopohjaisissa on sellainen tunkkainen navettamainen maku. T. Lähes vegaani kasvissyöjä
Et ole navettaa koskaan edes nähnytkään.
Olen ollut jopa lomittajana aikoinaan.
Vieraat huomaa sen vain jos itse sanot asiasta. Muuten menee täydestä.
Itselleni palmuöljypohjaiset kasvisrasvavaahdot saavat vatsani todella sekaisin.
(Myöskään tavallisia sipsejä tai raksuja, jotka on valmistettu palmuöljyssä, vatsani ei kestä. Onneksi nykyään löytyy jo auringonkukkaöljyssä tehtyjä sipsejä, joita uskaltaa syödä ilman pelkoa varpusparven yllätyshyökkäyksestä.)
Maun erottaa kyllä kuohukermasta, mutta hyvä kasviperäinen vispi ei niin hirveästi eroa maultaan maitoperäisestä vispikermasta. Noita kasviperäisiä vispejä on monen laatuisia. Alpro whipping soya ja Sure Whip -merkkiset ovat mielestäni parhaita, jotkut kaurapohjaiset taas ovat olleet huonoja, eivät vaahdonneet kuohkeiksi ja kitalakeen jäi juuri sellainen öljyinen kalvo. Noita on tullut kauheasti lisää markkinoille omien vegaaniaikojen jälkeen, niin en ole kaikkia maistellut. Myös Schlagfix kasvirasvapohjainen vispivaahto spray-pullossa on tosi hyvää (ja sitä saa myös suklaan makuisena), mutta sitä en laskiaispulliin käyttäisi, koska nuo spray-kermat lässähtävät nopeasti ja on tarkoitettu syötäväksi välittömästi pursotuksen jälkeen.
Todellakin maussa on eroa. Voit tarjota mitä haluat, mutta älä kuvittele muiden tykkäävän vegaanisesta vaahdosta.
Vierailija kirjoitti:
Koostumus ei ole sama, vegaanivaahto on öljyistä. Sen maistaa heti, kitalakeen jää eltaantunut kerros.
Riippuu merkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä on kasvisrasvavaahto?
Maidotonta kermavaahtoa eli vegaanista.
Ap
Niin, mutta mistä se on tehty? Vegaaneistako?
Kasviperäisiä vispikermoja on ainakin soija- ja kaurapohjaisia, liekkö muitakin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Hitto kun mulle syötettiin ihanan näköinen leivos. Näytti mahtavalta, maistui hirveältä. Syy oli: vegaaninen
Kaikki vegaanit tai muutoin vegaanisesti kokkailevat ei valitettavasti osaa leipoa. Jotkut taas osaa tehdä taivaallisia herkkuja. Valmistajasta kiinni, ja toki raaka-aineista myös. Jos yrittää tehdä jotain "kevytherkkuja" niin pieleen menee, kyllä vegaanisessakin leivoksessa täytyy olla riittävästi rasvaa ja sokeria. Esim. raakakakut on loukkaus kakkuja kohtaan!
Kamomillan Konditoria -blogin ohjeilla yleensä onnistuu aina.
Vierailija kirjoitti:
Ei se vegaaninen vaahto ole sen terveellisempää, eettisempää eikä ekologisempaa kuin tavallinen kermavaahto. Jos vegaanisuutesi syy on joku noista mainituista, niin parasta että syöt pullasi ilman vaahtoja.
Terveellisyyttä tuskin kukaan laskiaispullalta odottaakaan, mutta vegaaninen on kyllä eettisempi ja ekologisempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun on maidottomillekin vaihtoehto kermavaahdolle. Minä niminen pakkaus on.?
Tuolta näkyy minkä merkkisiä on olemassa: https://www.vegaanituotteet.net/category/214/maidot-ja-kermat :) Ainakin Alpro ja Sure Whip ovat hyviä, noita uudempia en ole itse maistanut. -eri
Vierailija kirjoitti:
Huomaavat, jos heillä on makuaisti tallella. Ne kasvisrasvavaahdot maistuvat siltä, miltä muovi haisee.
Tuskinpa olet koskaan edes maistanut. :D
Muutaman kerran olen ostanut vegaanisia tuotteita, kun ovat alennuksessa olleet. Niin hirveitä olivat, että jos ihmisellä on makuaisti tallella, niin varmasti huomaa.