Kolme viikkoa ollut Tinderissä ja ihmettelen, että missä se karkkikauppa on???
Tinderinhän piti olla naisilla kuin karkkikauppa täynnä toinen toistaan houkuttelevampia miehiä... mutta onkohan mulla nyt joku väärä versio, koska ei mulla ainakaan mitään karkkikauppaa ole. Todella vaikea on laittaa ketään oikealle. Valtaosa on sellaisia, ettei voisi vähempää kiinnostaa. Ei ole todellakaan houkutteleva tarjonta!
Samalla huomaa myös sen, että suuri "valikoima" ei todellakaan tarkoita sitä, etteikö osaisi pysähtyä kenenkään kohdalla. Kyllä ne harvat kiinnostavat todellakin tulee huomioitua, ja jos jonkun kanssa viestittely sujuu, ei todellakaan ole vaikeuksia kiinnostua hänestä.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se totta. Sinäkin olet karkkikaupassa, koska valinnanvaraa ikmeisesti on. Ei kait karkkikaupassakaan kukaan kaikista niistä karkeista tykkää, vaan valikoimaa on reilusti, että voi poimia ne itselle mieluisat. Tosin sama hyvien karkkien ja miesten kanssa, kun ne on olleet naisen suussa ja koluttu loppuun, niin lopulta ne muuttuu paskaksi.
Jos Tinderin tekee karkkikaupaksi vain se, että siellä on paljon ihmisiä, ja että riittää, jos edes muutama on kiinnostava, niin sittenhän Tinder on karkkikauppa myös miehille. Ehkä miehille jopa enemmän, koska miehet swaippaavat oikealle niin paljon, että ilmeisesti kiinnostavia naisia on siellä jopa aika paljon.
Tietenkin on myös miehille. Ainoa ero on siinä, että kaikkia miehiä ei päästetä sisään, mutta ne ketkä päästetään ovat taivaass
Miksi puhut vain seksiseurasta, kun iso osa naisista hakee sieltä parisuhdetta?
Eikä naiset yleensä hae seksiä niin, että kuka tahansa mies ulkonäöstä, persoonasta, seksimieltymyksistä yms. riippumatta kelpaa. Varmaan monelle miehelle riittää se edestakainen liike ja oma laukeaminen, mutta valtaosa naisista ei hae tällaista "seksiä", joten ei se seksiseuran löytäminenkään niin helppoa ole. Silloin kun puhutaan siitä, miten helppoa on löytää seksiä, on huomioitava myös muut kuin miehen intressit seksiä ajatellen.
Mulle henkilökohtaisesti okcupid oli aikoinaan, vuosia sitten, karkkikauppa. Aivan superkiinnostavia ihmisiä ja kävin enimmillään tyyliin neljillä deiteillä viikossa... ja vain oikeasti kiinnostavien tyyppien kanssa, joiden kanssa oli ollut kivaa jutella. Ja Huom, olen mielestäni nirso ja lisäksi vielä hieman outo. Lopulta löysin aviomieheni sieltä ja naimisissa ollaan oltu jo useampi vuosi. Suosittelen :) tosin on moni tuttu löytänyt pitkän parisuhteenkin aikanaan tinderistä, en tiedä, onko se jotenkin muuttunut sitten.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän luovuin Tinderin käytöstä juuri tuon takia. Olen 26-vuotias nainen, normaalipainoinen ja koulutus yliopistosta, alana kauppatieteet. Ei ole lapsia. Tarjonta tuntui olevan todella kaukaista kaiken kaikkiaan suhteessa omaan elämääni.
Jep, mulla samat ominaisuudet, mutta ikävuosia vähän enemmän. Aika heikosti tarjontaa vastaavanlaisista miehistä. Paljon näykyy olevan kouluja käymättömiä, ylipainoisia ja muunmaalaisia liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei ne oluttuoppi kädessä poseeraavat ylipainoiset äijät mitään silmäkarkkia ole.
Ja näillä sankareilla nimenomaan on hakusessa vain ja ainoastaan se instablondi :D
Vierailija kirjoitti:
Sekä miehillä että naisilla tuntuu olevan sama ongelma: koetaan, että on jokin kansalaisoikeus omalle kuninkaalliselle arvolleen sopivasta kumppanista. Ja kun tällaista ei satu kohdalle, niin koko vastakkainen sukupuoli on perseestä. Se tuntuu juuri olevan näistä sovelluksista johtuvaa. En väitä, että ne olisivat pelkästään huono asia, mutta en ole aikaa ennen niitä kuullut ihmisten valittavan niin paljon ongelmista löytää kumppania kuin nykyisin. Enkä tarkoita, että kuka vaan epäsopiva kannattaisi ottaa, vaan helposti heitetään romukoppaan, jos sattuu olemaan yksikin miinus, koska seuraavalla pyyhkäisyllä voikin löytyä täydellinen. En tiedä, eivätkä nämä ole mitään kiveen hakattuja totuuksia, vaan pohdiskelen vain.
En minä ainakaan ajattele, että miehet ovat perseestä. Deittisovellukset saattavat ehkä jossain määrin olla. Mutta olen itse ihan täysin sinut sen asian kanssa, että vain harva mies on minusta kiinnostava, enkä edes olettaisi, että voisi olla mahdollista, että samanhenkisiä ja muutenkin kiinnostavia ihmisiä olisi enempää. Tässä ei kuitenkaan ole kyse ihmisten arvottamisesta vaan sen ymmärtämisestä, millainen ihminen itselle sopii. Minä haluan samanhenkisen kumppanin, jonka kanssa on seksuaalista vetovoimaa, viihdymme yhdessä, arvomaailmat osuvat yksiin, jne. Se, että laitan jonkun vasemmalle, ei tarkoita, että hän olisi mielestäni huono ihminen tai huonompi tasoltaan kuin minä - hän on vain erilainen kuin mitä etsin. Ihan hyviä tyyppejä sinne vasemmallekin menee.
Vierailija kirjoitti:
Tinder on huono!
Heti tuli monta sataa tykkäystä ja oli vaikea seasta etsiä sitä mitä itse toivoo.
Laitoin kommenttia ylläpitoon, että pitäisi olla mahdollista luoda "ihanne kumppani" ja oma profiili näkyisi vain heille.
Puuduttavaa, kun miehillä ei ole mitään tietoja itsestään tai ne valehdellaan. Ei kuvaa tai kuva on jostain omista häistä 10 vuoden takaa. Ikäänkuin se puku päällä kuva tekisi miehestä haluttavan.
Monta sataa tykkaajaa, eikä mitään mahdollisuutta laittaa filtteriä edes omaan maakuntaan.
Ja huonosti toimii kaikkein kallein versio.
N57
Mulla oli etäisyysrajauksena 80km. Silti sain tykkäyksiä Argentiinasta, Turkista ja ties mistä vinkuintiasta. En todellakaan etsinyt mitään etäsuhdetta. Oma juttunsa oli vielä tosiaan nämä kullannuput, jotka olivat valehdelleet vähän kaikesta aina iästä alkaen. Mä olin ihan rehellisesti oma itseni ja kuvat oli tuoreita & filtteröimättömiä. Odotan samaa vastapuoleltakin, mutta oli ilmeisesti liikaa toivottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se totta. Sinäkin olet karkkikaupassa, koska valinnanvaraa ikmeisesti on. Ei kait karkkikaupassakaan kukaan kaikista niistä karkeista tykkää, vaan valikoimaa on reilusti, että voi poimia ne itselle mieluisat. Tosin sama hyvien karkkien ja miesten kanssa, kun ne on olleet naisen suussa ja koluttu loppuun, niin lopulta ne muuttuu paskaksi.
Jos Tinderin tekee karkkikaupaksi vain se, että siellä on paljon ihmisiä, ja että riittää, jos edes muutama on kiinnostava, niin sittenhän Tinder on karkkikauppa myös miehille. Ehkä miehille jopa enemmän, koska miehet swaippaavat oikealle niin paljon, että ilmeisesti kiinnostavia naisia on siellä jopa aika paljon.
Tietenkin on myös miehille. Ainoa ero on siinä, että kaikkia miehiä ei päästetä si
Miksi puhut vain seksiseurasta, kun iso osa naisista hakee sieltä parisuhdetta?
Eikä naiset yleensä hae seksiä niin, että kuka tahansa mies ulkonäöstä, persoonasta, seksimieltymyksistä yms. riippumatta kelpaa. Varmaan monelle miehelle riittää se edestakainen liike ja oma laukeaminen, mutta valtaosa naisista ei hae tällaista "seksiä", joten ei se seksiseuran löytäminenkään niin helppoa ole. Silloin kun puhutaan siitä, miten helppoa on löytää seksiä, on huomioitava myös muut kuin miehen intressit seksiä ajatellen.
Juu, niinhän ne hakevat parisuhdetta.... Voi olla näin, mutta suurimmalle osalle käy myös pelkkä satunnainen seksiseurakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on myös miehille. Ainoa er
Mutta ei mikä tahansa seksi, sisällöstä riippumatta. Eihän heteromiehellekään kävisi seksi miehen kanssa. Eli pointti ei ole seksissä pelkästään, vaan sen seksin pitää olla itseä miellyttää, itseä kiihottavaa, ja nautintoa tuovaa. Miksi ajatus on, että naiselle pitäisi riittää seksi kuin seksi?
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tuo kuulostaa karkkikaupalta? Miksi niitä miehiä pitäisi olla kymmeniä?
Kun olis se yksi mieluisa. Vaan ei, on läskiä, juoppoa, valehtelijaa ja varattua miestä silmänkantamattomiin.
Kaikenlaisia munankuvan lähettäjiä ja saakopilluu-kyselijää, vaikka profiilissa kerron, että etsin vakavaa ja pysyvää suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Pidän naisten valitusta ihan hölmönä tuohuna. No ehkä ei voi kauhalla vaatia jne. kaikilta. Jos tinderin sadoista tai tuhansista ehdokkaista ei löydy ketään mutta omasta harrastuksesta se löytyy tosi helposti, ei todennäköisyydet oikein täsmää. Ja moni kommentoi juuri näin. Syynä on hyvin todennäköisesti naisten täysi kyvyttömyys ymmärtää omaa kiinnostumistaan, reflektoida niitä ihmisiä profiileihin joista pitävät ja arvioida sitä miksi eivät kiinnostu profiileista mutta oikeassa elämässä kiinnostuvat. No kauhalla ei voi vaatia.
Toinen älyttömyys liittyy tinderin käyttöön. Naiset käyttävät satoja tai tuhansia euroja omaan ehostumiseensa vuosittain mutta joku kympin maksaminen tinderistä, jossa näkisi vain saapuneet mätsit eikä tarvitse tuhlata aikaa kaikkien profiilien selaamiseen, on ihan poissuljettu juttu. Tinder on superhelppo ja nopea tapa naisille etsiä seuraa jos sen tekee järkevästi. Miehet siellä ovat keskimäärin i
No en mä ainakaan jaksanut seuloa 2000 matchin seasta sitä sopivaa. Näin melkein painajaisia kun näin millaiset oksennuspussit oli antaneet mulle tykkäystä. Ja vaikka alkuun poistin suorastaan vimmaisesti noita selvästi epäsopivia, niin niitä tuli lisää ja lisää. Normaalipainoisen ja -pituisen lapsettoman koulutetun länkkärin löytäminen siitä tunkiosta oli turhan työlästä. En todellakaan maksaisi tuosta "palvelusta" toistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku mies kiinnostuisi jostain eltaantuneesta mätisäkistä?
En tiedä, mutta eihän tässä vaadittukaan miehiä kiinnostumaan kenestäkään. Pikemminkin todettiin, että valtaosa Tinderin miehistä on niin epäkiinnostavia, että Tinder ei tunnu miltään karkkikaupalta. (Ei sillä, että sellaista toivoisinkaan tai pitäisin sellaista tärkeänä.) Siihen en ottanut kantaa, löytyykö Tinderistä seuraa - se on eri keskustelu.
Jos yleisestikin pitää ehkä 1 prosenttia ihmisistä kiinnostavina, niin joutuu joo selaamaan tovin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei mikä tahansa seksi, sisällöstä riippumatta. Eihän heteromiehellekään kävisi seksi miehen kanssa. Eli pointti ei ole seksissä pelkästään, vaan sen seksin pitää olla itseä miellyttää, itseä kiihottavaa, ja nautintoa tuovaa. Miksi ajatus on, että naiselle pitäisi riittää seksi kuin seksi?
Mitä sinä selität? Jos nainen haluaa seksiä tinder miehen kanssa vaikka etsiikin vakituista suhdetta, niin mikä siinä on ongelmana? Tinderissä on paljon naisia jotka etsivät sitä oikeaa vakikumppania, mutta se ei estä sitä etteivätkö he myös nauttisi satunnaisesta seksistä.
Mun exä oli ahkera Tinderöimään. Oltiin kyllä suhteessa ja tietty esiinty sielä ihan sinkkumiehenä.
Vierailija kirjoitti:
+40 "en tiedä mitä haen"
Tuskin tulee koskaan tietämäänkään, vasuriin
+40 "jos oikein kolahtaa, olen valmis sitoutumaan"
Ja höpö höpö, irttaria on hakemassa, vasuriin
"en hae draamaa elämääni"
Tarkoittaa: olethan täysin vietävissä, ilman mielipiteitä ja omaa tahtoa, vasuriin
"En hae draa elämääni" = tyyppi on itse kusipää tai draamanhakuinen
Tinder on kaatopaikka, kuten elämä muutenkin. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä luuserimpia ovat vapaat miehet ja sitä fiksumpia vapaat naiset.
Ero on valtava.
Johtuu miesten elinikäisestä kuntonsa ja ulkonäkönsä sekä henkisen kehityksensä laiminlyönnistä samaan aikaan kun naiset on opiskelleet lisää, huolehtineet itsestään ja vain parantuneet älyltään.
No juu, joka puliporukassa on se yksi naisraunio, jota ksikki panee, mutta huom, 1 nainen ja 10 miestä rappiolla.
Fitissä ja tikissä on 1 mies kymmentä naista kohti.
Vierailija kirjoitti:
Pidän naisten valitusta ihan hölmönä tuohuna. No ehkä ei voi kauhalla vaatia jne. kaikilta. Jos tinderin sadoista tai tuhansista ehdokkaista ei löydy ketään mutta omasta harrastuksesta se löytyy tosi helposti, ei todennäköisyydet oikein täsmää. Ja moni kommentoi juuri näin. Syynä on hyvin todennäköisesti naisten täysi kyvyttömyys ymmärtää omaa kiinnostumistaan, reflektoida niitä ihmisiä profiileihin joista pitävät ja arvioida sitä miksi eivät kiinnostu profiileista mutta oikeassa elämässä kiinnostuvat. No kauhalla ei voi vaatia.
Toinen älyttömyys liittyy tinderin käyttöön. Naiset käyttävät satoja tai tuhansia euroja omaan ehostumiseensa vuosittain mutta joku kympin maksaminen tinderistä, jossa näkisi vain saapuneet mätsit eikä tarvitse tuhlata aikaa kaikkien profiilien selaamiseen, on ihan poissuljettu juttu. Tinder on superhelppo ja nopea tapa naisille etsiä seuraa jos sen tekee järkevästi. Miehet siellä ovat keskimäärin i
Jos harrastuksesta löytyy kumppani, tuskin nainen sillloin Tinderiin meneekään. Mutta ei sen maksullisen Tinderin ottaminen mitään auta. Silloin näkee vaan tuhansia itsestä tykänneitä, joista valtaosa on epäkiinnostavia tai saattaa asua vaikka ulkomailla, olla täysin väärin ikäisiä, jne. Pitää nyt muistaa, että osa miehistä swaippaa melkein kaikki naiset oikealle, eli tykänneiden lista voi olla jopa pitempi mitä ilmaisversiolla näkisi - siinä on ensin samat tyypit, jotka näkisi omilla ikä- ja etäisyysrajoituksilla ilmaisversiolla, mutta lisäksi kaikki väärän ikäiset ja liian kaukana asuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei ne oluttuoppi kädessä poseeraavat ylipainoiset äijät mitään silmäkarkkia ole.
Ja näillä sankareilla nimenomaan on hakusessa vain ja ainoastaan se instablondi :D
Itteään 20 vuotta nuorempi ja kolme kertaa älykkäämpi. Tuskin tulee match.
Kukaan täällä ei loppujaan tiedä, miten eri alustojen algoritmit määräytyvät. Kuitenkin, olen monesta paikasta lukenut, että Tinderissä se ensimmäinen käyttökerta on tosi tärkeä. Eli silloin kannattaa laittaa profiili hyvään kuntoon ja swaipata harkiten, mutta kuitenkin niin että algortimi saa jonkinlaisen käsityksen siitä mitä etsit ja missä tasosi on. Tinder ei tarjoa kaikkia sopivia profiileja kaikille, vaan luo jonkinlaisia kategorioita oman toimintasi perusteella. On myös mahdollista että sun asetuksissa tai toiveissa on jotain mikä rajoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä selität? Jos nainen haluaa seksiä tinder miehen kanssa vaikka etsiikin vakituista suhdetta, niin mikä siinä on ongelmana? Tinderissä on paljon naisia jotka etsivät sitä oikeaa vakikumppania, mutta se ei estä sitä etteivätkö he myös nauttisi satunnaisesta seksistä.
Toki. Mutta kiinnostavan seksiseuran löytäminen ei kuitenkaan ole naisellekaan niin helppoa, mitä miehet tuntuvat kuvittelevan. Koittakaa nyt ymmärtää, että vain se, että joku mies haluaa seksiä naisen kanssa, ei tee tästä miehestä kiinnostavaa seksikumppania.
Miesten kannattaisi oikeasti selata tinderissä miesten profiilit läpi (näkisivät yllä kuvatut miesten profiilit, joita on tinderissä todella paljon, suurimman osan saa pyyhkäistä vasemmalle), jotta ymmärtäisivät mistä on kyse. En usko, että kukaan selväjärkinen mies enää sanoo tinderin oleva karkkikauppa tai jotenkin hyvä apaja naisille.