Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita ärsyttää puolittaja-laimentajat?

Vierailija
31.01.2025 |

Ja muut pihistelijät, jotka esim. käyttävät kasvovoidettakin vain sipaisun.

Ärsyttää noi sanatkin.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesuaineita voi myös vähentää. Sen takia on pyykinpesuainepullossakin mainittu, paljonko vähän likaiselle ja paljon likaiselle laitetaan sitä pesuainetta. Valmistajat suosittelevat yleensä pesuainetta keskikokoiselle pesukoneelle. Sitä voi siis käyttää vähemmän, jos pesukone on pienempi, ja enemmän, jos pesukone on suurempi. Miksei sama pätisi myös astianpesukoneessa?

Pesuaineissa on tietty pesuteho, eikä se teho lisäänny, vaikka ainetta lisättäisiin. Tulee vaan turhaa vaahtoa ja huuhtelukertoja. Toisen kautta, on myös minimimäärä olemassa, jotta tulee puhdasta.

niin voikin, jos käyttäisin itse ohjeen mukaan annostusta niin pyykit lilluisi siinä pesuaineessa vielä pesun jälkeenkin. Nytkin käytän yleensä 1-2 lisähuuhtelua, vaikka käytän pyykinpesuainetta n. 3/4 suositusmäärästä, muuten vesi vaahtoaa vielä ihan siinä ohjelman lopussakin. Taitaa olla sama ongelma kun uusissa tiskareissa että käyttävät liian vähän vettä.

Vierailija
62/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ap:n p3rs3ttä kutittaa, miten muut ihmiset elävät? Onko sinulta jotenkin pous, jos joku laittaa leivälle joko juustoa tai leikkelettä, eikä molempia tai lantraa mehunsa vedellä? 

Jos sulle kyläpaikassa tarjotaan laimennettua mehua tai puolitettu korvapuusti, älä hyvä ihminen mene sellaiseen paikkaan toiste kärsimään! Ei ole pakko.

Ja selvyyden vuoksi, en oke itse talouspaperinpuolittaja. En vain tajua, miksi aloittajaa ja monia muita häiritsee, jos joku ne arkit puolittaa.

P. S. Talouspaperia saa sellaistakin, missä on jo valmiiksi puolikkaat arkit. Saako sitä käyttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on vain järkevää säästää asioista, mistä voi. Pyrkiä pois hedonistisesta oravanpyörästä. Laimennan mehun ja varmaan puolittaisin talouspaperinkin jos se onnistuisi jotenkin helposti. Kun säästää tällaisista lopulta hyvin turhista asioista, on sitten varaa niihin oikeasti tärkeisiin. Matkoihin, kulttuuriin, laatuvaatteisiin, sijoituksiin... olen todella onnellinen, kun olen tämän hoksannut :) mutta niinhän se on, köyhyys Suomessa on hyvin suhteellista. Joku aika sitten hesarissa oli juttua tuilla eläjistä joista yksi koki olevansa hyvin köyhä kun kohta ei ole varaa appelsiinimehuun.  No, ei ole minulla töissäkäyvälläkään. Monesti nähnyt myös sen, että ihminen kokee itsensä köyhäksi kun ei ole varaa tilata joka kuukausi zalandosta tai ostella uusinta elektroniikkaa. Elämä on valintoja. 

Vierailija
64/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskikonetabusta riittää helposti puolikas, enkä tajua yhtäkään syytä miksi pitäisi keho kyllästää ylimääräisillä kemikaaleilla ja pesuainejäämillä. Ne on kovia myrkkyjä.

Ne on optimoitu täydelle pesukoneelliselle. Muutenkin on järkevämpää pestä täysiä koneellisia kuin pestä vähän väliä muutamaa lautasta ja juoma-astiaa. 

Vierailija
65/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin mennä keittämään teetä. Halpaa mustaa sellaista, ja säästän pussin vielä huomiselle.

Vierailija
66/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiskikonetabusta riittää helposti puolikas, enkä tajua yhtäkään syytä miksi pitäisi keho kyllästää ylimääräisillä kemikaaleilla ja pesuainejäämillä. Ne on kovia myrkkyjä.

Ne on optimoitu täydelle pesukoneelliselle. Muutenkin on järkevämpää pestä täysiä koneellisia kuin pestä vähän väliä muutamaa lautasta ja juoma-astiaa. 

Ja kapea tiskikone käyttää saman määrän vettä kuin normaalikokoinenkin, joten pesukoneen ulkomittojen perusteella ei määritetä pesuaineen tarvetta.

Vierailija
67/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Monissa kalliimmissa teissä on ihan ohjeistuksena uuttaa samoista lehdistä monta haudutusta. :) osa prosessia on tarkastella makuprofiilin muutosta. Mutta kyllä siitä peruspussiteestäkin saa helposti pari ihan hyvää haudutusta."

No minä juurikin käytän laadukasta irtoteetä ja siitä kukkuraisesta teelusikallisesta saa kaksi kupillista uutettua. Jostain liptonin litkusta nyt ei saa edes yhdestä pussista hyvää. 

Vierailija
68/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Monissa kalliimmissa teissä on ihan ohjeistuksena uuttaa samoista lehdistä monta haudutusta. :) osa prosessia on tarkastella makuprofiilin muutosta. Mutta kyllä siitä peruspussiteestäkin saa helposti pari ihan hyvää haudutusta."

Laitatko teehen hunajaa tai sokeria? Ja mitkä nämä monet teet on, joissa on tuollainen ohjeistus? Mate?

Ap

Valkoinen tee, oolong, puerh nyt ainakin.

Eivät nämä puolittajat mitään kalliita teelaatuja juo, vaan halvinta mustaa pussiteetä, joka uutetaan kiehuvaan veteen. Alhaisemmilla lämpötiloilla varmaan saakin laadukkaista teenlehdistä tehtyä useammankin kupillisen, mutta se on taas eri keskustelu. 

Ap

Minä olen "puolittaja" ja todellakin juon laadukasta teetä! 

Vierailija
69/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliarkki talouspaperi on ihan parasta! Joskus se puolikas riittää, joskus tarttee koko arkin ja joskus vähän enemmän kuin koko arkin, mutta ei kahta kokonaista. No siis koko talouspaperihan on aika turha, jos sitä miettii, mutta itse inhoan tiskirätin kanssa lotrausta jokaiseen pieneen roiskeeseen, koska se on aina huuhdeltava ennen ja jälkeen käytön, joten talouspaperi on ihan näppärää. 

Ei ole paljon turhempaa kuin puoliarkki talouspaperi. Puolikkaalla pyyhkii suunnilleen vesipisaran, muuta virkaa sillä ei ole.

Vierailija
70/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on optimoitu valmistajan tilin kasvattamiseksi. Totta kai pestään täysiä koneellisia ja se täysi kone puhdistuu puolella pesuainemäärällä. Sama juttu pyykkiaineiden kanssa. Ja siis ihan vuosien kokemuksella tämä, astiat ei jää likaiseksi. 

Vierailija
71/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet puolittaa tai laimentaa innokkaasti jotain ja sitten kumminkin tuhlailevat tai kuluttavat (tietämättään) toisaalla. Naurattaa lähinnä.

No kamalan kiva, jos sun ei tarttee mistään pihistää. Toiset joutuu. Itse esimerkiksi laitan mielelläni rahaa rakkaaseen harrastukseen ja pihistän jostain muusta, ettei siitä harrastuksesta tarvitse pihistää. 

Vierailija
72/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylässä oli kyljykset puolitettu ettei ottais kuin puolikkaan.Otin  sitten kaksi puolikasta.Olin kyllä tehnyt sen eteen töitä kun oltiin apuna talkoissa koko päivän perunannostossa .

Me oltiin koko viikonloppu kylässä, kun olin lapsi, puolittajaperheen luona. Puolikkaat grillimakkarat oli kaikille ja kahvin kanssa puolikas pulla. Se oli minusta outoa. Omatkin vanhemmat oli tarkkoja rahasta, mutta vieraille oli hyvät tarjoilut. 

Anna kun arvaan: emäntä oli anorektisen laiha? 

Näin tällaisen äidin kerran kaupassa. Mukana kaksi alakouluikäistä lasta. Oli joulunalusaika ja viikonloppu. Kumpikin lapsi sai irtokarkkeja, arviolta noin 4-5 karkkia rapisi tyhjähkön pussin pohjalla kummallakin. Toisten lapset saivat joulun kunniaksi lähes täydet pussit karkkeja. Kaikki yhtä hoikkia mutta tämä

En ainakaan muista häntä erityisen laihana, oisko ollut vaan pihiyttä? Miksi sitten kutsuivat mökilleen koko viikonlopuksi, jos raha ei riittänyt enää ruokaan.

Vierailija
73/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliarkki talouspaperi on ihan parasta! Joskus se puolikas riittää, joskus tarttee koko arkin ja joskus vähän enemmän kuin koko arkin, mutta ei kahta kokonaista. No siis koko talouspaperihan on aika turha, jos sitä miettii, mutta itse inhoan tiskirätin kanssa lotrausta jokaiseen pieneen roiskeeseen, koska se on aina huuhdeltava ennen ja jälkeen käytön, joten talouspaperi on ihan näppärää. 

Ei ole paljon turhempaa kuin puoliarkki talouspaperi. Puolikkaalla pyyhkii suunnilleen vesipisaran, muuta virkaa sillä ei ole.

No kyllä sillä pyyhkii oikein hyvin pienet ruokaroiskeet. Useammin meillä ainakin tulee se pieni roiske, kuin iso roiske, jonka siivoamiseen tartteis jo enemmän paperia tai jopa rättiä. Se puolikas riittää myös suupielien pyyhkimiseen, jos ruoka on sellaista että sotkee. Ei meillä ainakaa tule arjessa katettua servettejä ja sehän se vasta paperin tuhlausta olisikin. 

Vierailija
74/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko teehen hunajaa tai sokeria? Ja mitkä nämä monet teet on, joissa on tuollainen ohjeistus? Mate?

Ap

Eivät nämä puolittajat mitään kalliita teelaatuja juo, vaan halvinta mustaa pussiteetä, joka uutetaan kiehuvaan veteen. Alhaisemmilla lämpötiloilla varmaan saakin laadukkaista teenlehdistä tehtyä useammankin kupillisen, mutta se on taas eri keskustelu. 

Ap

Minä olen "puolittaja" ja todellakin juon laadu

Sano vaan suoraan, että olet pihi, koska satuit ostamaan liian kallista teetä. Itse teen pienellä sihdillä mukiin aika tujua teetä, josta kaadan uuttunutta teetä toiseen mukiin tilkan ja laimennan kuumalla vedellä sopivaksi, saan yleensä noin kolme annosta. Tulee paljon parempaa juotavaa kuin pelleilisi alunperin puolikkailla annoksilla.

Vierailija
75/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laimennan mehun, koska se maistuu siten paremmalta. En omista tiskikonetta enkä käytä talouspaperia. Teepusseja käytän yhden per kuppi, mutta isompaan kannuun voi laittaa myös vain yhden. Se intensiivisin maku lähtee pussista ekalla liotuksella, joten toinen kuppi samasta pussista maistuu liian laimealta. 

Vierailija
76/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole törmännyt tälläisiin mutta muuhun neuroottiseen saituuteen kyllä.

Tottakai ihan perseestä.  Enemmän sellaista ethän vaan nauti mistään mikä maksaa - mentaliteettia. Mulla oli tälläinen koti ja olen ihan huolella korjannut tuota aikuisena, en valtavilla rahoilla vaan nimenomaan ylittänyt tuon ajatushäkin. 

Olen ihan surutta vaikka aistillinen ja turhamainen tuoksujen suhteen. Eläimetkin nauttii haistelusta, miksei ihminen saisi miellyttäviä tuoksuja ja aromeja.

Palstalla näitä näkyy. Kehuvat oikein kuinka puolittavat tiskiainetabletit (tämä on tyhmintä ikinä), laittavat sipaisun perusvoidetta ja käyttävät teepussinkin vähintään kahteen kertaan.

Ap

Apua olen itse osin tällainen säästäjä, inhoan mm isoja talouspaperiarkkeja jos tahra on pieni. Ja voisin puolittaa tiskikonetabletin, laimennan myös usein tuoremehua. MUTTA osaan tuhlata laatuun, vaatteisiin, ruokaan, lahjoihin ym. Eli olenko ok vai en 😆

Vierailija
77/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. Jos on pakko puolittaa, ottaa sellaisenaan /laimentamattomana sen puolikkaan ja sitten erikseen paljaaltaan vettä/leipää/voidetta, millä oli aikomus pilata se ainoa, vähäinen hyvä puolikas. Sillä tavalla mieli pysyy hyvänä. Muuten menee pilalle makuelämys ja tunnelma.

Vierailija
78/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole törmännyt tälläisiin mutta muuhun neuroottiseen saituuteen kyllä.

Tottakai ihan perseestä.  Enemmän sellaista ethän vaan nauti mistään mikä maksaa - mentaliteettia. Mulla oli tälläinen koti ja olen ihan huolella korjannut tuota aikuisena, en valtavilla rahoilla vaan nimenomaan ylittänyt tuon ajatushäkin. 

Olen ihan surutta vaikka aistillinen ja turhamainen tuoksujen suhteen. Eläimetkin nauttii haistelusta, miksei ihminen saisi miellyttäviä tuoksuja ja aromeja.

Palstalla näitä näkyy. Kehuvat oikein kuinka puolittavat tiskiainetabletit (tämä on tyhmintä ikinä), laittavat sipaisun perusvoidetta ja käyttävät teepussinkin vähintään kahteen kertaan.

Ap

Miksi se on tyhmintä? Just joku täällä kertoi, että huuhtelee lapselle konetiskatut astiat, kun niiden pi

Kuumempaa vettä, niin pesuaine liukenee paremmin ja myös huuhtoutuu paremmin.

Vierailija
79/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sillä pyyhkii oikein hyvin pienet ruokaroiskeet. Useammin meillä ainakin tulee se pieni roiske, kuin iso roiske, jonka siivoamiseen tartteis jo enemmän paperia tai jopa rättiä. Se puolikas riittää myös suupielien pyyhkimiseen, jos ruoka on sellaista että sotkee. Ei meillä ainakaa t

Minä käytän pieniin roiskeisiin ja suupielen pyyhkimiseen wc-paperia. Talouspyyhettä käytän pääasiassa silloin, jos pitää pyyhkiä jotain lattialta.

Vierailija
80/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Minä olen "puolittaja" ja todellakin juon laadu

Täällä toinen puolittaja, joka juo laatuteetä! Todellakin säästän siinä, missä pystyn. Esim. Mehua laimennan itsetehdyllä kuplavedellä, koska se säästää rahaa ja on mielestäni myös todella hyvää(eikä sekään haittaa, että tulee vähemmän sokeria nesteenä). Teet juon aina hyvänä. Esim. Laadukkaasta oolongista saa ihan hyvin jopa neljä, ehkä viisikin haudutusta. Viimeksi tänään olen juonut koko päivän ihanaa thehuoneen milky oolongia samoista lehdistä tehtynä :) namm! Mutta ehkä ap:lla on mielessä joku sairaalloisen pihin ihmisen stereotypia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi