Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita ärsyttää puolittaja-laimentajat?

Vierailija
31.01.2025 |

Ja muut pihistelijät, jotka esim. käyttävät kasvovoidettakin vain sipaisun.

Ärsyttää noi sanatkin.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole törmännyt tälläisiin mutta muuhun neuroottiseen saituuteen kyllä.

Tottakai ihan perseestä.  Enemmän sellaista ethän vaan nauti mistään mikä maksaa - mentaliteettia. Mulla oli tälläinen koti ja olen ihan huolella korjannut tuota aikuisena, en valtavilla rahoilla vaan nimenomaan ylittänyt tuon ajatushäkin. 

Olen ihan surutta vaikka aistillinen ja turhamainen tuoksujen suhteen. Eläimetkin nauttii haistelusta, miksei ihminen saisi miellyttäviä tuoksuja ja aromeja.

Palstalla näitä näkyy. Kehuvat oikein kuinka puolittavat tiskiainetabletit (tämä on tyhmintä ikinä), laittavat sipaisun perusvoidetta ja käyttävät teepussinkin vähintään kahteen kertaan.

Ap

Vaikea nyt ymmärtää tätä sun ajatuksenjuoksua tai sit

Monissa kalliimmissa teissä on ihan ohjeistuksena uuttaa samoista lehdistä monta haudutusta. :) osa prosessia on tarkastella makuprofiilin muutosta. Mutta kyllä siitä peruspussiteestäkin saa helposti pari ihan hyvää haudutusta.

Vierailija
42/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän kasvovoidetta vain sipaisun, suurempi määrä aiheuttaa tukkeutuneita ihohuokosia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Monissa kalliimmissa teissä on ihan ohjeistuksena uuttaa samoista lehdistä monta haudutusta. :) osa prosessia on tarkastella makuprofiilin muutosta. Mutta kyllä siitä peruspussiteestäkin saa helposti pari ihan hyvää haudutusta."

Laitatko teehen hunajaa tai sokeria? Ja mitkä nämä monet teet on, joissa on tuollainen ohjeistus? Mate?

Ap

Vierailija
44/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Monissa kalliimmissa teissä on ihan ohjeistuksena uuttaa samoista lehdistä monta haudutusta. :) osa prosessia on tarkastella makuprofiilin muutosta. Mutta kyllä siitä peruspussiteestäkin saa helposti pari ihan hyvää haudutusta."

Laitatko teehen hunajaa tai sokeria? Ja mitkä nämä monet teet on, joissa on tuollainen ohjeistus? Mate?

Ap

Valkoinen tee, oolong, puerh nyt ainakin.

Vierailija
45/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mate ei ole teetä eikä tee ole karkkia.

Vierailija
46/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli mielenkiintoinen kokemus käydä kylässä perheessä, jossa vessaa ei saanut vetää pissalla käynnin jälkeen. Ohjeistuksen vastaisesti huuhtelin pissat pöntöstä pois ennen kuin istuin pöntölle ja uudestaan pissaamisen jälkeen. Mahtoi savu nousta isäntäväen korvista :D

mahtaa olla kiva haju siellä wc:ssä. Siis ihan siitä jos joskus itse unohtanut vetää vessan, niin kyllä se aika kitkerää hajuaa se pissakin siellä pöntössä saa aikaan melko lyhyessä ajassa...hrr...

Vierailija
47/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin kerran baarista tuttavan luokse jatkamaan, oli nälkä joten kysyin haetaanko ruokaa ensin. Hän sanoi että ei tarvitse, hän voi tarjota ruokaa kotonaan. Ruoka oli yksi pikanuudelipussi puolitettuna kahteen kippoon. 

Vierailija
48/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Valkoinen tee, oolong, puerh nyt ainakin.

Eivät nämä puolittajat mitään kalliita teelaatuja juo, vaan halvinta mustaa pussiteetä, joka uutetaan kiehuvaan veteen. Alhaisemmilla lämpötiloilla varmaan saakin laadukkaista teenlehdistä tehtyä useammankin kupillisen, mutta se on taas eri keskustelu. 

Ap

Vierailija
49/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin kerran baarista tuttavan luokse jatkamaan, oli nälkä joten kysyin haetaanko ruokaa ensin. Hän sanoi että ei tarvitse, hän voi tarjota ruokaa kotonaan. Ruoka oli yksi pikanuudelipussi puolitettuna kahteen kippoon. 

Mäkin menin kerran tuttavan luo jatkoille. Hän ehdotti, että maksan meille pizzat ja hän tarjoaa kotonaan juomat. Sain yhden tölkin Rainbow-olutta, joten oli aika reilu diili..

Vierailija
50/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole törmännyt tälläisiin mutta muuhun neuroottiseen saituuteen kyllä.

Tottakai ihan perseestä.  Enemmän sellaista ethän vaan nauti mistään mikä maksaa - mentaliteettia. Mulla oli tälläinen koti ja olen ihan huolella korjannut tuota aikuisena, en valtavilla rahoilla vaan nimenomaan ylittänyt tuon ajatushäkin. 

Olen ihan surutta vaikka aistillinen ja turhamainen tuoksujen suhteen. Eläimetkin nauttii haistelusta, miksei ihminen saisi miellyttäviä tuoksuja ja aromeja.

Palstalla näitä näkyy. Kehuvat oikein kuinka puolittavat tiskiainetabletit (tämä on tyhmintä ikinä), laittavat sipaisun perusvoidetta ja käyttävät teepussinkin vähintään kahteen kertaan.

Ap

Miksi se on tyhmintä? Just joku täällä kertoi, että huuhtelee lapselle konetiskatut astiat, kun niiden pi

mun mielestä noista tableteista on ollut lehdissäkin juttua että ne saakin puolittaa kun on aika vahvoja( toki ei mitään näitä fairyn sun muun missä on nestemäisiä osia mukana, näissä on ihovauriot taattu). Itse en puolita tabletteja mutta kanssa miettinyt jauhemaiseen siirtymistä. Huuhtelen itsekin konetiskatut astiat, sillä näihin jää vähän nihkeä pinta, nykykoneet taitaa käyttää sen verran vähän vettä ettei se aine huuhtoudu kokonaan pois. 

Ahkerana teenjuojana inhoan laimeaa teetä, joten ei todellakaan käytetä yhtä pussia moneen kertaan, tuntuu että joitakin laatuja pitäisi laittaa se 2 pussia että saa makua irti riittävästi :D. Mutsi skitsosi aikanaan kotona suihkussa käynnistä oven takana..mulla on paksu tukka jonka pesemiseen menee aikaa. Hän itse sai kyllä suihkutella vaikka kuinka pitkään. Nyt aikuisena en ota stressiä mistään näistä käythän vain 5min suihkussa. Toki käyn kokovartalosuihkussa joka toinen päivä, niin se vähän kompensoi mun vedenkulutusta, päivittäin sitten täsmäpesu ennen kun joku tästä ärähtää. Ihana lämmin suihku on mun terapia enkä siinä nyt puolta tuntia viihdy kerrallaan sentään.

Vierailija
51/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no mutta hän jakoi omasta annoksestaan sulle, sehän on jaloa :) vaikka vähän hassulta varmaan tuntuikin.

Vierailija
52/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savolaisia tapoja. 

Laihialaisethan ne nuukia on.

Vierailija
53/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on luonnovarojen säästöä ja taloudellista ajattelua. Jotkut ei vaan tajua. Ovat tottuneet, että kaikkea pitää olla ja paljon.

T: puolittaja

No, esimerkiksi puolitettu pesuainetabletti tiskikoneessa tarkoittaa sitä, että se liukenee tiskiin väärässä kohdassa prosessia. Se saattaa hajottaa koko koneen, eikä väärä määrä pesuainetta tee astioillekaan hyvää. Tiskikoneen korjaus ei onnistu kotikonstein, joka tapauksessa pitää kutsua kodinkonekorjaaja. Tuossa sinun puolituksesi maksavat moninkertaisesti sen, kuin mitä olisit käyttänyt kokonaisia tabletteja. 

Vierailija
54/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet puolittaa tai laimentaa innokkaasti jotain ja sitten kumminkin tuhlailevat tai kuluttavat (tietämättään) toisaalla. Naurattaa lähinnä.

Vierailija
55/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikonetabusta riittää helposti puolikas, enkä tajua yhtäkään syytä miksi pitäisi keho kyllästää ylimääräisillä kemikaaleilla ja pesuainejäämillä. Ne on kovia myrkkyjä.

Vierailija
56/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi mitä mainitsit eivät kyllä ole saituudesta johtuvia päätöksiä. Itse olen tosi tuhlaileva, ja pitäisi oikeasti järjestää raha-asiat jotenkin kuntoon. Vedän tiskitabletit silti puoliksi, koska niiden jäämiä jää muuten pieneen koneeseeni astioiden päälle ihan näkyville, enkä halua syödä sitä myrkkyä. Laimennan kaupan mehun, koska mehut maistuu liian väkeviltä. Ja teepusseja käytän joskus toisen kerran, koska en halua ekologisista syistä heittää hukkaan niitä.

Eli ei ole pihiyden kanssa mitään tekemistä näillä asioilla. 

Vierailija
57/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Penny Lame kirjoitti:

En oo koskaan tajunnut tuollaista itsensä ja muiden kiusaamista. Säästää kannattaa ostamalla halvempaa, mutta jatkuva ilonnäivetys on vailla pointtia. Ei sit osta ollenkaan mehua tai talouspaperia, ei nämä ole pakollisia. Siis kun olen itse elänyt valtaosan aikuisiästä köyhyydessä, valitsen aina mieluummin joko edullisen version tai jonkun asian puutteen sen sijaan että jatkuvasti vetelee laimeilla tai puolilla. Ehkä luonnekysymys, mutta mielestäni myös parempaa taloudenhallintaa.

Puoliarkki-talouspaperihan on hieno keksintö, ostan sellaista sina kun mahdollista ja saatan puolittaa jos ei ole valmiiksi puolitettu. Usein tarvitsee vain sen puolikkaan. Itse asiassa tykkään myös aika laimeasta mehusta enemmän kuin vahvan makuisesta, ja käytän myös shampoot viimeistä pisaraa myöten ja laimennan ne viimeiset pisarat vedellä, että ne irtoavat pullon pohjalta. Minua ärsyttää tyypit,

eri asia olla itse järkevästi säästeliäs, kun tarjota sitten muille näitä. Itsekin leikkaan rasvatuubit kahtia ja käytän loput pois etc, sehän nyt on vain fiksua talouden ja luonnon kannalta. Kylässä tollanen pihistely saa sitten koomiset olosuhteet. Mullekin on keitetty kahvia, joka näytti nippanappa laimealta teeltä. Sitten voi olla reilusti tarjoamatta. Jännästi näille pihistelijöille kuitenkin kelpaa muiden luona kylässä kyllä oikein reilut annokset kaikkea.

Vierailija
58/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuaineita voi myös vähentää. Sen takia on pyykinpesuainepullossakin mainittu, paljonko vähän likaiselle ja paljon likaiselle laitetaan sitä pesuainetta. Valmistajat suosittelevat yleensä pesuainetta keskikokoiselle pesukoneelle. Sitä voi siis käyttää vähemmän, jos pesukone on pienempi, ja enemmän, jos pesukone on suurempi. Miksei sama pätisi myös astianpesukoneessa?

Pesuaineissa on tietty pesuteho, eikä se teho lisäänny, vaikka ainetta lisättäisiin. Tulee vaan turhaa vaahtoa ja huuhtelukertoja. Toisen kautta, on myös minimimäärä olemassa, jotta tulee puhdasta.

Vierailija
59/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskikonetabusta riittää helposti puolikas, enkä tajua yhtäkään syytä miksi pitäisi keho kyllästää ylimääräisillä kemikaaleilla ja pesuainejäämillä. Ne on kovia myrkkyjä.

Kannattaako silloin kosketella ja pöllyttää näitä tiskiainetabletteja, jos on huolissaan myrkyistä??

Vierailija
60/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penny Lame kirjoitti:

En oo koskaan tajunnut tuollaista itsensä ja muiden kiusaamista. Säästää kannattaa ostamalla halvempaa, mutta jatkuva ilonnäivetys on vailla pointtia. Ei sit osta ollenkaan mehua tai talouspaperia, ei nämä ole pakollisia. Siis kun olen itse elänyt valtaosan aikuisiästä köyhyydessä, valitsen aina mieluummin joko edullisen version tai jonkun asian puutteen sen sijaan että jatkuvasti vetelee laimeilla tai puolilla. Ehkä luonnekysymys, mutta mielestäni myös parempaa taloudenhallintaa.

Puoliarkki-talouspaperihan on hieno keksintö, ostan sellaista sina kun mahdollista ja saatan puolittaa jos ei ole valmiiksi puolitettu. Usein tarvitsee vain sen puolikkaan. Itse asiassa tykkään myös aika laimeasta mehusta enemmän kuin vahvan makuisesta, ja käytän myös shampoot viimeistä pisaraa myöten ja laimennan ne viimeiset pisarat vedellä, että ne

Jännästi näille pihistelijöille kuitenkin kelpaa muiden luona kylässä kyllä oikein reilut annokset kaikkea.

Miksei kepaisi? Pihistelyhän voi johtua eri syistä. Jos pihistely on pihistelyä rahassa, niin miksei silloin kylässä porsastelisi. kun ei se kerran omasta kukkarosta ole pois?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi