Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita ärsyttää puolittaja-laimentajat?

Vierailija
31.01.2025 |

Ja muut pihistelijät, jotka esim. käyttävät kasvovoidettakin vain sipaisun.

Ärsyttää noi sanatkin.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli mielenkiintoinen kokemus käydä kylässä perheessä, jossa vessaa ei saanut vetää pissalla käynnin jälkeen. Ohjeistuksen vastaisesti huuhtelin pissat pöntöstä pois ennen kuin istuin pöntölle ja uudestaan pissaamisen jälkeen. Mahtoi savu nousta isäntäväen korvista :D

Ja sitten nämä väittävät etTEi PisSa HaiSe. Huoh. 

Eihän se niitten päästä haisekaan.

Vierailija
22/82 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

En oo koskaan tajunnut tuollaista itsensä ja muiden kiusaamista. Säästää kannattaa ostamalla halvempaa, mutta jatkuva ilonnäivetys on vailla pointtia. Ei sit osta ollenkaan mehua tai talouspaperia, ei nämä ole pakollisia. Siis kun olen itse elänyt valtaosan aikuisiästä köyhyydessä, valitsen aina mieluummin joko edullisen version tai jonkun asian puutteen sen sijaan että jatkuvasti vetelee laimeilla tai puolilla. Ehkä luonnekysymys, mutta mielestäni myös parempaa taloudenhallintaa.

Puoliarkki-talouspaperihan on hieno keksintö, ostan sellaista sina kun mahdollista ja saatan puolittaa jos ei ole valmiiksi puolitettu. Usein tarvitsee vain sen puolikkaan. Itse asiassa tykkään myös aika laimeasta mehusta enemmän kuin vahvan makuisesta, ja käytän myös shampoot viimeistä pisaraa myöten ja laimennan ne viimeiset pisarat vedellä, että ne irtoavat pullon pohjalta. Minua ärsyttää tyypit, joiden mielestä on jotenkin ankeaa olla tuhlaamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli mielenkiintoinen kokemus käydä kylässä perheessä, jossa vessaa ei saanut vetää pissalla käynnin jälkeen. Ohjeistuksen vastaisesti huuhtelin pissat pöntöstä pois ennen kuin istuin pöntölle ja uudestaan pissaamisen jälkeen. Mahtoi savu nousta isäntäväen korvista :D

Yök miten ällöttävää. Ja varsinkin se, että satunnaista vierastakin ohjeistetaan tällaiseen hölmöläisten toimintaan.

Ap

Juuri näin. Luulisi kyllä, että vieraille ei kukaan edes ilkeäisi tuollaisia ohjeita antaa.

Vierailija
24/82 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylässä oli kyljykset puolitettu ettei ottais kuin puolikkaan.Otin  sitten kaksi puolikasta.Olin kyllä tehnyt sen eteen töitä kun oltiin apuna talkoissa koko päivän perunannostossa .

Me oltiin koko viikonloppu kylässä, kun olin lapsi, puolittajaperheen luona. Puolikkaat grillimakkarat oli kaikille ja kahvin kanssa puolikas pulla. Se oli minusta outoa. Omatkin vanhemmat oli tarkkoja rahasta, mutta vieraille oli hyvät tarjoilut. 

25/82 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Penny Lame kirjoitti:

En oo koskaan tajunnut tuollaista itsensä ja muiden kiusaamista. Säästää kannattaa ostamalla halvempaa, mutta jatkuva ilonnäivetys on vailla pointtia. Ei sit osta ollenkaan mehua tai talouspaperia, ei nämä ole pakollisia. Siis kun olen itse elänyt valtaosan aikuisiästä köyhyydessä, valitsen aina mieluummin joko edullisen version tai jonkun asian puutteen sen sijaan että jatkuvasti vetelee laimeilla tai puolilla. Ehkä luonnekysymys, mutta mielestäni myös parempaa taloudenhallintaa.

Puoliarkki-talouspaperihan on hieno keksintö, ostan sellaista sina kun mahdollista ja saatan puolittaa jos ei ole valmiiksi puolitettu. Usein tarvitsee vain sen puolikkaan. Itse asiassa tykkään myös aika laimeasta mehusta enemmän kuin vahvan makuisesta, ja käytän myös shampoot viimeistä pisaraa myöten ja laimennan ne viimeiset pisarat vedellä, että ne irtoavat pullon pohjalta. Minua ärsyttää tyypit,

Ootko varma että tykkäät mehusta ollenkaan? Tai tarttet talouspaperia. Meinaan jos itse huomaisin että wc-paperin tai peräti rätin imukyky riittää tarpeisiin joihin ei edes kokonaista talkkupaperin arkkia saa menemään niin jättäisin koko asian kauppaan. Se haluaako juoda vähäsen esanssilla maustettua vettä on sitten ihan makukysymys, jos ei talous kaadu mehupurkkiin.

Vierailija
26/82 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun kiinteistökuningatar Kaisa kertoi jossain haastattelussa säästävänsä puolittamalla vanulaput. Auttoi varmaan hirveästi, kun muuten osti luksustavaroita ja keräsi velkaa. :D

Mun mielestä vieraille tarjotaan aina kokonaista, ellei ole joku erityisen järkälemäinen korvapuusti, jota kukaan ei jaksaisi yksin tai jos vieras itse haluaa laimentaa mehuaan. 

Itse saatan käyttää samaa teepussia yhden illan kannulliseen, koska en välitä niin voimakkaasta teestä ja makua riittää mun tarpeisiin just hyvin. Siis maun vuoksi näin päin. Samoin laimennan voimakkaasti tuoksuvaa saippuaa tuoksuttomalla (ja edullisella) kanisterisaippualla, koska miedompi tuoksu miellyttää enemmän. Eikä se pieni rahansäästökään toki haittaa. Mutta vedellä laimennettuna, ei herranjestas sentään. 

Vierailija
27/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai käytetään tuotteita mahdollisimman pieni määrä! Tuhlausta olisi lotrata kaikkea ylettömästi.

Vierailija
28/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on luonnovarojen säästöä ja taloudellista ajattelua. Jotkut ei vaan tajua. Ovat tottuneet, että kaikkea pitää olla ja paljon.

T: puolittaja

Vierailija
29/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savolaisia tapoja. 

Eikä ole. Ehkä kotioloissa savolaiset voivat olla tarkkoja, tiedä häntä, mutta vieraille tarjotaan sen seitsemää sorttia.

T. sekä Savossa että läntisessä Suomessa elänyt

Vierailija
30/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon kyllä appelsiinimehua laimennettuna, mutten säästösyistä, vaan siksi, että ne on liian tuhtia kamaa mulle monesti.

Vierailija
31/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne tuollaisia typeryksiä.

Vierailija
32/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon kyllä appelsiinimehua laimennettuna, mutten säästösyistä, vaan siksi, että ne on liian tuhtia kamaa mulle monesti.

Vauvasuu. Polttaako ihan?

Vierailija
33/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kun kiinteistökuningatar Kaisa kertoi jossain haastattelussa säästävänsä puolittamalla vanulaput. Auttoi varmaan hirveästi, kun muuten osti luksustavaroita ja keräsi velkaa. :D

Mun mielestä vieraille tarjotaan aina kokonaista, ellei ole joku erityisen järkälemäinen korvapuusti, jota kukaan ei jaksaisi yksin tai jos vieras itse haluaa laimentaa mehuaan. 

Itse saatan käyttää samaa teepussia yhden illan kannulliseen, koska en välitä niin voimakkaasta teestä ja makua riittää mun tarpeisiin just hyvin. Siis maun vuoksi näin päin. Samoin laimennan voimakkaasti tuoksuvaa saippuaa tuoksuttomalla (ja edullisella) kanisterisaippualla, koska miedompi tuoksu miellyttää enemmän. Eikä se pieni rahansäästökään toki haittaa. Mutta vedellä laimennettuna, ei herranjestas sentään. 

Eihän sitä jatkuvasti laimenneta. Vasta silloin, kun pullon pohjalla on vielä saippuaa, mutta pumppu ei enää nosta sitä ylös. 

Vierailija
34/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole törmännyt tälläisiin mutta muuhun neuroottiseen saituuteen kyllä.

Tottakai ihan perseestä.  Enemmän sellaista ethän vaan nauti mistään mikä maksaa - mentaliteettia. Mulla oli tälläinen koti ja olen ihan huolella korjannut tuota aikuisena, en valtavilla rahoilla vaan nimenomaan ylittänyt tuon ajatushäkin. 

Olen ihan surutta vaikka aistillinen ja turhamainen tuoksujen suhteen. Eläimetkin nauttii haistelusta, miksei ihminen saisi miellyttäviä tuoksuja ja aromeja.

Palstalla näitä näkyy. Kehuvat oikein kuinka puolittavat tiskiainetabletit (tämä on tyhmintä ikinä), laittavat sipaisun perusvoidetta ja käyttävät teepussinkin vähintään kahteen kertaan.

Ap

Tuo teepussin käyttö kahteen kertaan näyttää olevan monille punainen vaate. Mietin aina että keittääkö tällainen ihminen kahvia aina koko pannullisen ja juo siitä vaan yhden kupin ja kaataa loput viemäriin? Tuhlaustahan tuo on. Tai ostaako ison juuston ja syö siitä vain yhden siivun leivän päällä ja loput biojätteeseen? Suurin osa nauraisi näille miten typerää toimintaa. Mutta teepussit on vuodesta toiseen kertakäyttöisiä vaikka yhdestä saa kaksi 3-4 dl mukia tummaa hyvää teetä. Miksi ihmeessä jättäisi käyttämättä? Paljon teetä juovalle säästö on merkittävä vuodessa.

Vierailija
35/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvasuu. Polttaako ihan?

No ei. Tykkään mm. todella mausteisesta ruuastakin jne. Mutten tykkää paksusta mehusta.

Vierailija
36/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylässä oli kyljykset puolitettu ettei ottais kuin puolikkaan.Otin  sitten kaksi puolikasta.Olin kyllä tehnyt sen eteen töitä kun oltiin apuna talkoissa koko päivän perunannostossa .

Me oltiin koko viikonloppu kylässä, kun olin lapsi, puolittajaperheen luona. Puolikkaat grillimakkarat oli kaikille ja kahvin kanssa puolikas pulla. Se oli minusta outoa. Omatkin vanhemmat oli tarkkoja rahasta, mutta vieraille oli hyvät tarjoilut. 

Anna kun arvaan: emäntä oli anorektisen laiha? 

Näin tällaisen äidin kerran kaupassa. Mukana kaksi alakouluikäistä lasta. Oli joulunalusaika ja viikonloppu. Kumpikin lapsi sai irtokarkkeja, arviolta noin 4-5 karkkia rapisi tyhjähkön pussin pohjalla kummallakin. Toisten lapset saivat joulun kunniaksi lähes täydet pussit karkkeja. Kaikki yhtä hoikkia mutta tämä äiti ihan anorektisen kärsivän kireä. Surullisen kontrolloiva äiti. Kasvatti siinä uusia syömishäiriöisiä. 

Vierailija
37/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ihan perseestä.  Enemmän sellaista ethän vaan nauti mistään mikä maksaa - mentaliteettia. Mulla oli tälläinen koti ja olen ihan huolella korjannut tuota aikuisena, en valtavilla rahoilla vaan nimenomaan ylittänyt tuon ajatushäkin. 

Olen ihan surutta vaikka aistillinen ja turhamainen tuoksujen suhteen. Eläimetkin nauttii haistelusta, miksei ihminen saisi miellyttäviä tuoksuja ja aromeja.

Palstalla näitä näkyy. Kehuvat oikein kuinka puolittavat tiskiainetabletit (tämä on tyhmintä ikinä), laittavat sipaisun perusvoidetta ja käyttävät teepussinkin vähintään kahteen kertaan.

Ap

Vaikea nyt ymmärtää tätä sun ajatuksenjuoksua tai sitten olet rikas sekä välinpitämätön? 

Käytän kaksi tl tiskijauhetta, koska sillä tulee täysin puhdasta, vaikka ohje on kolme. Joskus ostin tabletteja ja päädyin kyllä puolittamaan nekin. Mikä siinä on tyhmintä ikinä? 

Aloin käyttää ohjetta vähemmän pyykkipulveria kodinkonehuoltajan suosituksesta ja kas kummaa pyykistä tulee silti puhdasta ja pesukonekin kiittää. 

Juon yleensä pari kuppia teetä ja olen huomannut, että siitä samasta annoksesta teelehtiä saa vielä toisenkin kupillisen, niin miksi heittäisin roskiin ja ottaisin uuden annoksen?

Tyhjään shampoo- tai suihkusaippuapulloon lisään vettä ja ravistan ja sillä pesee puhtaaksi vielä kerran tai pari.

Jos mehua on enää yksi annos jäljellä, lisään lasiin vettä, että toinenkin saa itselleen vielä lasillisen.

Jne. 

Mitä hienoa on tuhlata ihan vain tuhlaamisen vuoksi? En itse ainakaan saa mitään kiksejä siitä, että törsään asioita ja ostelen uusia kalliita aineita tuon tuosta, vaikka järkevällä käytöllä ne kestäisi pitempään. Ympäristöasiatkin siinä painaa. Saan elämääni sisältöä aivan muusta, kuin aivottomasta kuluttamisesta. 

Vierailija
38/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi se on tyhmintä? Just joku täällä kertoi, että huuhtelee lapselle konetiskatut astiat, kun niiden pi

No tämä just! Alkuun käytin tabletteja, joista jäi aina vaahtoa koneen pohjalle. Aloin puolittaa, jolloin vaahtoa ei jäänyt. Kodinkonehuoltaja sanoi, että ne tablettien kuoret ei vaan sula tarpeeksi nopeasti ja osa pesusineesta pyörii koneessa vielä huuhtelussa. Tämän jälkeen siirryin jauheeseen, jota voi annostella sopivasti. Astiat ovat puhtaita ja jäämiä ei jää. Mutta syökää toki sitä konetiskiainetta astioudenne mukana, eihän se ole kuin pikkuisen syövyttävää... 

Vierailija
39/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliarkki talouspaperi on ihan parasta! Joskus se puolikas riittää, joskus tarttee koko arkin ja joskus vähän enemmän kuin koko arkin, mutta ei kahta kokonaista. No siis koko talouspaperihan on aika turha, jos sitä miettii, mutta itse inhoan tiskirätin kanssa lotrausta jokaiseen pieneen roiskeeseen, koska se on aina huuhdeltava ennen ja jälkeen käytön, joten talouspaperi on ihan näppärää. 

Vierailija
40/82 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vaikea nyt ymmärtää tätä sun ajatuksenjuoksua tai sitten olet rikas sekä välinpitämätön? 

Käytän kaksi tl tiskijauhetta, koska sillä tulee täysin puhdasta, vaikka ohje on kolme. Joskus ostin tabletteja ja päädyin kyllä puolittamaan nekin. Mikä siinä on tyhmintä ikinä? 

Aloin käyttää ohjetta vähemmän pyykkipulveria kodinkonehuoltajan suosituksesta ja kas kummaa pyykistä tulee silti puhdasta ja pesukonekin kiittää. 

Juon yleensä pari kuppia teetä ja olen huomannut, että siitä samasta annoksesta teelehtiä saa vielä toisenkin kupillisen, niin miksi heittäisin roskiin ja ottaisin uuden annoksen?

Tyhjään shampoo- tai suihkusaippuapulloon lisään vettä ja ravistan ja sillä pesee puhtaaksi vielä kerran tai pari.

Jos mehua on enää yksi annos jäljellä, lisään lasiin vettä, että toinenkin saa itselleen vielä lasillisen.

Jne. 

Mitä hienoa on tuhlata ihan vain tuhlaamisen vuoksi? En itse ainakaan saa mitään kiksejä siitä, että törsään asioita ja ostelen uusia kalliita aineita tuon tuosta, vaikka järkevällä käytöllä ne kestäisi pitempään. Ympäristöasiatkin siinä painaa. Saan elämääni sisältöä aivan muusta, kuin aivottomasta kuluttamisesta. 

Vastasin tähän jo aiemmin.

"Juuri siksi, että voi ostaa jauhetta, jota voi käyttää niin vähän kuin tykkää ja hintakin on huomattavasti halvempi."

Ja teestä tulee laimeaa litkua, jos siitä yrittää vielä toista mukillista uuttaa. Eikä kyse ole nyt siitä, että hyödynnetään purkin pohjalta viimeiset mehupisarat veden avulla vaan siitä, että koko mehupurkillinen juodaan pakkomielteisistä säästösyistä laimennettuna.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi