Mitä järkeä on ostaa kallis kukkakimppu hautajaisiin? Eikö yksi ruusu olisi ihan riittävä
Kommentit (67)
Kukin tyylillään, molemmat vaihtoehdot ok.
Eikä iso kukkalaite ole sen kummempaa tuhlausta, kuin ylensyödä, käyttää alkoholia, poltaa savukkeita tai tuhlata täällä aikaansa, eikä käyttää sitä hyödyllisesti.
Elämä on valintoja ja kuka on oikea sanomaan, mikä oikein ja mikä ei?
Itse tykkään kukista ja voin helposti laittaa niihin rahaa 100€. Ja kotona aina tuoreita leikkokukkia. Mieluimmin pihistän ruuassa.
"En ymmärrä moista rahanhaaskausta."
Ehkä joku toinen ei ymmärrä, miksi joku haaskaa aikaansa perjantai illan somessa av-palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettinyt samaa. Hirveä määrä rahaa mätänee hautakummulla parissa päivässä.
Mua säälittää ne kukat, jotka sitten paleltuu talvipakkasessa samantien.
Kukkakaupat on ovelia, kun ne eivät näköjään tee muuta, kuin niitä valtavia ja kalliita kukkalaitteita hautajaisiin. Kun isämme kuoli, käytiin hautaustoimistossa valitsemassa kukat ja minäkin näytin kuvasta minkälaisen kukkalaitteen haluan. Siinä olisi ollut jotain vihreätä ja vain valkoisia ja sinisiä eustoma kukkia. Isänmaalliset värit, isäni kun oli ollut Suomea nuorena poikana puolustamassa rintamalla.
Laitteet oli toimitettu suoraan kappelille ja kun sieltä yritin etsiä omaa kukkalaitetta sitä ei näkynyt missään. Värssystä sitten tunnistin omani. Siihen oli lisätty valtavan kokoisia valkoisia ruusuja ja ties mitä. Olin kyllä todella pettynyt.
Kukkalaitetta tilatessa yleensä sovitaan myös kukkalaitteet koko ja hinta.
Itse jopa maksoin sen samantien, koska hain sen aamulla kiireellä hautajaisten ollessa toisella paikkakunnalla.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Kukat voisi antaa vainajan vielä eläessä. Yksinäisen ihmisen hautajaisissa näkee paljon vieraita joita ei vainajan eläessä juurikaan näkynyt.
Nykyään ei yleensä pidetä enää jättihautajaisia.
Pidän kukkasista, mutta miten hautajaiskimpuista saadaankaan niin kamalia? Facessa seuraan paria kukkakauppaa, he niitä säännöllisesti esittelevät ja mieleeni tulee vain, että käännyn arkussani, jos moinen kammotus arkulleni laitetaan! Ja toinen käännös kun kuulen hinnan.
Mummoni kuoli muutama vuosi sitten ja hänelle tein kukkavihkon itse. Ostin useamman kimpun ruusuja, vihreää hain kotipihalta ja kangaskapasta pätkän kaunista nauhaa. Ikinä ennen en ole kukkia sitonut, mutta tuo kimpun tekeminen oli tärkeä osa surutyötä ja siitä tulikin todella kaunis.
Minusta kukkien ja kukkalaitteiden peittämä hauta on todella kaunis.
Se, että kukat paleltuvat ja lakastuvat nopeasti on lohdullista symboliikkaa ihmisenkin lyhyelle elämälle. Uudet kukat kasvavat ja nämä lakastuneet maatuvat mullaksi.
Kaunein näkemäni kukkien peittämä hauta oli eräänä pakkasaamuna, kun kuura oli peittänyt kukat ja puiden välistä aurinko sai pinnan kimaltamaan.
1 kukka riittää. moni hautaustoimisto vielä huijaa, ostat kaliin kimpun ja se jätetään joko haudalle tai kappeliin, sieltä hautaustoimisto kerää ne talteen ja myy uudelleen. Haminassa ainakin näin menetteli eräs toimisto jokin aikaa sitten, en tiedä onko sama käytäntö edelleen