Parhaat ikäerot lapsille, jos tietoa ja kokemusta on, muuten teen valituksen.
Kommentit (4)
paljon yhdessä. Lisäksi kuulemma musta oli kauheasti apua, kun olin huolehtiva sisko veljen ollessa pieni. Muistan, että pelattiin pelejä ja korttia yhdessä, kun veljeni oli 4-5 -vuotias. Minä luin iltasatuja, opetin lukemaan jne. Murrosiässä välit viileni, kun itse olin miltei aikuinen ja toinen pikkupoika. Aikuisiällä ollaan taas läheisiä. Mun kaverilla on myös sisarus samalla ikäerolla ja hyvät välit on ja lapsena oli seuraa toisesta. Eli mun kokemuksen mukaan neljä vuotta ei ole lainkaan paha ikäero: esikoinen on ylittänyt jo mustasukkaisuusiät ja silti lapsilla 4 vuotta ei ole sellainen ikäero, ettei voisi leikkiä yhdessä.
Itse haluaisin toisen lapsen 3 vuoden ikäerolla, mutta eipä tunnu tulevan... Esikoinen täyttää 3 kesällä ja vuosi yritystä jo takana.:(
meille ei ole kyllää ollut mitenkään optimaalinen vaikka sitä monissa yhteyksissä parhaana pidetäänkin. Sattui tuo esikoinen siinä kahden vuoden pintaan niin kamalan uhmakkaaksi ja mustasukkaiseksi että nyt vasta tuntuu kun kuopus yli vuoden että saatan joskus sewlvitä tästä hengissä....
On niin yksilöllinen juttu ettei tähän mitään yleispätevää neuvoa ole. Onnea vaan pohdintoihin!
Molemmista iso apu vauvan hoidossa.
My 2 cents.
Olen perheeni kuopus. Minulla on sisarukset, jotka minua 6, 12 ja 14 vuotta vanhemmat. Ei ole koskaan minua haitannut, päinvastoin.
Ei kaikkien tarvitse " tehdä" lapsia kahden vuoden ikäerolla! Kuunnelkaa itseänne.
Nim. Toista lasta ei ehkä koskaan