Minkä ikäiseltä naapurilta on sopivaa pyytää apua kun...?
Olen ollut pahassa flunssassa koko viikon. Jääkaappini alkaa olla tyhjä. Asun rivitalossa, lähikauppaan on matkaa 1 km. En hirveän hyvin tunne naapureitani, mutta tervehditään ja silloin tällöin small-talkia, jos nähdään pihapiirissä. Kehtaanko pyytää naapurin 65-vuotiasta eläkeläistätiä käymään puolestani kaupassa vai onko se hänen ikäänsä nähden sopimaton pyyntö (itse olen nelikymppinen)? Toinen naapurini on nuori paria, jolla on useampia lapsia, ja vaikeelta tuntuu heitäkin pyytää kesken kiireisen lapsiarjen. Heillä sentään kyllä olisi auto, toisin kuin eläkeläisnaapurillani, mutta eläkeläisellä voisi olla enemmän aikaa. (ja kyllä: totta kai maksaisin ruokalaskun ja extraa vaivanpalkkana). Vai laitanko nettiin tilauksen ruokakaupan kotiinkuljetuksesta?
Kommentit (32)
eli olet krapulassa ja tarvitsisit kaljaa ja tupakkaa käteistä sinulla ei tietenkään ole, yritätkö saada ruikutuksella piikkiä auki. olet kaupunki loinen tai sitten tosi juntti maalta. melkein joka as yhtiössä on kaltaisesi pummi.
Varmaan auttaisi, jos joku pyytäisi, mutta olisihan se tympeää lähteä perjantai iltana. Päivällä olisi toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan auttaisi, jos joku pyytäisi, mutta olisihan se tympeää lähteä perjantai iltana. Päivällä olisi toinen juttu.
auttaisin*
Miksei Ap:llä ole "kotivaraa", pakasteita, kuivamuonaa, säilykkeitä?
Mulla tulee aina näistä palveluksia pyytävistä naapureista vähän huonot vibat. Jos kerran menet auttamaan, niin ollaan sitten jatkossakin tuttavallisesti pyytämässä ties mitä. Näinhän se usein meneekin.
Et minkään ikäiseltä, en edes kehtaisi kysyä, vaikka kuinka hyvänpäivän tuttuja oltaisiin. Toivottavasti tämä on provo, tai sitten helkutin hölmö ihminen kyselee..
Vierailija kirjoitti:
Et minkään ikäiseltä, en edes kehtaisi kysyä, vaikka kuinka hyvänpäivän tuttuja oltaisiin. Toivottavasti tämä on provo, tai sitten helkutin hölmö ihminen kyselee..
En minäkään kehtaisi. Tosin kokemuksesta tiedän, että monet muut kyllä kehtaa kysyä ja pyydellä kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Tilaisin ruuat kotiin. Jos ei jostain syystä onnistuisi, niin ottaisin lääkkeen, pukisin lämpimästi ja kävisin kävellen. Rauhallisesti kun kävelee, niin ei tuollaisella matkalla ehdi rasittua.
Jos on kovin liukasta ja ylämäkiä, ehkä tuulista ja/tai (lumi)sadetta niin varmasti rasittuu. Sinä nyt ajattelet jotain ideaalitilannetta kaupunkiolosuhteissa, jossa ei joudu kulkemaan huonosti aurattua tienreunaa pitkin samalla kun autot viuhahtaa ohi.
Vierailija kirjoitti:
Tilaat kotiinkuljetuksen etkä vaivaa naapureita.
Saattaa vaikka sellainen ystävällisen näköinen ruokarobotti tuoda😄
OLEN TALO HALLITUKSEN PJ täällä tammelassa on joka syksyinen riesa kun mummot papat riihistään muuttavat kerroksiin luulevat rassukat että ovat ainoita omistajia sitten alkaa tulemaan jos mitäkin käskyä ja kehotusta. minä minä musta tuntuu ym ym rapuissakaan ei saisi kävellä klo 21 jälkeen autoa ei saisi käynnistää pihalla ennen klo 0700 astia sekä pyykkikonetta ei saa käyttää sunnuntaisin talo uusi ja erittäin hyvin äänieristetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 65v, auttaisin mielelläni jos olisin naapurisi kunhan ei kauhean suurta määrää kannettavana olisi. Voisitko soittaa kauppaan ja kysyä kotiinkuljetusta.
Jospa sinä oletkin se naapuri?
En ole koska en asu rivitalossa. Olen luvannut auttaa naapuriani kun menee tekonivel leikkaukseen, asuu mun yläpuolella.
Niinpä. Ei liikkuminen ilman rasitusta ole flunssassa kiellettyä. Ainoastaan rasittava liikunta.