Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäiseltä naapurilta on sopivaa pyytää apua kun...?

Vierailija
31.01.2025 |

Olen ollut pahassa flunssassa koko viikon. Jääkaappini alkaa olla tyhjä. Asun rivitalossa, lähikauppaan on matkaa 1 km. En hirveän hyvin tunne naapureitani, mutta tervehditään ja silloin tällöin small-talkia, jos nähdään pihapiirissä. Kehtaanko pyytää naapurin 65-vuotiasta eläkeläistätiä käymään puolestani kaupassa vai onko se hänen ikäänsä nähden sopimaton pyyntö (itse olen nelikymppinen)? Toinen naapurini on nuori paria, jolla on useampia lapsia, ja vaikeelta tuntuu heitäkin pyytää kesken kiireisen lapsiarjen. Heillä sentään kyllä olisi auto, toisin kuin eläkeläisnaapurillani, mutta eläkeläisellä voisi olla enemmän aikaa. (ja kyllä: totta kai maksaisin ruokalaskun ja extraa vaivanpalkkana). Vai laitanko nettiin tilauksen ruokakaupan kotiinkuljetuksesta?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi vaivata eläkeläismummoa, kun ei hänellä ole autoakaan. Sinuna tilaisin netistä safkan. Menee varmaan seuraavaan päivään ennen kuin kuljetus järjestyy, mutta tuskin ehdit kuolla nälkään vuorokaudessa.

Vierailija
2/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa kaupasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 65v, auttaisin mielelläni jos olisin naapurisi kunhan ei kauhean suurta määrää kannettavana olisi. Voisitko soittaa kauppaan ja kysyä kotiinkuljetusta.

Vierailija
4/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolttaa ruokasi, herrajumala.

Vierailija
5/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaisi vaivata eläkeläismummoa, kun ei hänellä ole autoakaan. Sinuna tilaisin netistä safkan. Menee varmaan seuraavaan päivään ennen kuin kuljetus järjestyy, mutta tuskin ehdit kuolla nälkään vuorokaudessa.

65-vuotias ei ole mikään saatanan eläkeläismummo. Monet 65-vuotiaat ovat vielä työelämässä.

Vierailija
6/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat kotiinkuljetuksen etkä vaivaa naapureita.

Vierailija
7/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko sun naapurissa ketään nuorta naista tai miestä? Mikäli asuu, pyydä apua vaikkapa heiltä. Mulla on tapana tehdä mun lähinaapureille ruoka-ja lääkeostokset, mikäli he ovat kipeinä. Vastaavasti he ovat tarjonneet sitten apua mulle:)

N27

Vierailija
8/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitpa naapurini niin olisin kipaissut ne ruoat jo hakemaan. Terv. 65 v nuori ja terve. Ps. Kannattaa ihan jokaisen tutustua naapureihinsa, apua saattaa tarvita milloin vain, ja on sitten ihmisiä joilta sitä voi pyytää. Hyvät normivälit, ehdottomasti.

Vierailija
9/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikai flunssa estä kaupassa käyntiä, varsinkaan noin lähellä olevassa? Vai onko tämä sitä naisflunssaa?

Vierailija
10/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kapan kotiinkuljetus onnistuu niin käytät sitä tietenkin. Pääset halvemmallakin kun maksaa tod näk pari euroa (riippuen tietty miss asut) Jos on joku yksittäinen juttu mitä et saa niin, esim. Buranaa apteekista, niin sit voit kohteliaasti tiedustella kummalta naapurilta vaan että olisko heillä siihen suuntaan asiaa... 

Vierailija
11/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tiedoksi, kotiinkuljetus ja Wolt ei toimi joka paikassa vaikka se siellä isolla kirkolla toimiikin.

Vierailija
12/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa taksi ja käy kaupassa.

Vierailija
13/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan tiedoksi, kotiinkuljetus ja Wolt ei toimi joka paikassa vaikka se siellä isolla kirkolla toimiikin.

Isolla kirkolla? Asun Lapissa taajaman ulkopuolella ja hyvin toimii.

Vierailija
14/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolt, ruokakaupan kotiinkuljetus joko in person tai robottikyydillä. Ei saa olla niin avuton vaikka räkää onkin pää täynnä.

Vierailija
15/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tilaat kotiinkuljetuksella.

Vierailija
16/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa kaupasta kotiin, jos se kerran on mahdollista. Tai nouto kaupasta, jos nuoripari voisi hakea samalla kun itse käyvät kaupassa. 

Mä ainakin olen usein autottoman naapurin ruuat hakenut samalla kuin omanikin. Rohkeasti vaan apua kysymään!

Vierailija
17/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaisin ruuat kotiin. Jos ei jostain syystä onnistuisi, niin ottaisin lääkkeen, pukisin lämpimästi ja kävisin kävellen. Rauhallisesti kun kävelee, niin ei tuollaisella matkalla ehdi rasittua.

Vierailija
18/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaisin ruuat kotiin. Jos ei jostain syystä onnistuisi, niin ottaisin lääkkeen, pukisin lämpimästi ja kävisin kävellen. Rauhallisesti kun kävelee, niin ei tuollaisella matkalla ehdi rasittua.

Tekee ihan hyvää ollakin pystyasennossa, jos on yskää. Lähteä Lima keuhkoissa liikkeelle.

Vierailija
19/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä häiritsisi kenenkään perjantai-iltaa.

Vierailija
20/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 65v, auttaisin mielelläni jos olisin naapurisi kunhan ei kauhean suurta määrää kannettavana olisi. Voisitko soittaa kauppaan ja kysyä kotiinkuljetusta.

Jospa sinä oletkin se naapuri?