Vegaanilla taas vaarallisen korkea kolesteroli!
Kommentit (92)
Näin on! treenatessa oli kokonaiskole 6.1 oli aika rankkaa treeniä ja hyvä kunto. Nyt raskauden jälkeen jolloin ei nii hirveästi edes liikuntaa tullu harrastettua ja pätkäpaastoilun jälkeen oli normaalilukemissa 4.7. Ainakin selvisi ettei sukurasitus onneksi, kun noin laskenut. Sekään ei mikään ihme kun verisuonisairauksia on suvussa.
Vierailija kirjoitti:
Vegakit eivät saa laadukasta omega-3:sta mistään.
PSRypsiöljy EI OLE sitä.
Hamppurouhe, tyrni, saksanpähkinät, pellavansiemenet, merilevä nyt muutamia mainitakseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegakit eivät saa laadukasta omega-3:sta mistään.
PSRypsiöljy EI OLE sitä.
Pellavansiemenet, chiansiemenet...
Molemmissa on niin paljon lyijyä maaperästä ettei kannata, mutta sinä itse valitset mitä syöt.
"Siemenissä on jonkin verran raskasmetalleja, kuten kadmiumia, arseenia, litiumia, nikkeliä ja alumiinia. Niiden runsas saanti saattaa vuosikymmenten saatossa kasvattaa muun muassa munuaisten vajaatoiminnan, osteoporoosin ja joidenkin syöpätautien riskiä. Chiansiemenet voivat myös aiheuttaa allergiaa."
tää ei oo ongelma jossei näitä siemeniä lappaa suuhunsa kilokaupalla. muistaakseni teelusikallisesta chian siemeniä saa omega-3 suosituksen täyteen
pellavasiemenöljy on myös kätevää mm. salatin sekaan laitettuna. sisältää runsaasti omega-3
Vierailija kirjoitti:
Koliinin puutosta. Sitä ei voi saada riittävästi kasviksista, kananmunissa ja maksassa on eniten.
harva syö kananmunia niin paljon että sillä pelkästään sais koliinisuosituksen täyteen. monet ei myöskään syö maksaa
koliinia on runsaasti mm. kaalikasveissa ja pavuissa. hiivassa/ravintohiivassa taitaa myös olla aika runsaasti, tai ainakin oluen korkea koliinipitoisuus taitaa siitä johtua :p
Onpahan riitaista porukkaa!
Mitähän on syöty liikaa, tai liian vähän!
Taas venäjä/persu trollit liikkeellä, yritetään lietsoa epäsopua, riitaa, eläkeläisvihaa, naisvihaa, vastakkainasettelua, riitaa, kyynisyyttä, pahansuopaisuutta jne. Ja jakaa kansa kahtia ja toisiaan vastaan.
Se ei onnistu, suomalaiset eivät usko salaliittoihin ja teidän hömppään, josta aloitus on hyvä esimerkki, joka on täyttä valetta, sillä ap. kommentit, eivät vastaa lehtijuttua, eikä siinä kerrota mitään, mitä ap. väittää, eikä edes sanallakaa mainita vega sanaa tai sitten ap. lukihäiriö tai ongelmia kielen ymmärryksessä tai persuhörhö, joka on pilannut aivonsa.
Vierailija kirjoitti:
Palstan vegaaniviha ei lakkaa hämmästyttämästä minua. Miten voi toisten ruokavalio herättää sellaista raivoa, että jopa valehdellaan? Yksikään vegaani ei kääntynyt lihansyöjäksi tämän aloituksen takia.
Kasvissyöjistä 80% lopettaa kasvissyönnin. Koska sinä lopetat.
Vierailija kirjoitti:
Sekaruoan syöjien aivotkin toimivat paremmin kuin vegaanien
https://www.hs.fi/tiede/art-2000010350898.html
Ja älykkäistä lapsista tulee kasvissyöjiä todennäköisemmin: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/6180753.stm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan vegaaniviha ei lakkaa hämmästyttämästä minua. Miten voi toisten ruokavalio herättää sellaista raivoa, että jopa valehdellaan? Yksikään vegaani ei kääntynyt lihansyöjäksi tämän aloituksen takia.
Samana päivänä kun sinä' lopetat tällaisten "tilastolukujen" vetämisen perseestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Liika treenaus ja energiavaje saattavat nimittäin saada etenkin nuorten naisten kolesterolin kohoamaan. Kuten stressi ylipäätään, samoin unettomuus tai liian ripeä laihdutusprojekti.
SOSEKEITTOA ja salille
Miksi kaikkien pitäisi aina mennä salille? On paljon muitakin tapoja harrastaa liikuntaa. Oletko sinäkin älyllisesti paviaanin tasolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo lopettanut "kasvissyönnin" (= lakto-ovovegetarismin) ja ruvennut täysin vegaaniksi, lähinnä terveyssyistä. Ostin sillä monta tervettä elinvuotta lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koliinin puutosta. Sitä ei voi saada riittävästi kasviksista, kananmunissa ja maksassa on eniten.
harva syö kananmunia niin paljon että sillä pelkästään sais koliinisuosituksen täyteen. monet ei myöskään syö maksaa
koliinia on runsaasti mm. kaalikasveissa ja pavuissa. hiivassa/ravintohiivassa taitaa myös olla aika runsaasti, tai ainakin oluen korkea koliinipitoisuus taitaa siitä johtua :p
Jep, ja lisäksi ihmisen elimistö muodostaa jonkin verran koliinia. Koliinin puutos on hyvin harvinaista ja se johtuu juurikin häiriöistä ihmisen omassa aineenvaihdunnassa, ei vegaaniruokavaliosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm minä syön paljon juustoja ja lihaakin, voi-rypsi-margariinia. Kolesteroli erinomainen. Tosin syön myös marjoja, pähkinöitä ja rypsiöljyä.
Voi olla vielä. Kun tulet vanhaksi, voi tilanne olla toinen. Tai sitten kuulut niihin onnellaisiin, joilla ei nosta kolesteroli. Kova rasva voi kuitenkin tukkia verisuonesi, ja siitä seurata infarkti.
Olen jo keski-ikäinen. Meinaatko että yhtäkkiä erinomaiseksi mitattu kolesteroli muuttuisi päinvastaiseksi? Verisuonien tukkeutumiseen vaikuttaa kolesteroli.
Pitäisikö minun olla nyt jotenkin huolissani kolestetoliarvoistani, vaikka ne on hiljattain todettu erinomaisiksi? Eiköhän tuo huoli kuulu niille, joilla on arvoissa ongelmaa...
Eihän tuossa jutussa sanottu, että kysymyksessä oli vegaani.
Luultavasti vetänyt juustoja kaksin käsin, ja jogurtit ja jäätelöt maistuu. Niistä sitä kovaa rasvaa nopeasti kertyy.
Vegaani ei niitä syö.
Jutussa ei myöskään mainita, ettei söisi kalaa tai hunajaa.
Aloittaja ei edes tiedä, mitä vegaani tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Taas valehtelua. Jutussa lukee oikeasti:
"Kolesterolia nostavat eritoten kovat rasvat, joita on eniten eläinperäisessä ruuassa. Siis jopa vähärasvaisissa maitotuotteissa, kuten juustoissa."
Niin ja, että kuitujen ja hyvän hiilarin syönti pitää kolesterolin parhaiten kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta muutoin aiheeseen kantaa, niin tämä johtuu siitä miralisoinnista jota vegaanit pitäneet yllä. Juna on kulkenut molempiin suuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta muutoin aiheeseen kantaa, niin tämä johtuu siitä miralisoinnista jota vegaanit pitäneet yllä. Juna on kulkenut molempiin suuntiin.
juujuu, vika on aina muissa
Voi olla vielä. Kun tulet vanhaksi, voi tilanne olla toinen. Tai sitten kuulut niihin onnellaisiin, joilla ei nosta kolesteroli. Kova rasva voi kuitenkin tukkia verisuonesi, ja siitä seurata infarkti.