Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka kamppailette perimenopaussin kanssa?

Vierailija
31.01.2025 |

Miten on teillä yö mennyt? Täällä kuin 2 yuntia,sitten herätys kasvavaan kahdistus/paniikkin (ilman syytä), sitten laitoin Estrenaa-geeliä, ja alkaa helpottamaan. Sitten otin unitabletista puolet ja jäin juomaan odottelemaan olon kanssa tähän.

Viime yönä, kun geelia en ollut laittanuti lmeisesti tarpeeksi, (hkh vasta aloitettu, annos on matala) niin yöllä heräsin hirveeseen pahoinvointioloon että hikoiluun/kuumiin aaltoihin ihan litimärkänä. No laitoin geeliä pummpauksellisen, ja siitä hetken päästä hikoilitus ja pahoinvointi lähti pois. Harmi ettei tuohon nukkumiseen toimi niin.

Välillä tulee "ei mistään" järkkyjä paniikki/ahdistuskohtauksia, kun laitan geeliä, niin parempaa. 

Ruuansulatus kans herkkänä. Jotain refluksia tai jotain. Välillä päivisin kylmä olo, sitten ne kuumotukset, lämmönsäätelu hurlumpsis.

Välillä itkukohtauksia. Jään kattomaan kuvia, kun olin terve kuin pukki ja pystin elämään miten vaan, tää tuntuu välillä ihan käsittämättömältä. 

Joka päivä säätämisiä, toivomisia että paremmat päivät tulevat. Onko vertaiskokijoita? 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ap olet? Itse olen 51v eikä ole tuollaisia oireita.

Vierailija
2/5 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pitkällä perimenopaussissa 50 v. iässä, mutta mulla ei ole kyllä mitään oireita oikeastaan enkä ole tarvinnut mitään hormoneja. Ainoa vaan on, että menkat tulee enää kerran pari vuodessa. Ja tuleekin sitten runsaana kun tulee. Saisivat pian jo loppua. Mutta yllättävän helposti on mennyt tämä, kun en ole edes yhtä kuumaa aaltoa kokenut, ei unettomuutta, ei mielialavaihteluita, ei mitään. Joko käynyt hyvä tuuri geeneissä, tai sitten se että olen ollut kasvissyöjä 16-vuotiaasta auttaa jotenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei tule näitä oireita. Hyvä että sinulla noin. Mutta osalle tulee ja voi tulla vaikeaa oireilua. Toivoisin vertaiskokijoita ketjuun.

Vierailija
4/5 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49v ja kyllä mulla on ollut hikoilua öisin kesäaikaan. En tiedä liittyykö mihinkään.

Vierailija
5/5 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 49v ja kyllä mulla on ollut hikoilua öisin kesäaikaan. En tiedä liittyykö mihinkään.

Mahollisesti, mutta siitä sitten ainakin tiedät jos niitä alkaa tulemaan muulloinkin, säännöllisemmin.  On kyl myös mahdollista, että toi olisi ollut vaan kesän kuumuuteen liittyvää.