Nyt tajusin, miksei jännämiehet ja/tai rentut kiinnostaneet minua pätkääkään
Olen saanut nähdä läsnäolevan, lapsistaan kiinnostuneen, hyvän aviomiehen ja rakastavan perheenisän omassa lapsuudenperheessäni. Hyvässä asemassa oleva isäni vietti aikaansa perheensä kanssa, osallistui kotitöihin ja näytti meille lapsille sienet, nikkaroinnit, opetti soutamaan, ottamaan vauhtia keinussa ym. Siksi hain alitajuisesti saman tyyppistä miestä ja olen onnellisesti naimisissa perheelleen omistautuneen miehen kanssa.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmainen äiti ja päihdeongelmainen isä on takuuvarma resepti siihen että heidän lapsesta kasvaa aikuisena epävakaa parisuhteilija joka ei osaa rakastaa. Ketään.
Vain naisille parisuhde on tavoitetila. Miehelle se on kuin vankila.
Määritelkää ensin "jännämies". Eihän tuosta ota selvää kun yhden mielestä se on gangsteri, toinen sanoo että jännämies on joku vilkas tyyppi joka hoitaa kotihommat siinä kuin kunnollinen perheenisäkin. Kolmannen mielestä jännämies on tyypillinen renttu.
Aivan turha kategorisointi ylipäänsä jos yhteistä määritelmää jännämiehelle ei löydy. Yksittäiset luonteenpiirteet: vilkkaus, huumorintaju ym. ei riitä. Joten arvon ihmiset, kertokaa nyt mikä on jännämies.
T. Mies
Minäkin tietoisesti haen tunnetaitoista, keskustelevaa ja välittävää kumppania, en mitään gangsteria. Tietenkin. Silti, se mukava ja ihana hyvin puhuva mies osoittautuu tunnekylmäksi manipuloijaksi joka kerta. Ne on huijareita, katsos. Totuus on että joillain ihmisillä käy joissain asioissa satumainen tuuri. Löytää hyvän työn, elämänsä rakkauden, ei sairastu vakavasti tms.
Itse aikoinaan oon tottunut kaaokseen elämässä joten on ollut "turvallista" olla sellaisten ihmisten kanssa jotka luo sitä kaaosta, niin parisuhteessa kuin kaverisuhteessa. Silti oon aina halunnut tavallisen turvallisen miehen ja monta kertaa huomannut alun jälkeen ettei ollut normaali mies mutta kuvitellut että toisen voi muuttaa ja kunhan tarpeeksi auttaa ja tsemppaa saa itsekin jotain. Äiti toki myös on opettanut ettei rakkaudella ole väliä, ainoastaan rahalla. Pitää hankkia rikas mies ja sitten kun saa hoitaa lapsia kotona voi kokea niistä sitä onnea. Pitää vain olla miesten mieliksi ja antaa aina seksiä kun ne haluavat. Näillä eväillä ei paljoa muita kuin hyväksikäyttäjiä näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmainen äiti ja päihdeongelmainen isä on takuuvarma resepti siihen että heidän lapsesta kasvaa aikuisena epävakaa parisuhteilija joka ei osaa rakastaa. Ketään.
Vain naisille parisuhde on tavoitetila. Miehelle se on kuin vankila.
Harmillista että itsellesi tuntemattoman kommentti sai sinut tuntemaan tuolla tavalla. Kannattaa mennä terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ongelmaisten vanhempien lapset voivat saada aikuisena ihan kivan perheen.
Kyllä, olen siitä itse elävä esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Määritelkää ensin "jännämies". Eihän tuosta ota selvää kun yhden mielestä se on gangsteri, toinen sanoo että jännämies on joku vilkas tyyppi joka hoitaa kotihommat siinä kuin kunnollinen perheenisäkin. Kolmannen mielestä jännämies on tyypillinen renttu.
Aivan turha kategorisointi ylipäänsä jos yhteistä määritelmää jännämiehelle ei löydy. Yksittäiset luonteenpiirteet: vilkkaus, huumorintaju ym. ei riitä. Joten arvon ihmiset, kertokaa nyt mikä on jännämies.
T. Mies
Jännämies on mies, jonka elämässä on kolme veetä: viina, vankilat, väkivalta. Ns. kolmen veen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ydinperhettä joka lähtökohta hyvälle perheelle harvoin onnistuvat kasassa pitämään johtuen heidän kyvyttömyydestään ratkaista oman pään sisäisiä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei koskaan käytä termiä jännämies, vaan se on yksinomaan incel-miesten käytössä. Toisin sanoen tämä on miehen kirjoittama teksti. Ilmeisesti joku oman elämänsä sankari ajattelee käännyttävänsä naiset vähemmän kiinnostavan miehen eli itsensä puoleen. Jostain syystä nämä tyypit aina mieltää itsensä hyvinä miehinä ja ne naisia enemmän kiinnostavat miehet renttuina jännämiehinä. Ap, olet säälittävä.
100 %
Jotta voidaan keskustella jännämiehestä, on ensin oltava yhteisesti hyväksyttävä näkemys siitä, millaisesta tyypistä on kyse palstan genren hengen mukaisesti nähtynä.
Termi "jännämies" kuuluu vauvapalstan myyttijärjestelmään yhtenä miestaruston kolmesta arkkityypistä. Hän on pahatapainen mies, naistenmies joka menestyy naisen suosion tavoittelussa käyttäytymällä arvaamattomasti. Hän on mystinen, vaarallinen ja itseriittoinen röyhkimys ja lopulta pettäjä, joka ottaa kyselemättä sen mitä haluaa.
Löytyy myös näkemyksiä, joiden mukaan jännämies on tyypillisesti rikollisen, usein väkivaltaisen taustan omaava mies jolla voi olla ongelmia päihteiden kanssa, paljon irtosuhteita ja tatuointeja. Entinen vankilakundi, rokkari tms. Ennen näitä kutsuttiin rentuiksi tai hulttioiksi.