Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käsitä mitä ylpeydenaihetta on imetyksen onnistumisessa! Valaiskaa nyt vähän.

Vierailija
03.03.2007 |

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko työtön kotiäiti? käyt kirjastossa omaksumassa tietoa?

Vierailija
62/72 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalia on se, että ihmiseltä luonnostaan tulee halu tinkiä kaikesta mitä aikuisten menoiksi tai harrastuksiksi kutsutaan, ovat usein ns. Neitsyt Maria-ihmistyyppiä joka mielellään ajattelee olevansa valintoineen ylivertainen mutta ei suurin surminkaan sitä ääneen sanoisi tai kirjoittaisi nettipalstoilla hyveellisyytensä vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

oletko työtön kotiäiti? käyt kirjastossa omaksumassa tietoa?

Ei tarvitse olla työtön, työllistetty, kotiäiti eikä uraäiti. Mutta aina on ja tulee olemaan niitä, jotka uskovat mieluummin anopin tädin kansanperinnettä tyyliin " ei meidän suvussa kellään ole mitään maitoa tullut" .

Vierailija
64/72 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lauseen pitäisi mennä niin, että: " ...ne erot selittää..." . Ei " sen" .

Ja olen siis itse FM, jos se tähän nyt liittyi.

Vierailija
65/72 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valistatteko te hyvää tarkoittaen pullovauvojen äitejä imetyksen eduista? Uskon, että siitä tulee paha mieli, vaikka sen tekisikin vilpittömästi. Varmaan pieni vähemmistö jättää imetyksen vain " koska se ei tuntunu kivalta" tms. Uskon et lähes kaikki suht tavalliset äidit yrittää imettää ja on pettymys jos se ei onnistukaan.

Vierailija
66/72 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaa mielessäni ihmettelen sellaisia tuttavia, joita imetys ei ole kiinnostanut, mutta todellakaan en suutani avaisi asian suhteen. En myöskään heille tosiaan puhu omasta imetyksestäni ikinä sanaakaan kysymättä, he sen sijaan kyllä kyselevät kovasti ja uskaltavat arvostella esim. pitkään jatkunutta yöimetystä jne.

Vierailija
67/72 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Valistatteko te hyvää tarkoittaen pullovauvojen äitejä imetyksen eduista? Uskon, että siitä tulee paha mieli, vaikka sen tekisikin vilpittömästi. Varmaan pieni vähemmistö jättää imetyksen vain " koska se ei tuntunu kivalta" tms. Uskon et lähes kaikki suht tavalliset äidit yrittää imettää ja on pettymys jos se ei onnistukaan.

En valista. En puhu imettämisestä muutenkaan, ellei minulle itselleni sitä ihmetellä ja kauhistella, kun " vielä " imetän. Vaikka yritän muuta, niin joskus nuo ihmettelyt loukkaavat minua.

Tuttavapiirissäni on ihmisiä jotka eivät ole imettäneet pitkään ( yks ei halunnut, häntä ällötti imetys. yhdellä ei onnistunut, osasyynä saattoi olla tupakanpoltto. ), vaan ehkä kuukauden pari, mutta ei se minulle kuulu. Enkä arvotele heidän valintojaa, vaikka en samaa mieltä olisikaan esim tupakan poltosta. Sitten on äitejä jotka laillani imettävät pitkään, heitä on tosin aika vähän, mutta heille voin purkaa mieltäni, jos joku loukannut minua tässä imetysasiassa.

Vierailija
68/72 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikeasti tunne ketään äitiä, jota " imetys ei olisi kiinnostanut" !? Päinvastoin, paljon niitä jotka ovat tehneet parhaansa ja imettäneet niin pitkään kuin ovat pystyneet. Ja aikaisin lopettaneille (2-3 kk) asia ollut kipeä.

Vierailija
69/72 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

he sen sijaan kyllä kyselevät kovasti ja uskaltavat arvostella esim. pitkään jatkunutta yöimetystä jne.

En yhtään ihmettele, että (etenkin täys)imetysluvut Suomessa ovat niin onnettomia kuin ovat verrattuna esim. Ruotsiin! Tuntuu, että täällä on edelleenkin vallalla käsitys, että suositusten noudattaminen on jotain hörhöilyä...

Olen ollut tosi yllättynyt, että imetykseen suhtaudutaan nurinkurisesti yleisellä mielipidetasolla :( Harvemmin olen törmännyt syyllistämiseen, jos imetys ei ole onnistunut. Päinvastoin nekin, jotka eivät oikeasti niin ajattele, yleensä lohduttavat " epäonnistuneita" imettäjiä korostamalla ravinnonsaannin tärkeyttä ja suomalaisten korvikkeiden laatua moniin muihin maihin verrattuna. Sitä vastoin olen nähnyt ihmettelyä ja suoranaista leimaamista niitä kavereita kohtaan, jotka avoimesti ovat imettäneet suositusten mukaan (6kk täysimetystä ja

vähintään

1-vuotiaaksi muun ravinnon ohella). Siksi olen päättänyt vaieta. Tuntuisi ihan absurdilta joutua selittämään miksi EI anna korviketta, kun oma maito kerran riittää ja kelpaa.

Vierailija
70/72 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

en oikeasti tunne ketään äitiä, jota " imetys ei olisi kiinnostanut" !? Päinvastoin, paljon niitä jotka ovat tehneet parhaansa ja imettäneet niin pitkään kuin ovat pystyneet. Ja aikaisin lopettaneille (2-3 kk) asia ollut kipeä.

Minä tunnen sellaisia, joista ajattelen, että imetys ei heitä ole kiinnostanut. He ovat imettäneet 2 vkoa - 4 kuukautta ja lopettaneet sitten ilman mitään varsinaista syytä. Syitä en ole tivannutkaan, en siis odota, että heidän tulisi minulle ratkaisujaan perustella. Mutta oletan, että mikäli heillä olisi ollut vaikeuksia imetyksen kanssa niin ehkä he olisivat minulle niistä puhuneet ja pyytäneet apua, kun minulla on kokemusta kolmen lapsen imetyksestä, joihin on mahtunut kaikenlaisia hankaluuksia. Mutta eivät tosiaan ole ikinä puhuneet mistään ongelmista, joten olen tulkinnut, että sellaisia ei ole ollut, ja imetysten aikainen lopettaminen on johtunut muista syistä.

Vierailija
71/72 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuottahan tuo nykyinen suositus on.

Vierailija
72/72 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä tunnen sellaisia, joista ajattelen, että imetys ei heitä ole kiinnostanut. He ovat imettäneet 2 vkoa - 4 kuukautta ja lopettaneet sitten ilman mitään varsinaista syytä. Syitä en ole tivannutkaan, en siis odota, että heidän tulisi minulle ratkaisujaan perustella. Mutta oletan, että mikäli heillä olisi ollut vaikeuksia imetyksen kanssa niin ehkä he olisivat minulle niistä puhuneet ja pyytäneet apua, kun minulla on kokemusta kolmen lapsen imetyksestä, joihin on mahtunut kaikenlaisia hankaluuksia. Mutta eivät tosiaan ole ikinä puhuneet mistään ongelmista, joten olen tulkinnut, että sellaisia ei ole ollut, ja imetysten aikainen lopettaminen on johtunut muista syistä.

Eli varsinainen syy = sellainen syy, jonka itse näkisin olevan este imetyksen jatkamiselle. Toki voi olla, että näillä minunkin tuttavillani on ollut kaikkea ihan järkyttävää, sairaalareissua toisensa perään ja parisuhde meinannut aivan hajota ja koliikkia ja vaikka mitä (kun joku kuitenkin tulee ehdottamaan), mutta tosiaan pitäisin ihmeellisenä, jos en olisi niistä tietoinen. Kun tiiviisti kuitenkin pidämme yhteyttä ja olemme lapsuudesta asti tunteneet toisemme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan