Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työtä teet iltaisin tai öisin? (Ei lainkaan aamuja)

Vierailija
30.01.2025 |

Kertokaa!

Nyt riittää aamuherätykset. Haluan elää oman rytmini mukaan ja nukkua pitkään.

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus ei onnistu, joten jatkan tähän. Yöllä myös pyykinpesu kielletty palovaaran takia. Miksi myös pyörittää yöllä tyhjää tiskikonetta, kun tiskiä ei yöllä tule. 

Väkivallan uhkasta. Juuri tämän takia on tärkeää, että on hiljaista, että asukkaat saa nukkua. Yöllä jos herätään johonkin kolinaa, voi herääjältä tulla nyrkki otsaan. Siksi teen kierrot villasukat jalassa, että en häiritse unta

Yksi yököttää ns helpossa paikassa

Ps meilläkin on näitä, jotka narisee, kun yöt on helppoja. Murra kun ehdottaa, että sinä voit myös tehdä öitä, kauhistutaan, että en missään nimessä, en jaksa valvoa, saattaa joutua tilaamaan poliisit avuksi ja vaikka mitä tahansa, ettei tarvitse öitä valvoa 

Kyllä, yövuorot on helpompia monessa paikassa, mutta ei se valvominen ja yksin vuorossa oleminen kaikille sovi. Jos löytyy hyvä vakiyökkö, niin se on suoranainen siunaus, kun monet ei niitä yövuoroja tosiaan edes halua tehdä.

Vierailija
82/138 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi suomalaiset ja suomalaisten työmoraali ja syyllisyys kaikesta mikä ei ole luterilaista niska limassa raatamista.

Mulla on päivätöissäkin vuoroja joissa en tee mitään. En tee mitään jos ei ole mitään tehtävää. Ja tämä on sallittua, silloin minulle maksetaan paikalla ja valmiudessa olosta. Minun ei tarvitse keksiä ylimääräistä muka-tekemistä koska minulle ei makseta sellaisesta. Jos ei ole tekemistä, saan vain olla. 

Ja tämäkös vain jatkuva tekeminen on työtä -ihmisiä kismittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli työtehtäviltään helppo ja hyväpalkkainen, enemmän vapaapäiviä sisältävä yötyö aiheuttaa perustyöläisille kateutta, mutta jos itse pitäisi tehdä, niin sitten ei helvetissä  -tuntuu olevan joidenkin näkemys?

Vierailija
84/138 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noita asukkaita viitsi kiskoa hereille puolilta öin, että olisi jotain tekemistä. Nukkuminen on heillekkin tärkeää

Eräs ns helpossa paikassa öitä tekevä

Ei siinä lainaamassasi viestissä ollut kysymys tuosta.  

Vaan olen kuullut ennenkin nimenomaan hoitajien luettelevan työtehtäviää ja valittavan kun ei saa vain istua tekemättä mitään. Samaan aikaan monessa muussa työpaikalla kädet käy koko ajan eikä tuijoteta mitään netflixiä.  

Mutta hoitajat narisee kun töissä pitää tehdä töitä. Piti lämmittää ruokaa, antaa lääkkeitä ja syöttää vanhusta 

Kuvitelkaa kun joku raksatyöntekijä valittaisi samoin. Voi voi piti vasaroida ja sahata, piti kantaa sitä ja tuota. Ulkona oli kylmä ja vettä satoi.

Vierailija
85/138 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noita asukkaita viitsi kiskoa hereille puolilta öin, että olisi jotain tekemistä. Nukkuminen on heillekkin tärkeää

Vaan olen kuullut ennenkin nimenomaan hoitajien luettelevan työtehtäviää ja valittavan kun ei saa vain istua tekemättä mitään. Samaan aikaan monessa muussa työpaikalla kädet käy koko ajan eikä tuijoteta mitään netflixiä.  

Mutta hoitajat narisee kun töissä pitää tehdä töitä. Piti lämmittää ruokaa, antaa lääkkeitä ja syöttää vanhusta 

Kuvitelkaa kun joku raksatyöntekijä valittaisi samoin. Voi voi piti vasaroida ja sahata, piti kantaa sitä ja tuota. Ulkona oli kylmä ja vettä satoi.

Jos narisee ja valittaa mistä tahansa työstään, niin luulisi olevan viisainta lähteä sieltä liitämään.

Itse en tekisi päiväkään työtä, joka olisi jotenkin hankalaa ja vastenmielistä.

Vierailija
86/138 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi suomalaiset ja suomalaisten työmoraali ja syyllisyys kaikesta mikä ei ole luterilaista niska limassa raatamista.

Mulla on päivätöissäkin vuoroja joissa en tee mitään. En tee mitään jos ei ole mitään tehtävää. Ja tämä on sallittua, silloin minulle maksetaan paikalla ja valmiudessa olosta. Minun ei tarvitse keksiä ylimääräistä muka-tekemistä koska minulle ei makseta sellaisesta. Jos ei ole tekemistä, saan vain olla. 

Ja tämäkös vain jatkuva tekeminen on työtä -ihmisiä kismittää.

Ja mikäänhän ei estä valittajia etsimästä työtä jossa saa vain olla, ainakin osan ajasta. Eivät kuitenkaan tee niin 🤷🏼.

Ja tämä kateus (vai mikä?) on syvällä. Neulontaryhmässä joku hoitaja julkaisi kuvan sukasta jota kutoi yövuorossa. Julkaisu keräsi satoja kommentteja joissa haukuttiin hoitajat maan rakoon (ei kukaan hoitaja ei ikinä tee mitään?), ihmeteltiin että sukan kudonnastako sitä palkkaa saa (no saa, jos on sovittu että yövuorossa saa kutoa?), naurettiin että juu minäkin voisin siis hoitajana istua tyhjän panttina (no mikset sitten mene sinne töihin?), jne jne.

Ihmisten tyhmyys on oikeasti loputonta.

Vierailija
87/138 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meilläkin on näitä, jotka narisee, kun yöt on helppoja. Mutta kun ehdottaa, että sinä voit myös tehdä öitä, kauhistutaan, että en missään nimessä, en jaksa valvoa, saattaa joutua tilaamaan poliisit avuksi ja vaikka mitä tahansa, ettei tarvitse öitä valvoa 

Tuolla toisella sivulla kyllä joku yöhoitaja sanoi, että yöllä on helppoa kun voi vaan katsella elokuvia. Hänelle oli kauhistus jos joutuisi tekemään jotain töitä, tässä lainaus viestistä: 

Suosittelen, tosin työpaikka pitää valita erittäin tarkkaan. Joissakin saa katsoa rauhassa elokuvia ennen kuin pitää lähteä kuivituskierrokselle klo 2-3 aikaan, eli työ on enimmäkseen hyvin rentoa silloin kun ei ole saattohoitoa yms. erityistä.

Toisissa peset pyykkiä, keität aamupuuron, siivoat, laitat seuraavan päivän lääkkeet valmiiksi, paimennat äitiä etsiviä muistisairaita takaisin sänkyyn ja vaihdat 20 vaippaa yössä +lakanoita ja vaatteita. 

Vierailija
88/138 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön päivystystyöstä voisin hyvin julkaista somekuvan, jossa katson sohvalla selällään äänettömästä telsusta leffaa, naukkailen kokista ja heittelen kiposta sipsejä naamaani. Pomo olisi varmasti aivan fine tekemiseni kanssa. Siinä olen. Aivan paraatipaikalla asiakkaitten tarpeisiin tarvittaessa vastaamassa.

- ammatinvalintakysymys

Vierailija
89/138 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meilläkin on näitä, jotka narisee, kun yöt on helppoja. Mutta kun ehdottaa, että sinä voit myös tehdä öitä, kauhistutaan, että en missään nimessä, en jaksa valvoa, saattaa joutua tilaamaan poliisit avuksi ja vaikka mitä tahansa, ettei tarvitse öitä valvoa 

Tuolla toisella sivulla kyllä joku yöhoitaja sanoi, että yöllä on helppoa kun voi vaan katsella elokuvia. Hänelle oli kauhistus jos joutuisi tekemään jotain töitä, tässä lainaus viestistä: 

Suosittelen, tosin työpaikka pitää valita erittäin tarkkaan. Joissakin saa katsoa rauhassa elokuvia ennen kuin pitää lähteä kuivituskierrokselle klo 2-3 aikaan, eli työ on enimmäkseen hyvin rentoa silloin kun ei ole saattohoitoa yms. erityistä.

Toisissa peset pyykkiä, keität aamupuuron, siivoat, laitat seuraavan päivän lääkkeet valmiiksi, paimennat äi

Siksi ei kannata mennä töihin yksityiseen Vanhus paikkaan. Elämä on valintoja

Vierailija
90/138 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yöllä pitäisi lämmittää ruokaa ja syöttää vanhuksia. Yöt on nukkumista varten. 

On jotain ongelmaa paikassa, jos ei päivällistä ehdi syöttää illalla, vaan yökön pitää vanhukset syöttää

Vierailija
91/138 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yön päivystystyöstä voisin hyvin julkaista somekuvan, jossa katson sohvalla selällään äänettömästä telsusta leffaa, naukkailen kokista ja heittelen kiposta sipsejä naamaani. Pomo olisi varmasti aivan fine tekemiseni kanssa. Siinä olen. Aivan paraatipaikalla asiakkaitten tarpeisiin tarvittaessa vastaamassa.

- ammatinvalintakysymys

Meillä pomo tekee yhden yövuoron vuodessa, jotta näkee, millaisia yöt ovat

Olemme pomon kanssa yhdessä istuneet aamuyöstä sohvalla ja katsoneet telkkaria

Vierailija
92/138 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuspuolen lähihoitaja. Olen pyytänyt ettei aamuja ole. 

Vierailija
93/138 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja kotihoidossa. Olen vuosia tehnyt pelkkää iltavuoroa, koska en pidä aamuherätyksistä. Nukun aina niin pitkään kuin huvittaa. Sopii mulle, vaikka työ itsessään on henkisesti ja fyysisesti raskasta ja erittäin vastuullista.

Tuo kyllä vaatii tietyn tyyppistä persoonaa, että voi päivät ottaa rennosti tai tekemään jotain/ käymään jossain ilman että takaraivossa koko ajan naputtaa "muista työvuoro" tms. Vai tottuuko siihen? Itse tein joskus vuorotyötä, jossa aamua ja iltaa ja nuo iltavuorot oli hirveitä, yhtään ei voinut rentoutua tai alkaa millekään, kun se työvuoroon meno oli koko ajan mielessä. Tai jos onnistuikin pääsemään sellaiseen rentoon tilaan, uppoutumaan johonkin puuhaa, niin sit ketutti vietävästi, kun työvuoroon lähtö lähestyi. 

Mä taas en jaksa aamuvuorojen jälkeen tehdä mitään, olen ihan poikki. Ennen iltavuoroon lähtöä puuhastelen ihan rauhassa, ja sisäinen kello on ajastunut siihen että 13.30 starttaan kohti työmaata. T. Eri

Vierailija
94/138 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ammatinvalintakysymys

Siitä vaan vaikka hold emiä pelaamaan. Bossilta rahat pois! Tai äänettömällä telsulla pleikkaa takomaan. Menee aika kivasti.

Antaa joku työnsä vaan palkan takia valinnut päiväduunari takoo hiki päässä menemään.

- elämä on niitä valintoja

Vierailija
95/138 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä lähtisi päiväduuni, asuntolaina, muut lainat, perhe, paineet, kuskaa, veny, pauku, kilpaile, tavoittele, unelmoi ja pety, aikatauluta ja säädä -oravanpyörään.

- chillisti omin ehdoin yöduunissa runsain vapaapäivin vaan, M39

Vierailija
96/138 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeetkin annetaan ennen nukkumaan menoa ja seuraavan kerran aamulla. Ruoka lämmitetään itselle ja perään syötetään itselle.

Hyvää ja rauhallista yötä mummit ja papat!

Vierailija
97/138 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Joko AP sait löydettyä mieleisen duunisi?

Päiväduunarit ainakin sai ilmeisesti kattavan kuvan ainakin yöelämästä. Tuntui turha työnarkomania höpötys loppuneen tyystin? Tai sitten huomasivat missä paskassa ovat aivan suotta 7-15 tai 8-16 toimistoissaan tarponeet...

Vierailija
98/138 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yöllä pitäisi lämmittää ruokaa ja syöttää vanhuksia. Yöt on nukkumista varten. 

On jotain ongelmaa paikassa, jos ei päivällistä ehdi syöttää illalla, vaan yökön pitää vanhukset syöttää

Ei kukaan ole sanonutkaan, että yöllä pitäisi väkisin lämmittää ruokaa ja syöttää vanhuksia.  

Vaan kyse oli valittavista hoitajista, jotka kokee raskaana kaiken työnteon. Haluaisivat vaan istua ja katsoa vaikka elokuvia. Kaikki muu koetaan vääryytenä ja rasitteena.

Vierailija
99/138 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ammatinvalintakysymys

Aivan suotta istuitte. Selälleen vaan ja naksupussit kouraan!

Vierailija
100/138 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole sanonutkaan, että yöllä pitäisi väkisin lämmittää ruokaa ja syöttää vanhuksia.  

Vaan kyse oli valittavista hoitajista, jotka kokee raskaana kaiken työnteon. Haluaisivat vaan istua ja katsoa vaikka elokuvia. Kaikki muu koetaan vääryytenä ja rasitteena.

Totta. Suu kiinni ja yötöitä tekemään, niin ei tarvi päivävuoroissa OMAA AMMATINVALINTAA naukua. Luulis jo opiskeluaikana valjenneen, että mihin on nokkaansa työntämässä.