Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä työtä teet iltaisin tai öisin? (Ei lainkaan aamuja)

Vierailija
30.01.2025 |

Kertokaa!

Nyt riittää aamuherätykset. Haluan elää oman rytmini mukaan ja nukkua pitkään.

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pesijänä elintarviketehtaassa. Pesen koneita ja linjastoja.

Aamuvuoroja ei ole ikinä, koska tuotanto on aamuvuorossa. Joillain osastoilla tuotanto on myös illassa joten toiset pesijät tekee iltaa ja toiset yötä. 

Palkka elintarvikealan tes mukainen. 

Kuulostaa hyvältä! Onko sinulla elintarvikealan koulutus?

Ap

Vierailija
22/138 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousta ilta- ja yövuoroissa. Periaatteessa pitäisi tehdä myös aamuvuoroja, mutta saan aina vaihdettua ne pois, koska meillä on paljon työntekijöitä, jotka eivät halua tai voi tehdä joko ilta- tai yövuoroja. Inhoan aamuvuoroja, en ole lainkaan aamuihminen. Tykkään muista vuoroista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamuvuoroja ei ole ikinä, koska tuotanto on aamuvuorossa. Joillain osastoilla tuotanto on myös illassa joten toiset pesijät tekee iltaa ja toiset yötä. 

Ap

On, mutta se ei ole vaatimus tähän työhön. Kellään työkaverilla ei ole alan koulutusta.

Vierailija
24/138 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On, mutta se ei ole vaatimus tähän työhön. Kellään työkaverilla ei ole alan koulutusta.

Nyt olen todella kiinnostunut. Kiitos vinkistä.

Ap

Vierailija
25/138 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikahutsu

Vierailija
26/138 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojana olen ainaisessa iltavuorossa.

Minäkin olin ennen iltasiivoojana ja harkitsen taas palaamista siihen. Paljon tuntipalkkasi on? 10 vuotta sitten olin itse, niin kiinnostaa, onko palkkaus tällä hetkellä minkälainen.

Ap

Toisella työnanatajalla 11,94€/h plus iltalisä 0,73€/h. Toisella 12,54€/h plus iltalisä 0,73€/h. Lisät ilmoitin noin erikseen kun ne alkaa juosta klo 18 ja aloitan jo ennen sitä niin en koko työajasta saa tuota lisää. Tällä alalla iltalisä on noussut viimeksi vuonna 2022 centin. Näitä siivosuhommia on pilkottu kovin pieniin, usein näkee ihan parin tunnin sopimuksiakin, itsellä pääasiallinen osa-aikaistyö semmoset parikymmentä tuntii per vko ja toissijainen 4h/vko. Hain näiden lisäksi kolmannelta työnantajalta hommaa missä oli työaikaa 3h/vko. Kertoo paljon alasta.

Vierailija
27/138 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisokodin ohjaaja. Esihenkilö tekee arkiaamut. Joskus kerran kolmessa kuussa voi osua la tai su aamu. Nekin harmittaa. Tai no la harmittaa ku su aamussa on tuplapalkka.

Vierailija
28/138 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellin vastaanotossa vuoropäällikkö. Tosin teen iltaa kun meillä yököt erikseen. Ja joskus aamuja.

Vierailija
29/138 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökerhot ja monet baarit ei aukea kovin aikaisin, joten siellä vois olla iltaihmiselle sopivia työaikoja

Vierailija
30/138 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja kotihoidossa. Olen vuosia tehnyt pelkkää iltavuoroa, koska en pidä aamuherätyksistä. Nukun aina niin pitkään kuin huvittaa. Sopii mulle, vaikka työ itsessään on henkisesti ja fyysisesti raskasta ja erittäin vastuullista.

Tuo kyllä vaatii tietyn tyyppistä persoonaa, että voi päivät ottaa rennosti tai tekemään jotain/ käymään jossain ilman että takaraivossa koko ajan naputtaa "muista työvuoro" tms. Vai tottuuko siihen? Itse tein joskus vuorotyötä, jossa aamua ja iltaa ja nuo iltavuorot oli hirveitä, yhtään ei voinut rentoutua tai alkaa millekään, kun se työvuoroon meno oli koko ajan mielessä. Tai jos onnistuikin pääsemään sellaiseen rentoon tilaan, uppoutumaan johonkin puuhaa, niin sit ketutti vietävästi, kun työvuoroon lähtö lähestyi. 

Vierailija
31/138 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyn itseäni illalla ja yöllä. TikTokkaan myös illalla.

Ikä?

Mitä olet opiskellut?

Aiotko kouluttautua?

Onko tulot kohtuulliset / hyvät?

Missä kaupungissa toimit?

Vierailija
32/138 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisjakaja ja karaoke-emäntä. Näitä olen tehnyt.

Vierailija
33/138 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöhoitaja

Suosittelen, tosin työpaikka pitää valita erittäin tarkkaan. Joissakin saa katsoa rauhassa elokuvia ennen kuin pitää lähteä kuivituskierrokselle klo 2-3 aikaan, eli työ on enimmäkseen hyvin rentoa silloin kun ei ole saattohoitoa yms. erityistä.

Toisissa peset pyykkiä, keität aamupuuron, siivoat, laitat seuraavan päivän lääkkeet valmiiksi, paimennat äitiä etsiviä muistisairaita takaisin sänkyyn ja vaihdat 20 vaippaa yössä +lakanoita ja vaatteita. 

Vierailija
34/138 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kannata elintarvikealalle nyt ryhtyä. Tulossa massiiviset heikennykset työehtoihin.

Vierailija
35/138 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöhoitaja

Suosittelen, tosin työpaikka pitää valita erittäin tarkkaan. Joissakin saa katsoa rauhassa elokuvia ennen kuin pitää lähteä kuivituskierrokselle klo 2-3 aikaan, eli työ on enimmäkseen hyvin rentoa silloin kun ei ole saattohoitoa yms. erityistä.

Toisissa peset pyykkiä, keität aamupuuron, siivoat, laitat seuraavan päivän lääkkeet valmiiksi, paimennat äitiä etsiviä muistisairaita takaisin sänkyyn ja vaihdat 20 vaippaa yössä +lakanoita ja vaatteita. 

Työssä ei kuuluisi tehdä mitään? Vain katsella elokuvia.  

Ap ei kysynyt rentoa työpaikkaa vaan yöllä tehtäviä töitä.

Kummallisia hoitajat, jotka valittaa, että päivän aikana pitää tehdäkin jotain.  

Monessa muussa työpaikassa täytyy joka hetki keskittyä tekemään jotain. 

Vierailija
36/138 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojana olen ainaisessa iltavuorossa.

Minäkin olin ennen iltasiivoojana ja harkitsen taas palaamista siihen. Paljon tuntipalkkasi on? 10 vuotta sitten olin itse, niin kiinnostaa, onko palkkaus tällä hetkellä minkälainen.

Ap

Toisella työnanatajalla 11,94€/h plus iltalisä 0,73€/h. Toisella 12,54€/h plus iltalisä 0,73€/h. Lisät ilmoitin noin erikseen kun ne alkaa juosta klo 18 ja aloitan jo ennen sitä niin en koko työajasta saa tuota lisää. Tällä alalla iltalisä on noussut viimeksi vuonna 2022 centin. Näitä siivosuhommia on pilkottu kovin pieniin, usein näkee ihan parin tunnin sopimuksiakin, itsellä pääasiallinen osa-aikaistyö semmoset parikymmentä tuntii per vko ja toissijainen 4h/vko. Hain näiden lisäksi kolmannelta työnantajalta hommaa missä oli työ

Siivoushommissa tes ratkaisee ihan älyttömästi. Mä tein juuri puolitoista vuotta pelkkää keikkaa (ja käytännössä pelkkää iltaa, kun vuorot sai valita itse) sairaalahuoltajana. Tätäkin kannattaa harkita, mulla on ollut pelkkää iltaa tekeviä kollegoita "talon kirjoilla" eli suoraan hyvinvointialueelle palkattuina. Kokemus alalta on etu, koulutukseen sitoudutaan jos aikoo jäädä. Meidän kk-peruspalkka on 2200, tunnille laskettuna en tiedä (mulla perustunti 14,79 sisälsi täydet kokemuslisät ja 9% lomakorvaukset). Tunnit ovat täysiä, jos haluaa tehdä 100% työaikaa. Tili tehdään vuorolisillä, jotka sotella (sotesopimus, kvtes tai Avain) ovat samat kuin hoitajilla: ilta +15%, la +20% ja pyhät la-ilta klo 18 lähtien +100% tuntipalkkaan lisää. Kaikki aspa-alan työkokemus lasketaan ilmeisesti edelleen kokemuslisiin, kannattaa varmistaa. Catch on tämän hetken säästöt, eli paikkojahan ei ole missään haussa paitsi kuntarekryn avoimissa hakemuksissa. Niitä täytellään kyllä, ja meillähän vaihtuvuus on älytön, kuten työkin.

Vierailija
37/138 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalahuoltajana teen pelkkää iltaa, tykkään. Tuntipalkka nyt 13.66

Vierailija
38/138 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin taksia. En aja enää, nukun mieluummin yöllä.

Vierailija
39/138 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palvelualan yrittäjä, voi itse päättää työajan. Hieroja, kampaaja

Tilaako joku kampaajalle ajan yöllä?

Vierailija
40/138 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: