Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko törmänneet ala-asteen opettajaanne

Ei mulla muuta
26.02.2023 |

Minä satuin näkemään, olin meren rannalla katselemassa ja vanha ala-asteen opettaja jopa tunnisti minut vielä vaikka siitä on 35 vuotta aikaa kun kävin ala-astetta. Siinä jotain juteltiin kuulumisia ja opettaja kyseli miten minulla mennyt elämä ja olenko töis ja vastasin etten ole ja sitä rataa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en. Hän nimittäin kuoli kun olin yläasteella. 

Vierailija
2/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, väistän aina kohteliaasti oikealle, kuten kansakoulussa jo opetettiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaasti väitti tunnistavansa, vaikka oikeasti ei ollut hajuakaan kuka olit. Niin minäkin opettajana teen, kun entiset oppilaat tulevat moikkaamaan. Vuosien varrella tapaa satoja lapsia. Aniharva heistä jää isommin mieleen. 

Vierailija
4/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ylä-asteen kemianmaikkaan vuodelta 1985 törmäsin joskus 2010 jossain, en enää muista missä.

Näytti pilkulleen samalta yhä, tunnistin heti.

Vierailija
5/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohteliaasti väitti tunnistavansa, vaikka oikeasti ei ollut hajuakaan kuka olit. Niin minäkin opettajana teen, kun entiset oppilaat tulevat moikkaamaan. Vuosien varrella tapaa satoja lapsia. Aniharva heistä jää isommin mieleen. 

Kyllä se minun sukunimen muisti että ihan tunnisti kyllä. Ja muisti sen että olin kova urheilija koulussa, voitettiin luokkien välisiä mestaruuksia muita kouluja vastaan pesäpallossa monta kertaa. Ja olin myös mestari uimari siihen aikaan sain kaksi kultamitalia sen muisti myös.

Vierailija
6/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti. Mutta muistan kuinka yksi ala-asteen opettajistani lähetti minulle ylioppilaaksi valmistuttuani yhden koulutehtävän, jonka olin tehnyt hänelle joskus 3. luokalla. En ollut tätä opettajaa nähnyt 6. luokan jälkeen ja ihmettelin, että hän yhä muisti minut.

Ihan kivalta tuntui silti saada sellainen muisto.

Vierailija
7/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just juu. Moikkaat varalta jokaisen vastaantulevan jos sattuisi olemaan entinen oppilaasi.

Vierailija
8/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylä-asteen opettajista kaksi olen tavannut yli 40 vuoden takaa, molemmat tunnistivat heti. Tai oikeammin olin kotiseudulla käymässä ja tapasin ensimmäisen jonka kanssa kävimme toisen opettajani luona kahvilla.

Vierailija
9/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en. Oma 5-6lk opettaja pyysi tyttöjä aina hieromaan niskojaan. He ketkä menivät olivat luonnollisesti opettajan suosikkeja. Hyi stana. Oli vielä paikallinen "suuruus" taustastaan johtuen. Kuoli jo ajat sitten. En surrut.

Liikunnanopettaja jos tulisi vastaan niin vetäisin lättyyn samantien. Sen verran pahoinpiteli oppilaita.

Vierailija
10/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just juu. Moikkaat varalta jokaisen vastaantulevan jos sattuisi olemaan entinen oppilaasi.

Mitä kohtaa et ymmärtänyt tästä: "Kun entiset oppilaat tulevat moikkaamaan" 

Vierailija
11/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole törmällyt kuin yläasteen luokanvalvojaan.

Vierailija
12/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea törmätä, kun opettaja on kuollut jo muutama vuosikymmen sitten. Jos hän eläisi edelleen, hän olisi maailman vanhin ihminen, siis yli 120 vuotta vanha. Hänen hautansa olen nähnyt joskus, kun olen kierrellyt hautausmaalla. En vienyt kukkia.

Vierailija
13/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosikausiin asunut siellä, missä ala-asteen kävin, joten en ole nähnyt opettajaanikaan. Hän kuulemma edelleen asuu siellä samalla paikkakunnalla. 

Vierailija
14/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tapasin opettajani 40 vuoden takaa. Oli täsmälleen samannäköinen kuin silloinkin. Hämmästyttävää, että joku voi näyttää 40-vuotiaana ja 80-vuotiaana ihan samanlaiselta.