Ketä muuta ärsyttää, että iäkkäät vanhemmat soittavat useasti?
En jaksa heille kertoa mitä teen, kun juoruavat ne tiedot eteenpäin sisarukselleni.
Kommentit (23)
Pidän puhelinta aina äänettömällä. Jos on asiaa, voi laittaa viestin.
Ei ärsytä, on kiva kun soittavat. Tulee aika että eivät enää soita.
Kyllä se soittelu joskus loppuu. Nauti nyt, kun voitte vielä jutella.
Voi ei. Eihän sitä nyt kukaan varmastikaan ole ajatellut "juoruamiseksi", jos on toisen lapsensa kuulumisia kertonut toiselle.
Varmaankin ap.n vanhemmat ovat kertoneet jotain ikäviä asioita ap.sta.
Äitini menehtyi syksyllä. Loppuivat puhelut.
Vierailija kirjoitti:
Koska?
Ärsyttäisi jos soittaisi, mutta onneksi olemme missään tekemisisää ehkä n 4-5 x vuodessa joista 1-2 x nähdään fyysiseti kun käyn maalla. Ollaan ihan ok väleissä, mutta etäisissä, en kerro heille mitään omista asioistani. Onneksi mutsi puhuu 99% ajasta itsestään, vaivoistaan tai miehensä vaivoista sekä toki naapurin Tertun suonikohju leikkauksen sekä veljensä Raimon lonkkaleikkaukseen menon. Tärkeää tietoa minulle ;-)
Ei hän yleensä edes kuuntele jos yritän sanoa jotain väliin, puhuu päälle ja tauotta.
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini sairastui alzheimeriin eikä sitten soitellut eikä puhunutkaan moneen vuoteen. Kuiktuaan kesti kauan muistaa häntä sellaisena kuin oli vielä normaalina ollessaan.
Toki muistan nuo tunteet kun hän saattoi soittaa kesken jonkin itselleni tärkeän asian aikana enkä vastannut.
No se "tärkeä asia" on unohtunut jo, mutta kyllä minä äitiä muistan joka päivä. Se, että varmaan jutteli kuulumisistani sisarusteni kanssa ei haitannut.
Iäkäs ihminen on yksinäinen..ja perhe se tärkeä.Kyllä ollaan perintöä odottamassa,lahjoja..joku päivä niitä ei tule.Suomesssa iäkäs vanhempi äiti,isä koetaan taakkana.Miksi ihmeessä,teistä kaikista tulee ikäihminen?miten teille käy kukaan oo kiinnostunut teistä,eikä teidän asioista?!Antaisin mitä vaan kun olisin saanut pitää vanhempani,isot elämässäni.Siihen aikaan ei soviteltu,kuin lankapuhelimella joskus.Kesäisin käytiin lomilla,yhteinen aika.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä... ja silloin kaduttaa tuollaiset avaukset... Kun he ovat poissa, kaipaat heitä..
välillä ärsyttää soitellaan useita kertoja päivässä välillä sanon että ei enää tänään soittoja. aina ei jaksa vaikka huolehdin että kaikki asiat ok kerran päiväs.
Olisi kiva osata puhua äitin kanssa riitelemättä.
Ongelma on tosiaan siinä, kun niitä puheluja tulee välillä kymmeniä päivässä.
Ei muista, että äsken on puhuttu juuri samasta asiasta puoli tuntia. Puhelut on myös usein yksipuolista monologia. Itse vain kuuntelee.
Sinänsä kyllä tiedostan, että kohta puhelut loppuu, kuten kävi jo toisen vanhemman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se soittelu joskus loppuu. Nauti nyt, kun voitte vielä jutella.
Joo nautin ihan suunnatomasti minun arvostelusta ja vähättelystä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan enää soita.
Voi, olisipa vielä äiti joka soittaisi. Suunnaton ikävä.
Just täällä oli ketju, että vanhemmat eioke teistä yhtään kiinnostuneita. Päättäkää nyt ihmeessä, mitä haluatte😈
Vierailija kirjoitti:
Pidän puhelinta aina äänettömällä. Jos on asiaa, voi laittaa viestin.
Minä teen myös näin. Toimii myös puhelinmyyjiin ja huijarisoittoihin. Soitan takaisin vain sellaiseen numeroon, joka minulla on osoitekirjassa ja sellaisena aikana kun minulle sopii jutella.
Ei ärsytä enää kun vaihtaa numeron, eikä kerro sitä.