Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette kasvata lapsianne?

Vierailija
30.01.2025 |

Miksi sallitte hymyssä suin heidän kirkua ja törmäillä ihmisiin esim ruokakaupassa? Miksi annatte heidän häiriköidä tuntemattomia? Miksi annatte heidän kiusata naapureita? Miksi?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille tulee traumoja, jos heiltä kieltää jotain.

Vierailija
42/70 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo käytös on vaan " suloista" tuollaisten vanhempien mielestä. 

Sama pätee moniin koiranomistajiin, koirat ilman mitään koulutusta. Koira vie ja omistaja seuraa perässä. 

Tämä! Joskus hävettää muut koiran taluttajat. Koira saa ryntäillä ja räkyttää sen 10m pitkän narun päässä vaikka tulee autoja, polkupyöriä, koiraa pelkääviä ihmisiä.

Koira päästetään vapaaksi vaikka on kiinnipitoaika, eikä todellakaan ole maanomistajan lupaa.

Kerran yksi lapsi riehui kaupassa ja isä vaan lässyttää veltosti "äläs nyt". Lapsi menee mun eteen poikitellen, kun työnnän ostoskärryä ja mulla on vielä kyynärsauva. Katsoo mua nauraen ärsyttävästi. En sano mitään, mutta katson jääkylmällä katsella sitä lasta kuin jotain liiskattavaa ötökkää. Lapsi pomppaa jaloilleen ja liimaantuu kiinni isäänsä ihan hiljaa. Aina, kun tulee näkyviin katson muutaman sekunnin jääkylmällä katseella. Eipä riehunut enää 🤭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen aina töissä tai lopen väsynyt töistä.

Ei ole syy jättää lapsi/lapset kasvattamatta ! Kanna vastuusi.

En pysty kasvattamaan lapsiani silloin, kun olen fyysisesti toisessa paikassa.

Onko lapset silloin yksin keskenään? Toinen vanhempi? 

Vierailija
44/70 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole syy jättää lapsi/lapset kasvattamatta ! Kanna vastuusi.

En pysty kasvattamaan lapsiani silloin, kun olen fyysisesti toisessa paikassa.

Onko lapset silloin yksin keskenään? Toinen vanhempi? 

Kyllä, kouluikäiset joutuvat olemaan aivan liikaa keskenään. Tunnen syvää riittämättömyyttä.

Vierailija
45/70 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo käytös on vaan " suloista" tuollaisten vanhempien mielestä. 

Sama pätee moniin koiranomistajiin, koirat ilman mitään koulutusta. Koira vie ja omistaja seuraa perässä. 

Tämä! Joskus hävettää muut koiran taluttajat. Koira saa ryntäillä ja räkyttää sen 10m pitkän narun päässä vaikka tulee autoja, polkupyöriä, koiraa pelkääviä ihmisiä.

Koira päästetään vapaaksi vaikka on kiinnipitoaika, eikä todellakaan ole maanomistajan lupaa.

Kerran yksi lapsi riehui kaupassa ja isä vaan lässyttää veltosti "äläs nyt". Lapsi menee mun eteen poikitellen, kun työnnän ostoskärryä ja mulla on vielä kyynärsauva. Katsoo mua nauraen ärsyttävästi. En sano mitään, mutta katson jääkylmällä katsella sitä lasta kuin jotain liiskattavaa ötökkää. Lapsi pomppaa jaloilleen ja liimaantuu kiinni isäänsä ihan hiljaa. Aina, kun tulee näkyvii

Poikitellen siis makaamaan lattialle, eikä isä sano mitään.

Vierailija
46/70 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitinä sanon, että lapsissa on isoja eroja, toiset ovat öykkäreitä luonnostaan ja toiset ihania mummin kullannuppuja, eihän nykyään saa lapselle edes korottaa ääntä niin miten niitä pystyy kasvattamaan jos ei lapsi usko sanaakaan mitä hänelle sanoo, MITEN??

Vierailija
47/70 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset viedään jo pieninä päiväkotiin? Koska Sanna Marin niin tahtoi? Ei uskalleta olla se tänä päivänä niin epäarvostettu kotiäiti, kiitos taas erään hallituksen? Ei pieni vauva ja taapero kaipaa kuin kodin lämpöä, rakkautta, syliä. Ne leikkikaveritkin löytyi ennen pihoilta ja kerhoista, jos ei kotona ollut sisaruksia. 

Vaikka hoitoon vieminen tulee yhteyskunnalle kalliimmaksi kuin kotihoito, ei ilmeisesti ole hyväksyttävää, että jotkut äidit (isi on kuulemma hyvä kotihoitaja) jäävät kotiin. Saako se aikaan omantunnontuskia ja huonommuudentunnetta äideissä, jotka laittavat etusijalle uransa eivätkä viihdy lapsensa seurassa? Siksi on syytä tehdä yhteiskunnasta sellainen, jossa kukaan ei jää hoitamaan lasta kotiin?

Miten käy tulevaisuudessa, kun yhä useampi kodin rauhaa, syliä ja rakkautta vaille jäänyt lapsi ja nuori masentuu tai häiriökäyttäytyy ensimmäisen pienen vastoinkäymisten edessä. Siinä on yhteiskunnan resurssit tiukoilla taas.

Vierailija
48/70 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun ne ei osaa, ja samat jutut on heillä ollut itselläänkin. Mistäs ne kasvatusmallia oisivat saaneet?  Lähes joka kerta jossain kaupassa on just semmonen kirkuva lapsi joka vetää rallia ympäri ämpäri eikä vanhemmat tee mitään, yleensä auttaa kun mulkasen vihasesti niin se hiljenee mutta joskus tekis mieli ottaa niskasta kiinni..  Onneksi ei oo ketään ketä pitäs pyytää kylään, tai oishan niitä mutta en pyydä kun en kestä niitä lapsia.. Ne ei osaa käyttäytyä missään. 

Vierailija
49/70 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi olet tuohon kuvioon hommannut lapsen/lapsia? 

Vierailija
50/70 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoinen ajatus, että työssäkäyvät eivät saisi hankkia lapsia. Eivätkä ilmeisesti työttömätkään. No eipä tässä muuta kuin että suomalaiset katoavat vielä nopeammin kuin tähän saakka on ajateltu.

Vierailija
51/70 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoinen ajatus, että työssäkäyvät eivät saisi hankkia lapsia. Eivätkä ilmeisesti työttömätkään. No eipä tässä muuta kuin että suomalaiset katoavat vielä nopeammin kuin tähän saakka on ajateltu.

Toki saavat hankkia lapsia, mutta ei sen kustannuksella ettei lapsia pysty kasvattamaan. On vanhemman ehdoton velvollisuus kasvattaa lapsiaan! 

T.eri

Vierailija
52/70 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun ne ei osaa, ja samat jutut on heillä ollut itselläänkin. Mistäs ne kasvatusmallia oisivat saaneet?  Lähes joka kerta jossain kaupassa on just semmonen kirkuva lapsi joka vetää rallia ympäri ämpäri eikä vanhemmat tee mitään, yleensä auttaa kun mulkasen vihasesti niin se hiljenee mutta joskus tekis mieli ottaa niskasta kiinni..  Onneksi ei oo ketään ketä pitäs pyytää kylään, tai oishan niitä mutta en pyydä kun en kestä niitä lapsia.. Ne ei osaa käyttäytyä missään. 

Jos köyttää lapsensa kiinni jotta se ei pääse juoksemaan niin yhtä lailla silloin saa vihaisia mulkaisuja osakseen.

Vierailija
53/70 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä varhaiskasvatuksessa se on irtisanomisperuste jos joku työntekijöistä lähtee pitämään lapselle kuria. Lastenoikeudet ovat varhaiskasvatuksen arvopohjan ydintä ja siksi niiden rikkomiseen puututaan ankaralla kädellä.

Tuo nykyinen tyyli ei toimi. Mullakin on kaveri joka on ala-asteen opettaja ja aina se jaksaa lässyttää miten lapsi traumatisoituu muka milloin mistäkin jos kasvatetaan ns väärällä tavalla. Jostain syystä sen omat penskat ovat ihan järkyttävän vaativia, aina kitisemässä, riehumassa ja rikkomassa jotain. 

Vierailija
54/70 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun Enni kullannuppuni saa kiusata naapureita, se on naapureille ihan oikein:)a

Mulla oli idiootti naapuri joka antoi pentujensa jatkuvasti tulla meidän tontille. Hommasin saksanpaimenkoiran ja kas kummaa pennut pysyy omalla pihalla. 

Vierailija
55/70 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kasvaa väkivaltaisia, hulluja teinejä. Rajaton kasvatus.

Vierailija
56/70 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan mamma ei kommentoi mitään, koska tämähän ei heidän Kerttu- Petteriä koske, koska hän on enkeli!

Vierailija
57/70 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset saa tehä mitä haluu 

Vierailija
58/70 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa ne kasvattamattakin.

Vierailija
59/70 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset saa tehä mitä haluu 

Toivottavasti haluavat juosta jyrkänteeltä alas.

Vierailija
60/70 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kieltänyt hankkimasta lapsia, pointti oli että niitä ei tule hankkia jos ei ole kykyä eikä jaksamista niitä kasvattaa.

Suomessa on kaiken lisäksi työaikalaki, kukaan ei ole aina töissä. Jos on aina väsynyt niin kannattaa hakeutua tutkimuksiin, moni sairastaa tietämättään diabetesta tai uniapneaa.