Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään muulla ongelmana ns. kuopat silmien alla?

Vierailija
30.01.2025 |

Ei siis ole pusseja, vaan kuopat. Onpa ärsyttävää, kohta ei mikään valovoide auta näihin! Mistä apua?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja ikää on jo 50v.

Vierailija
2/27 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep 👋 Jään seuraamaan, jos olisi jokin täsmävinkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku enemmän ja juo vettä

Vierailija
4/27 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuku enemmän ja juo vettä

Nukun n. 10h yössä ja juon vettä sen pari litraa päivässä. Ei auta

t.ap

Vierailija
5/27 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei auta mikään, paitsi silloin jos on huonot rauta-arvot tai jotain muuta vakavampaa, mutta se itsekukin tietää että mikä taso on normaali musta ja milloin taas huolestuttavan musta. 

Vierailija
6/27 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen ei auta mikään, paitsi silloin jos on huonot rauta-arvot tai jotain muuta vakavampaa, mutta se itsekukin tietää että mikä taso on normaali musta ja milloin taas huolestuttavan musta. 

Voiko todella johtua rauta-arvoista?

Vierailija
7/27 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut aina pandasilmä. Aina mustat rinkulat silmien ympärillä, vaikka elän terveellisesti, nukun paljon, ulkoilen, juon vettä. Talvikalpeana näytän zombielta ilman meikkiä. Ei auta kai muu kuin vahvapigmenttinen peitevoide. 

Vierailija
8/27 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen pandasilmä lisää: hemoglobiini on aina matala/matalahko, eli olen ns. ammattianeemikko.

Vierailija
9/27 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen auttaa täyteaine. Helposti 5-10 vuotta ikää pois. Eikä näytä yhtään feikiltä. Sellaisia luonnollisia aineita on, joita keho tuottaa itsekin.

Tekninen termi on kyynelurien täyttö, jos haluat googlettaa. Voit ohittaa kaikki muut ohjeet, se on ainoa mikä oikeasti auttaa.

Vierailija
10/27 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen auttaa täyteaine. Helposti 5-10 vuotta ikää pois. Eikä näytä yhtään feikiltä. Sellaisia luonnollisia aineita on, joita keho tuottaa itsekin.

Tekninen termi on kyynelurien täyttö, jos haluat googlettaa. Voit ohittaa kaikki muut ohjeet, se on ainoa mikä oikeasti auttaa.

Noista on sitten ihmisiä maailmalla jopa sokeutunut, että kannattaa miettiä onko niin tärkeää.

Vierailija
11/27 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut rakenteellisesti tuollaiset, eli korkea poskiluu alkaa siitä silmän alta, ja siihen mistä poskiluu alkaa tulee jyrkkä "hyppyri" ja silmä näyttää olevan kuopassa ja varjo siihen rajalle. 

Ongelma on helppo korjata meikillä. Siihen varjo/tummuuskohtaan persikkaan taittavaa tähän tarkoitettua peiteainetta vaan ja sillä lähtee aika hyvin näkyvistä. Ei ole pakko edes käyttää mitään muuta meikkiä samalla, mulla on usein arkena pelkästään nuo silmänympäryspeitot ja ripsaria. 

Hyviä tuotteita mun kokemuksen mukaan on esim. Mac Studio Fix Conceal ja Correct paletista Medium alin oikea persikansävy (tämä on myös veden ja hikoilunkestävää), Jones Roadin Light Peachy Pink sävyinen korjausainekynä, ja Seint Demi Colour Corrector O3.

Vierailija
12/27 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo useimmilla johdu mistään raudan puutteista tai huonoista unista tms, vaan rakenteellisistä syistä. Osalla on lapsesta asti vaan noin, osalla iän myötä silmän alta katoaa rasvaa joten tulee tuo kuoppa. Alhainen rasvaprosentti kehossa usein pahentaa ongelmaa.

Mutta ei nuo minusta oikeastaan ole edes rumia. Olen katsellut elokuvissakin kauniina pidettyjä naisia, niin aika monella on tuollaiset kuopat, kun niillä ihmisillä on usein tosi vähärasvainen naama. Toki meikillä sitä vähän häivyttävät elokuviin, mikä onkin varsin helppoa, vähän vaan kuopan aiheuttaman varjon sävyn mukaan banaaninväristä tai persikkaista peiteainetta varjon päälle, ja ehkä vaaleankellertävää kevyttä peiteainetta koko silmän alle, jos koko alue on kuopassa ja tumma. Ei mene kuin minuutti ja näyttää taas pirteältä.

Vierailija
13/27 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli 35 v iässä kuopat, kun naama muutenkin kapeni, ja nyt 50 v iässä siinä kuopan reunalla on vielä "ryppyrengas". Eipä tuo ole menoa haitannut. Ennen kuin tuli ne rypyt, usein peiteaineella peitin tummuutta, enää en viitsi kun se vaan paakkuuntuu ryppyihin, eikä mua enää muutenkaan häiritse näyttää vanhalta.

Vierailija
14/27 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miksi joku alapeukuttaa tätä. AP kertoi ongelmasta ja tässä ratkaisu. Keho tuottaa hyaluronihappoa itsekin eli siihen kuoppaan mitään botoxia olla tunkemassa...

Vierailija
15/27 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista on sitten ihmisiä maailmalla jopa sokeutunut, että kannattaa miettiä onko niin tärkeää.

Joo no varmaan jos itse menee tökkimään, haloo. Tietenkin se tehdään lääkärin tai plastiikkakirurgin vastaanotolla. Onko sulle tehty? Mulle on.

Vierailija
16/27 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei valovoide autakaan, aivan liian kevyt tuote. Tarvit paljon peittävämpää tavaraa, ja mahdollisesti taittovärejä tummimpaan tai varjokohtaan. Mutta kyllä nuo todella hyvin saa meikattua pois, jopa minäkin 50 v jolla on silmänalus sinertävä ja sitten poskiluun ja silmänalusen rajalla sinipunertava varjo, saan meikillä ne aika näkymättömiin. Mutta ei enää riitä pelkkä peittäväkään peiteaine, vaan tummimpiin kohtiin laitan sen alle Bohon oranssia peiteainetta puikosta taittoväriksi.

Vierailija
17/27 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no varmaan jos itse menee tökkimään, haloo. Tietenkin se tehdään lääkärin tai plastiikkakirurgin vastaanotolla. Onko sulle tehty? Mulle on.

Missä tehty ja mitä maksoi? Onko kuinka kauan pysynyt lopputulos? Mietin, josko hankkisi itselle 50v-lahjaksi

Vierailija
18/27 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan itse terveydenhoitoalan ihmisenä teettäisi tuota, sen verran on riskejä, ja oikeastaan ihan turhan eli pelkän ulkonäön takia. Kyllä niitä on ihan plastiikkakirurgin tekemänäkin tapahtunut maailmalla. Noissahan on 2 hyvin vakavaa, toki harvinaista, riskiä eli sokeutuminen, kun täyteainetta päätyy silmään johtavaan verisuoneen eikä havaita ajoissa niin että voi sulattaa täyteaineen pois hyaluronidaasilla, ja nekroosi eli kuolio. 

Eli joo ei kiitos minulle, pidän kuoppasilmäni mieluummin. Olen muutenkin tullut nyt 45 v. jälkeen aika Pro Age aktivistiksi, eli kannatan sitä että ikä saa näkyä, enkä mitenkään yritä edes meikillä tehdä itseäni nuoremman näköiseksi ja peitellä iän merkkejä. Siitä asenteesta kun pitäisi päästä koko yhteiskunnassa eroon, että ikääntyminen ja sen näkyminen on jotenkin negatiivista.

Vierailija
19/27 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan itse terveydenhoitoalan ihmisenä teettäisi tuota, sen verran on riskejä, ja oikeastaan ihan turhan eli pelkän ulkonäön takia. Kyllä niitä on ihan plastiikkakirurgin tekemänäkin

No mä olen tosi paljon työni puolesta esillä ja on ikävä fiilis, kun näytän koko ajan väsyneeltä noiden kuoppien takia, vaikka en olisikaan. Olen kuullut kysymyksiäkin, onko kaikki ok. 

t.ap

Vierailija
20/27 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tehty ja mitä maksoi? Onko kuinka kauan pysynyt lopputulos? Mietin, josko hankkisi itselle 50v-lahjaksi

Ulkomailla ihotautilääkätin toimesta. Kolme vuotta jo kestänyt tulos, kukaan ei voisi arvata että jotain on tehty. Poisti myös tummuutta, jota ennen joutui meikillä piilottamaan. Olen nelikymppinen.

Suosittelen että tutkit Suomesta parhaat asiantuntijat. Jodelissa on kauneuskirurgia-kanava, jossa varmasti tietoa.