No niin naiset, Hesari on testannut lempiruokanne KASVISSOSEKEITOT!
Voittajassa näin hienot ravintoarvot:
Hinta: 2,49 e/300 g
Energiaa: 41 kcal/100 g
Hiilihydraatteja: 4,7 g/100 g
Rasvaa: 1,9 g/100 g
Suolaa: 0,75 g/100 g
Proteiinia: 0,6 g/100 g
Ravintokuitua: 1,1 g/100 g
Valmistusmaa: Suomi
Kommentit (28)
Työskentelen toimistossa ja välillä näkee noita sosekeittoja työkavereilla. Moni syö siihen kylkeen jonkun leivän tai muun vastaavan. Ihan hyvin tuolla jaksaa työpäivän kun työ on kevyttä toimistotyötä.
Jos syö aamupalan ennen töitä ja kahvitauolla jotain pientä niin ei siinä lounasaikaan usein ole vielä mitään isompaa nälkää. Töiden jälkeen kotona syö sitten jotain ruokaisampaa perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä se jaksat Huoris vinkua kasvissosekeitoista, onko sulla joku trauma siitä(kin)?
Ai oot huọra? No haista vìttu sit.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen toimistossa ja välillä näkee noita sosekeittoja työkavereilla. Moni syö siihen kylkeen jonkun leivän tai muun vastaavan. Ihan hyvin tuolla jaksaa työpäivän kun työ on kevyttä toimistotyötä.
Jos syö aamupalan ennen töitä ja kahvitauolla jotain pientä niin ei siinä lounasaikaan usein ole vielä mitään isompaa nälkää. Töiden jälkeen kotona syö sitten jotain ruokaisampaa perheen kanssa.
Joo joo, kyllä niillä jaksaa, jos on lähes pysäyttänyt aineenvaihduntansa huonolla ravinnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikäs noissa ravintoarvoissa oli pielessä, määritteletkö ap?
Oletko sokea vai pilailetko?
Mä osaan lukea ja tulkita, halusin kuulla ap:n tulkinnan.
Mieleetäsi pari grammaa proteiinia on hyvä määrä aterialla?
Meillä tehdään usein itse. Kaapissa on usein härkishernekeittoa joka on vähän täysipainoisempaa evästä (härkis koska taloudessa on pari kasvissyöjää). Ja sitten happy soup-keittoja eli kotoisasti häpykeittoa, niillä on useamman sorttista ja aika hyviä.
Sosekeitto ei ole tarkoitettu päivän proteiinipläjäykseksi, se on lämmin alkukeitto tai sopivan leivän/piirakan kanssa kevyt ateria. Esim sunnuntain ilta-ateria jos on ollut iso ja myöhäinen aamupala ja päivän pääruoka vaikka kolmelta. Jos kukaan ei ole nälkäinen vielä kuuden maissa niin voi lämmittää tuollaisen ja pari leipää.
Vierailija kirjoitti:
Lempiruokani on metsästäjänleike.
Samoin. Nami.
Mikä on tämän aloituksen idea? Minä teen itse sosekeittoni ja laitan niihin yleensä linssejä ja oliiviöljyä, kookosmaitoa tai kermaa.
Piti kirjoittaa näin. Purra skippaa lounaskeitonkin, syö vain vihermehua, imee pillillä.
Halla-aho tekee kerran vuodessa kanakeiton, muuten syö vain kasvissosekeittoja.
Persukaksikko on vihreämpi kuin yksikään vihreä. Kumpikaan ei edes aja autoa.