puhtain välinein ja käsin lypsetty maito pakataan tuoreena puhtaisiin pusseihin (tai kiehautettuun pakastusrasiaan). Jäähdytetään heti lypsyn jälkeen jääkaapissa ja pakastetaan. Pakastimen lämpötilan tulis olla väh -18 c säilytyksen aikana ja maito kannattaa suojata voimakkaan hajuisilta muilta pakasteilta esim kala ja liha, koska maitoon tarttuu herkästi makuja ja hajuja. Itse olen säilyttänyt maitopussit erillisessä suuremmassa hyvin suljetussa rasiassa. Päiväykset kannattaa merkata maitoihin.
puhtain välinein ja käsin lypsetty maito pakataan tuoreena puhtaisiin pusseihin (tai kiehautettuun pakastusrasiaan). Jäähdytetään heti lypsyn jälkeen jääkaapissa ja pakastetaan. Pakastimen lämpötilan tulis olla väh -18 c säilytyksen aikana ja maito kannattaa suojata voimakkaan hajuisilta muilta pakasteilta esim kala ja liha, koska maitoon tarttuu herkästi makuja ja hajuja. Itse olen säilyttänyt maitopussit erillisessä suuremmassa hyvin suljetussa rasiassa. Päiväykset kannattaa merkata maitoihin.