Miksi sosiaalityöntekijöitä halveksitaan?
Kommentit (23)
Ysärillä sossut olivat vielä pääsääntöisesti hyviä. Suurin osa kommunisteja, työssään ammattilaisia, työväen puolella.
Nämä nykyiset nuoret kokoomusfanit ovat aika kauheita. Ei elämänkokemusta ja arvot kuin Riikka Purralla.
Siinä kannattaa köyhän vain sanoa heippa.
Vierailija kirjoitti:
Jos lastensuojelun sosiaalityöntekijät tosiaan suojelisivat lapsia, antaisin työlleen kaiken mahdollisen kiitoksen ja kunnian.
Näin itsekin luulin tavallisena asiani aina hyvin hoitaneena ihmisenä, kunnes minusta tuli lastensuojelun perhehoitaja.
Kun silmät avautuvat, niitä ei saa enää kiinni. Työni oli hoitaa ja puolustaa lapsia sekä heidän mielenvikaisilta vanhemmiltaan ETTÄ täysin kujalla olleilta sosiaalityöntekijöiltä.
Nämä tekivät työnsä niin, että pääsivät itse suhteessa hulluihin vanhempiin mahdollisimman helpolla.
Käytännössä nämä saavat palkkansa lasten suojelusta vaikka polkevat itse lasten etua, oikeuksia ja turvaa. Oikeutta kasvurauhaan ja terveeseen elämään.
En voi olla enää sijaisäiti, koska en kertakaikkiaan voi olla mukana tällaisessa. Näitä kaikkein vähäosaisimpia lapsia ei ikävä kyllä voi pelastaa, koska kukaan ei kukaan heistä välitä.
Joten ei, en ar
Itse olen samassa hommassa ollut. Sossut oli ongelmista suurin. Ihan kujalla aivan kaikesta.
Mun olisi pitänyt kirjottaa heille lausuntoja joissa haukutaan lasten omia vanhempia/kotia.
Siis kaikki olisi pitänyt sellasen suodattimen läpi vetää.
Loppu mun ura sijarina lyhyeen kun en tehny niin.
Jos lastensuojelun sosiaalityöntekijät tosiaan suojelisivat lapsia, antaisin työlleen kaiken mahdollisen kiitoksen ja kunnian.
Näin itsekin luulin tavallisena asiani aina hyvin hoitaneena ihmisenä, kunnes minusta tuli lastensuojelun perhehoitaja.
Kun silmät avautuvat, niitä ei saa enää kiinni. Työni oli hoitaa ja puolustaa lapsia sekä heidän mielenvikaisilta vanhemmiltaan ETTÄ täysin kujalla olleilta sosiaalityöntekijöiltä.
Nämä tekivät työnsä niin, että pääsivät itse suhteessa hulluihin vanhempiin mahdollisimman helpolla.
Käytännössä nämä saavat palkkansa lasten suojelusta vaikka polkevat itse lasten etua, oikeuksia ja turvaa. Oikeutta kasvurauhaan ja terveeseen elämään.
En voi olla enää sijaisäiti, koska en kertakaikkiaan voi olla mukana tällaisessa. Näitä kaikkein vähäosaisimpia lapsia ei ikävä kyllä voi pelastaa, koska kukaan ei kukaan heistä välitä.
Joten ei, en arvosta sosiaalityöntekijöitä sen jälkeen, kun näin vuodesta toiseen sen, miten lasten kannalta päin peetä he ihan tahallaan, laiskuuttaan ja itsekkyyttään toimivat.
Ja ei, en ole joku bioäiti, joka vastustaa huostaanottoja. Päinvastoin. Olen ex-sijaisäiti ja kaikki huostaanotot olivat erinomaisen aiheellisia.
Lastensuojelu ei vainsen jälkeen osannut eikä halunnut näitä lapsiraukkoja mitenkään kuntouttaa ja edelleen suojella niiltä, jotka heille suureksi vahingoksi todetusti olivat.
Kestän paljon katsoa, mutta viattomien ja kovasti oireilevien pikkulasten tietoista rääkkäystä en minäkään. Sillä monin tavoin hullujen ja pimeiden aikuisten oikeuksilla ei ollut määrää eikä rajaa.
Ja muun alan sossuista ei ole omakohtaista näkemystä. Mutta odotukseni eivät tuon jälkeen ole korkeat.
Onneksi oli oma hyvä ammatti johon palata. Halusin auttaa lapsia, mutta kun lastensuojelukaan ei heitä suojele, niin se oli lopulta mahdotonta.