Vaimo tuhosi saunan lauteet
Vaimo tuhosi saunan lauteet! Hän pesi mustaa villakangastakkia ja laittoi sen saunaan lauteille eilen kuivumaan. Tiesi etten sauno pariin päivään, tulehdus ja en mene ennen lauantaita saunaan. Nyt kävi sitä kääntelee niin oli tummat rannut lauteilla! Sanoi että kyllä ne kuluu mutta mun mielestäni ne täytyisi pestä heti.
Asunto on 30/70 eli mun omistus 70 että onko helppo olla huoleton? On todella kamalan näköiset. Tulee vieraitakin lauantaina niin noloa mun viedä ne tuollaiseen saunaan. Näyttää sitä kun joltain olisi käynyt iso vahinko lauteilla.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin itse aivan raivoissani jo siitä jos joku kuvittelisi käyttävänsä saunaani kuivaushuoneena. Saunon lähes päivittäin. Mikä siinä on ettei järkis sano ihmisellä mitään? Se käsittelemätön puu ei paljoa kestä eikä me haluta kosteutta saunassa säilöä. - n86
Käsittele se puu, pälli. Vai onko hiki ja hien urea ihanaa imeyttää lauteisiin?
jaa niiku lakkais ne lauteet vai :D heletin hölömö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimot eivät ole ilmaisia. Aina saa olla perästä korjaamassa kaikenlaista mitä on lapsenomaisessa hyvässä uskossa tehnyt. Toinen kallis juttu on autot mitä vaimot ruttaa. Kannattaa ostaa niille erikseen joku pieni halpa kippo jota voi peruutella lommoille. Lapset ne vasta kalliiksi tuleekin, jos niitä hankkii. Varsinkin kun vaimon mielestä niille pitää ostaa merkki sitä ja merkki tätä jotka on ihan samaa kuin muutkin paitsi 5 kertaa kalliimmat.
Sisikohan jostain leasing vaimon? Sellainen mikä tulisi vaikka 5 vuoden sopimuksella ja huollot ja muut korjaukset kuuluisivat hintaan eikä niistä tarvitsisi murehtia. Sitten 5 vuoden päästä voisi vaihtaa uudempaan malliin.
Kantsii liisata ne lauteet.
Vaimo varmaan joko siivoaa tai kustantaa uudet? Ihmiset on uusavuttomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin itse aivan raivoissani jo siitä jos joku kuvittelisi käyttävänsä saunaani kuivaushuoneena. Saunon lähes päivittäin. Mikä siinä on ettei järkis sano ihmisellä mitään? Se käsittelemätön puu ei paljoa kestä eikä me haluta kosteutta saunassa säilöä. - n86
Parafiiniöljyllä ne yleensä käsitellään mutta ehkä sun kaverit tykkäis tervasta :D lähtis munakarvat samalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko "siivous" tuttu termi? Saippua ja Fairykin voi riittää. Kokeile ja ylläty, ap.
mikään niin kivaa kun siivota vajaan vaimon jälkiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiekkapaperilla sutaisee lauteet läpi niin ongelma on korjattu. Kai nyt jokainen mies tuon osaa?
Klorite tms?
Huono idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene sitten saunaan vieraiden kanssa vai meneekö. Onko mitään laudepesuainetta, ilmeisesti sillä ei lähtenyt. Se taisi olla silti vahinko ettei tajunnut. Ehkä voi kieltää sellaiset pesut jatkossa ja pesukone on villalle. Tai pesuhuone.
Niin ne on mun vieraat jotka tulevat lauantaina ja olen ne kutsunut nimenomaan saunaan. Meillä on sauna. Muuten voitaisiin kokoontua sinkku kavereille muttei ole saunaa.
Ap vielä.
No ainakin teillä on puhuttavaa, kun voitte kimpassa haukkua sun vaimoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on niin vieraantuneita saunomisesta että laudeliina ei varmasti ole tuttu asia
Syventää puun luonnollista väriä
Supi Laudesuoja imeytyy puuhun jättäen luonnollisen pinnan. Supi Laudesuoja syventää puun omaa väriä eri tavoin eri puulajeista riippuen.
Likaa ja vettä hylkivä
Supi Laudesuoja suojaa lauteita kosteudelta ja lialta. Supi Laudesuojalla käsitellyt saunan lauteet on helppo pitää puhtaina.
Helppo levittää
Väritön parafiiniöljy on helppo levittää uusille tai aiemmin öljytyille lauteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiekkapaperilla sutaisee lauteet läpi niin ongelma on korjattu. Kai nyt jokainen mies tuon osaa?
Klorite tms?
Huono idea.
Miten niin? Kloriittia rättiin ja kokeilee. Sillä puutalon ulkolaudoituskin pestään ennen uudelleenmaalausta. Kantsii vedellä vähän laimentaa ja lopuksi huuhdella ja kuivattaa, eli sauna lämpimäksi ja ovi kiinni. Jälkilämpö kuivatraa loput. Kuolee myös perspöpöt, joita suojaamaton puu on imenyt.
Ja nyt heti peset että lauteet kuivuu lauantaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene sitten saunaan vieraiden kanssa vai meneekö. Onko mitään laudepesuainetta, ilmeisesti sillä ei lähtenyt. Se taisi olla silti vahinko ettei tajunnut. Ehkä voi kieltää sellaiset pesut jatkossa ja pesukone on villalle. Tai pesuhuone.
Niin ne on mun vieraat jotka tulevat lauantaina ja olen ne kutsunut nimenomaan saunaan. Meillä on sauna. Muuten voitaisiin kokoontua sinkku kavereille muttei ole saunaa.
Ap vielä.
Ap:n kaverit jonottaa sitä kuola suussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vielä.
APtako?
Vierailija kirjoitti:
Lähtee juuriharjalla ja mäntysuovalla.
Semmosta se on kun tyhmät pariutuu ja puolison valinta perustuu yksinomaan ulkonäköön.
Varmaan todella hyvännäköinen i d i o o t t i pariskunta. Valo loistaa päästä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vielä.
APtako?
En ihmettelis. Ehkä ulsterinjäämät lauteissa häiritsee telakoitumista.
Aina pitää laittaa pyyhe slle. Ja kuka hullu pesee itse villakangastakin? Pilalle meni lauteet ja takki, onneksi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millä yritti pestä vai yrittikö millään. Ei tuntunut olevan harmissaan ja sekin epäilyttää. Mä kyllä olen!
Mistä mulla olisi tullut tuo mieleen kieltää etukäteen? Kun nyt tietäisi mitä muuta tuhoa vii tulla kun en ole erikseen kieltänyt? Yhden keittiön pöydän hän pilasi kerran jollain väreillä. Olisi täytynyt höylätä ja lakata se uudelleen. Arvatkaa tekikö, no ei. Osti kyllä uuden mutta lauteet on nyt pilalla. Enkä tykkää kun käyttää löylytuoksuja. Ne haisee ja voi tuhota kiukaan. Hän on kieltänyt meiltä makkaran paiston foliossa silti mutta itse laittaa imeliä hajujaan kiukaalle.&nb
Laittaa imeliä tuoksuja kiukaalle ? Entä kiulu? Mitä värejä laittoi keittiön pöytään, voi ei? Ei ollut suojaavaa pöytämuovia tms. Se on ilmeisesti sitten maksettava uudet lauteet, jos hyvät haluaa.
Osta lauteille pellavaiset laudeliinat niin ei näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millä yritti pestä vai yrittikö millään. Ei tuntunut olevan harmissaan ja sekin epäilyttää. Mä kyllä olen!
Mistä mulla olisi tullut tuo mieleen kieltää etukäteen? Kun nyt tietäisi mitä muuta tuhoa vii tulla kun en ole erikseen kieltänyt? Yhden keittiön pöydän hän pilasi kerran jollain väreillä. Olisi täytynyt höylätä ja lakata se uudelleen. Arvatkaa tekikö, no ei. Osti kyllä uuden mutta lauteet on nyt pilalla. Enkä tykkää kun käyttää löylytuoksuja. Ne haisee ja voi tuhota kiukaan. Hän on kieltänyt meiltä makkaran paiston foliossa silti mutta itse laittaa imeliä hajujaan kiukaalle.&nb
aromaattisille löylytuoksuille haiseva hookoon sininen lenkki, mikä makuelämys!
Koko talon on tulella puhdistettava.
(Ap vois kaasupolttimella liekittää lauteet. Kantsii kantaa ne ulos sitä varten. Ettei tuu iso vahinko kun vaikuttaa vähän hitaalta)