Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo tuhosi saunan lauteet

Vierailija
29.01.2025 |

Vaimo tuhosi saunan lauteet! Hän pesi mustaa villakangastakkia ja laittoi sen saunaan lauteille eilen kuivumaan. Tiesi etten sauno pariin päivään, tulehdus ja en mene ennen lauantaita saunaan. Nyt kävi sitä kääntelee niin oli tummat rannut lauteilla! Sanoi että kyllä ne kuluu mutta mun mielestäni ne täytyisi pestä heti. 

Asunto on 30/70 eli mun omistus 70 että onko helppo olla huoleton? On todella kamalan näköiset. Tulee vieraitakin lauantaina niin noloa mun viedä ne tuollaiseen saunaan. Näyttää sitä kun joltain olisi käynyt iso vahinko lauteilla. 

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaa lauteet. Tulee hieno sauna, kun vähän tummemmalla laitat lauteet. Ei edes iso homma. 

Vierailija
82/127 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauteet on kulutustavaraa. Itsellänikin on lauteissa jälkiä vuosien jäljiltä, kuten myös seinäpaneeleissa makoiltuani saunassa jalat seinää vasten. Ei lähde normaalilla pesulla voi voi. Paskanko väliä niinkuin oikeesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene sitten saunaan vieraiden kanssa vai meneekö. Onko mitään laudepesuainetta, ilmeisesti sillä ei lähtenyt. Se taisi olla silti vahinko ettei tajunnut. Ehkä voi kieltää sellaiset pesut jatkossa ja pesukone on villalle. Tai pesuhuone.

Niin ne on mun vieraat jotka tulevat lauantaina ja olen ne kutsunut nimenomaan saunaan. Meillä on sauna. Muuten voitaisiin kokoontua sinkku kavereille muttei ole saunaa. 

Ap vielä. 

Siis etkö käytä laudeliinoja?! Yök! Vieraat vaan samoille hikisille perspaikoille, joissa on istunut ties kuka?! Mutta oikeasti: koitappa kloorilla, eiköhän lähde irti. Huuhdot vaan huolella, höyrystyvään klooriin voi kuolla.

Vierailija
84/127 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta lauteille pellavaiset laudeliinat niin ei näy.

Miksi muuten pellavaa? Itse käytän vain jotain vanhoja pyyhkeitä. Onko pellavassa jokin esimerkiksi lauteita suojaava tekijä vai miksi se on niin suosittu? Ovat niin kalliita että syy? 

Vierailija
85/127 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrota laudelaudat ja käännä ne ympäri. Tai värjää ne mustiksi grillihiilillä (sytytysneste auttaa värin tasoittumista ja poistaa imelät tuoksut). Tai peitä ne lauteet vaikka lasikuidulla.

Vierailija
86/127 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten pellavaa? Itse käytän vain jotain vanhoja pyyhkeitä. Onko pellavassa jokin esimerkiksi lauteita suojaava tekijä vai miksi se on niin suosittu? Ovat niin kalliita että syy? 

Kummatkin käy. Ne pellavat menee kyllä ryppyyn.

Vierailija
87/127 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko AP se sama äijä sieltä yhestä ketjusta, kun vaimo ei osannut miesten töitä, niin jäät vei mökkilaiturin ja ostitte puoliksi uuden. Ainakin yhtä hidleriltä kuulostat.

Vierailija
88/127 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi sinulle ap on tärkeämpi asia elämässä, vaimo vai lauteet? 

Vierailija
89/127 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiekkapaperilla sutaisee lauteet läpi niin ongelma on korjattu. Kai nyt jokainen mies tuon osaa?

Klorite tms? 

Huono idea.

Miten niin? Kloriittia rättiin ja kokeilee. Sillä puutalon ulkolaudoituskin pestään ennen uudelleenmaalausta. Kantsii vedellä vähän laimentaa ja lopuksi huuhdella ja kuivattaa, eli sauna lämpimäksi ja ovi kiinni. Jälkilämpö kuivatraa loput. Kuolee myös perspöpöt, joita suojaamaton puu on imenyt.

Ja nyt heti peset että lauteet kuivuu lauantaiksi.

Siten niin:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/varo-myrkyllista-sisailmaa-ala-pese…

Vierailija
90/127 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koristetyynyt ovat aina miehiä tärkeämpiä.

Vierailija
91/127 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiekkapaperilla sutaisee lauteet läpi niin ongelma on korjattu. Kai nyt jokainen mies tuon osaa?

Klorite tms? 

Huono idea.

Miten niin? Kloriittia rättiin ja kokeilee. Sillä puutalon ulkolaudoituskin pestään ennen uudelleenmaalausta. Kantsii vedellä vähän laimentaa ja lopuksi huuhdella ja kuivattaa, eli sauna lämpimäksi ja ovi kiinni. Jälkilämpö kuivatraa loput. Kuolee myös perspöpöt, joita suojaamaton puu on imenyt.

Ja nyt heti peset että lauteet kuivuu lauantaiksi.

Siten niin:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/varo-myrkyllista-sisailmaa-ala-pese…

Kloorikaasun pitkäaikainen hengittäminen voi pahimmillaan olla erittäin vaarallista. Seurauksena on voimakas yskänärsytys, puristava tai polttava tunne rinnassa ja oksentelu tai jopa hengenvaarallisen keuhkopöhö, joka voi ilmetä vasta vuorokauden kuluttua

Vierailija
92/127 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummatkin käy. Ne pellavat menee kyllä ryppyyn.

Mielenkiintoista. Osa ostaa vasiten kalliit pellavat perseen alle ja toiset laittaa tarkoitukseen ne vanhat kuluneet pyyhkeet. Itse ostan pyyhkeiksi uudet ja perseen alle ne vanhat kuluneet. 

Vierailija
93/127 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene sitten saunaan vieraiden kanssa vai meneekö. Onko mitään laudepesuainetta, ilmeisesti sillä ei lähtenyt. Se taisi olla silti vahinko ettei tajunnut. Ehkä voi kieltää sellaiset pesut jatkossa ja pesukone on villalle. Tai pesuhuone.

Vielä kun kuukatispllullaan kehittää sinne mustaan pohjaan punaset raidat, niin saunahan on kuin AC Milanin ultrafanin todellinen mancave!

Vierailija
94/127 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kloriitilla lähtee ainakin väri joistakin vaatteista. 

Vierailija
95/127 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ehtinyt lukea tätä ketjua, mutta muutama asia ihmetyttää. Miksi vaimo laittoi takkinsa pelkille lauteille, varsinkin, jos siellä istuu ajoittain vierasta väkeä ilman laudeliinaa. Kyllä meilläkin kuivatetaan joitakin neuleita ym. saunan lauteilla, mutta kyllä siellä on pyyhe välissä.

Olen sillä tavoin rajoitteinen, etten ole ikinä ymmärtänyt, että vieraita kutsutaan kotiinsa peseytymään. Eivätkö voi käydä suihkussa kotona?

Ja moni on varmaan jo kommentoinut, että tuo mainitsemasi katastrofi ei näy, jos laitat lauteille laudeliinan. En ikinä istuisi vieraaseen saunaan pelkille lauteille.

Vierailija
96/127 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudet laudelaudat maksaa alle 100€ mitä itket?

Pesemälläkin voi rannut lähteä. 

Plus se työ ja vanhojen hävitys ym. Vaimo tekee tuhoja ja mies korjaa perässä ja maksaa?? Tätäkö ehdotat? Eikä kaikki miehet osaa lauteita tehdä/korjata.

Jostain syystä luin tämän Pulkkisen Kopiovastaavan äänellä. :D

Vierailija
97/127 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä unohda tuikkukippoja!

Vierailija
98/127 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ehtinyt lukea tätä ketjua, mutta muutama asia ihmetyttää. Miksi vaimo laittoi takkinsa pelkille lauteille, varsinkin, jos siellä istuu ajoittain vierasta väkeä ilman laudeliinaa. Kyllä meilläkin kuivatetaan joitakin neuleita ym. saunan lauteilla, mutta kyllä siellä on pyyhe välissä.

Olen sillä tavoin rajoitteinen, etten ole ikinä ymmärtänyt, että vieraita kutsutaan kotiinsa peseytymään. Eivätkö voi käydä suihkussa kotona?

Ja moni on varmaan jo kommentoinut, että tuo mainitsemasi katastrofi ei näy, jos laitat lauteille laudeliinan. En ikinä istuisi vieraaseen saunaan pelkille lauteille.

Ei löylyssä kuivata mitään, 80% suomen asuntopaloista johtuu tästä löylyn käyttämisenä kuivaushuoneena, oletteko kantiksia? mamuilta ymmärrän kun ei ole tämmöistä saunakulttuuria.

Vierailija
99/127 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimot eivät ole ilmaisia. Aina saa olla perästä korjaamassa kaikenlaista mitä on lapsenomaisessa hyvässä uskossa tehnyt. Toinen kallis juttu on autot mitä vaimot ruttaa. Kannattaa ostaa niille erikseen joku pieni halpa kippo jota voi peruutella lommoille. Lapset ne vasta kalliiksi tuleekin, jos niitä hankkii. Varsinkin kun vaimon mielestä niille pitää ostaa merkki sitä ja merkki tätä jotka on ihan samaa kuin muutkin paitsi 5 kertaa kalliimmat.

Mä en kyllä käsitä mimmosia vaimoja teillä oikeen on kun mä olen ainakin ostanu autoni ihan itte.

Vierailija
100/127 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä unohda tuikkukippoja!

Onneks me ollaan mun ukon kanssa molemmat semmosia minimalisteja, eli mahdollisimman vähän tavaraa. Ei sitten joka paikka rönsyile tuikkukipoista tai elektroniikkaromusta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä