Onko 2300 euroa kuussa ihan hyvä palkka?
Kommentit (60)
Riippuu asumismenoista. Jos vuokra tai vastike on alle 500e niin tulee toimeen ok. Mut sit jos on asuntolaina + vastike tonnin kuussa niin kaikki menee mitä tulee niinku mulla.
Ei tietenkään, mutta mä en palkka on tuota tasoa.
Jos on aiemmin tienannut alle 2000, niin on.
Aiemmin 10 000 tienanneelle ja elämänsä sen mukaan mitoittaneelle ei.
Vierailija kirjoitti:
Nettopalkkana sillä pärjää just ja just, mutta bruttona alkaa olla niin pieni että tiukkaa tekee jos ei aio elää kaikesta säästellen kädestä suuhun, ja vuodesta toiseen. Säästöön ei taatusti jää penniäkään, eikä mitään asunnon ostoja tms isompia ei tarvii edes miettiä.
Itse saan työnjohtajana vähemmän bruttona! On silti omistustalokin, tosin ei mikään iso kaupunki. Mutta aika kädestä suuhun elämistä on, vaikka on kaksi samanlaista palkkaa, mutta ollaan lapsiperhe joten kuluja riittää. Säästöön kuitenkin saadaan.
Jos puoliso on työssäkäyvä, niin maksaahan tuolla sukkahousut ja kampaajat itselleen.
No tuon verran mulla jää käteen. Kohtalainen palkka, ei hyvä.
Riippuu asuinpaikkakunnasta ja veronkevennyksistä. Jos on edullinen vuokra, eikä opintolainoja tms., niin eläähän sillä ja jää vielä säästöön.
Hyvä paikka helsinkiläiselle on, kun kuukaudessa jää verojen jälkeen käteen 4500e tai enemmän.
2300e/kk bruttopalkka on surkea palkka ja 2300e/kk nettopalkka on kohtalainen palkka.
Ei hyvä mutta kohtalainen jos työ on suht. helppoa tai kevyttä eikä ole yhtään vastuuta. Tai on kokematon ja uran alkuvaiheilla.
Riippuu vähän tehtävänkuvastakin ja montako vuotta on tehnyt töitä, ilman erikoista koulutusta ja alkupalkkana ihan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvä mutta kohtalainen jos työ on suht. helppoa tai kevyttä eikä ole yhtään vastuuta. Tai on kokematon ja uran alkuvaiheilla.
Kuinka monta vuotta voidaan maksaa matalaa palkkaa perusteella että on alkuvaiheilla?
Mulla brutto 3500 ja netto n. 2400, tulen sillä ihan hyvin toimeen, mutta en pidä sitä hyvänä työn vaativuuden nähden. Mutta kuten sanottua, kaikki on suhteellista.
Vai 2300 euroa kuussa, entäs 5000 euroa venuksessa tai 10.000 euroa tyhjiössä?
Maassa ei näköjään makseta palkkaa kuin niin vähän kuin mahdollista.
Olihan se 20 vuotta sitten hieman keskitasoa parempi bruttopalkka.
Vierailija kirjoitti:
Tilastokeskuksen mukaan suomalaisen kokoaikaisen palkansaajan keskiarvopalkka oli vuonna 2021 noin 3 734 euroa kuukaudessa. Tämä tarkoittaa, että monet suomalaiset ansaitsevat vähintään tämän summan kuukausittain. Mediaanipalkka eli keskimmäinen palkka oli samana vuonna 3 314 euroa
Liittyy heihin miten, jotka tienoovat +-2000e ?
Minun bruttopalkkani on 2300 ja olen tullut sillä helposti toimeen. Riippuu kuluista.