Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsivieraita kylässä - ärsyttääkö ketään muuta......

Vierailija
03.03.2007 |

se, että lapset tuhoavat ja sotkevat kaiken? Omat lapseni osaavat pistää tavaransa paikoilleen (4v. ja 6.v) ja tietävät, että esim. palapelejä ja lautapelejä ei levitellä pitkin lattioita ELLEI NIILLÄ PELATA! Mutta monet vetävät hyllyiltä kaiken alas mihin vain yltävät. Ja sitten rikotaan tavaroita, revitään esim. pelikortteja. Ihan kuin kaiken tarkoitus olisi vain sotkea eikä suinkaan leikkiä. Miksi jotkut lapset eivät osaa leikkiä vaan keskittyvät sotkemiseen? Minä ainakin pyydän lapsiani siivoamaan jälkensä kun lähdetään pois vieraisilta. Toiset vanhemmat taas lähtevät ja jättävät lastensa sotkut minun ja lasteni siivottaviksi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelien levittelystä en tykkää, mutta muuten meillä saa sotkea enkä välitä, vaikka vieraat lähtisivät siivoamattakin. Meiltä siivous sujuu joutuisasti, kun tiedämme mihin mikäkin tavara kuuluu.

Silloin, kun omat lapset olivat " sotkuiässä" koin hirveätä stressiä heidän sotkemisestaan ja todellakin siivosin heidän jälkensä vierailla, jos jotain sotkua aiheuttivat (ja useimmiten aiheuttivat).

Vierailija
2/10 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoavat jälkensä.

Ovatko ap lapsivieraasi saman ikäisiä kuin omat lapsesi?

Meidän 2-vuotias kyllä sotkee helposti, välillä kyllä siivoaakin reippaasti, mutta ei aina. Ymmärrän kyllä, että vieriadenkin 2 vuotiaiden jälkeen on sotkua. Eli riippuu siis iästä keltä voi odottaa mitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat lapsia ja vanhempien tehtävä on opastaa heitä. Mikset voinut sanoa vieraiden lapsille, että olisiko hyvä myös kerätä tavarat, kun on niitä ensin levittänyt? Parempi sekin vaihtoehto kuin tulla tänne palstalle itkemään...

Vierailija
4/10 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä sotkevat lapset ovat samanikäisiä ja jopa vanhempia. En toki odota, että 1-2v. vielä osaisikaan siivota kaikkia jälkiään ;-)

Vierailija
5/10 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu paljon siitä minkä ikäisiä lapsi vieraat on. 2v. varmasti ottaa kaiken minkä irti saa. aikuinen valvoo. tosin vieraita ei kannata käskeä

niin varmasti ei tule sotkua.

Vierailija
6/10 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten esille kaikki millä saa leikkiä mielin määrin ja jotka eivät mene helposti rikki kuten esim. Duplot jne.

Vierailija
7/10 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) lapset ovat erilaisia, ihan syntyjäänkin osa on toisia vilkkaampia ja kovempia tutkimaan paikkoja.

2) kylässä lapset aina tuppaavat " inventoimaan" eli tutkimaan kaikki lelut ja paikat eli käytös on kylässä erilaista kuin omassa, tutussa kodissa.

3) osa vanhemmista ei edes HALUA, että vieraat siivoavat, koska silloin lelut menevät minne sattuu, vääriin paikkoihin. Ja siksi, että lähtö pitkittyy ja vaikeutuu, kun lähtöä pullikoiva lapsi jää taistelemaan lelujen paikalleen panemisesta. Monta krt helpoin tapa saada lähtemistä vastusteleva lapsi ulos ja kotimatkalle on lähteä nopeasti.

(ps: en puhunut tässä sitten omista mukeloistani, vaan keskimäärin ja yleisellä tasolla)

Vierailija
8/10 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama millainen sotku jää. On meidän lapsilla aikaa siivota niitä sitten taas ennenkuin seuraavan kerran tulee vieraita.

Vierailija
9/10 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni hinta. Joskus olen jollekin lapsivieraalle sanonut, että voisiko leikkiä lelujen kanssa vähän rauhallisemmin etteivät mene rikki, muuten täytyy herkimmin rikkoutuvat laittaa pois ja se ei olisi kenestäkään kivaa. Tällä on aina selvitty. Minäkin mieluummin keräilen ja siivoan lelut sitten itse pois, niin tiedämme missä ne ovat.

Olen asunut Suomesta poissa muutaman vuoden, ja olen huomannut, että käsitys vieraanvaraisuudesta on eri kulttuureissa aika erilainen. Suomessa ollaan hyvin tarkkoja omasta reviiristä, ja vähän nurkkakuntaisia. Iloista seurallisuutta ja rennompaa asennetta toivoisi täällä moniin lapsiperheisiin enemmän.

Vierailija
10/10 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- meidänkin perhe oli tänään kylässä ja aikuisten kahvituksen/ lasten mehuhetken jälkeen vein vilkkaamman lapsen ulos ja hyvin meni

ja

jokuhan täälläkin aiemmin ehdotti, että vieraat voivat otaa kylään mukaan oman kannettavan dv:n katselulaitteen tai lemipi dvd:itä joita kyläilyperheen dvd-laitteella katsotaan..(tai videokasetteja)

Ideoita riittää kyllä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi