Tarvitseeko entisen asukkaan posteja palauttaa?
Jos olen puolivuotta asunut tässä asunnossa, palauttanut lähes jokaviikko postit entiselle asukkaalle ja hän ei edelleenkään ole saanut posteja käännettyä oikeaan osoitteeseen?
Ei vaan jaksais enää, muutenkin masentaa ja omia ongelmia niin kaikki tuollainen ylimääräinen vie voimia. Onko minun vika jos postit sitten vaan "häviää"?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie kerran vielä isossa kirjekuoressa monta kerrallaan ja mukaan lappu, että kääntää osoitteensa.
Voisin muuten mutta jos tulee pari kirjettä/viikko ja on jotain laskuja tms tärkeää niin en viitsisi säilyttää niitä kauan että saisi monta kirjettä kasaan. Jos lopetan postien palauttamisen niin ehkä alkaa huomaamaan kun tulee rästi kirjeitä?
Kuitenkin puolivuotta aikaa ollut hoitaa osoite kuntoon kaikkiin paikkoihin niin ei luulisi olevan minun vika.
Valtaosa laskuttajista hakee osoitetiedot VRK:sta, joten kun kirjeitä ja laskuja tulee useammalta lähettäjältä niin se viittaa siihen että edellinen asukas ei ole tehnyt muuttoilmoitusta vaan 'asuu' edelleen asunnossasi.
Tämä naapurin asunnossa kirjojen mukaan asui aikaisempi henkilö jotain 4-5 vuotta. Kirjeitä tuli mm. verottajalta. Huomasivat ensimmäisen kerran, kun hakivat asumistukea, että tuli hylky, koska asunnossa asui muitakin aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie kerran vielä isossa kirjekuoressa monta kerrallaan ja mukaan lappu, että kääntää osoitteensa.
Voisin muuten mutta jos tulee pari kirjettä/viikko ja on jotain laskuja tms tärkeää niin en viitsisi säilyttää niitä kauan että saisi monta kirjettä kasaan. Jos lopetan postien palauttamisen niin ehkä alkaa huomaamaan kun tulee rästi kirjeitä?
Kuitenkin puolivuotta aikaa ollut hoitaa osoite kuntoon kaikkiin paikkoihin niin ei luulisi olevan minun vika.
Jotkut lähettäjät ei vaan opi sitä uutta osoitetta.
Esim mun mummille tuli vuosia veroposti vanhaan osoitteeseen, vaikka oli aina ilmoitettu verottajalle.
Äitinikin oli (eri) verotoimistossa töissä eikä hänkään saanut tuota asiaa muutettua.
Tästä on jo aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vietkö niitä posteja siis tälle entiselle asukkaalle vai Postin kautta? Jos olet henkilökohtaisesti niitä toimittanut, jätä mukaan lappu, jossa ilmoitat tämän palvelun nyt loppuvan. Sitten toimit kuten tuossa joku ylempänä kirjoitti eli keräät vaikka pari viikkoa väärään osoitteeseen jaetut yhteen nippuun ja viet postiin "Ei asu täällä"-tekstillä varustettuna. Loputtomiin et jatka sitäkään, jos postin tulo väärin ei lopu.
Ei, minä en ylempänä kirjoittanut, että vie postiin. Vaan lähimpään postilaatikkoon. Kuten moni muukin.
Meille jaettiin kolme kertaa kirje, jossa oli meidän osoite, mutta tuntematon vastaanottajan nimi. Vasta kolmannella kerralla postissa kuoreen kirjoitettiin "Ei asu täällä" ja sen jälkeen kirjettä ei enää jaettu meille. Kahdella ensimmäisellä kerralla vain täytettiin joku lappu ilman, että kirjeeseen tehtiin mitään merkintöjä.
Ihan turhaa vaivannäköä mennä jonnekin postiin jonottamaan.
Meilläkin tuota jatkui puolisen vuotta. Koko ajan lupasivat hoitaa osoitteenmuutokset oikein, mutta tämä tapahtui vasta kun heitin postin roskiin. Kyselivät kyllä että onko postia tullut, mutta sanoin että ei ole enää tullut yhtään, kiva kun saitte osoitteenne muutettua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa laskuttajista hakee osoitetiedot VRK:sta, joten kun kirjeitä ja laskuja tulee useammalta lähettäjältä niin se viittaa siihen että edellinen asukas ei ole tehnyt muuttoilmoitusta vaan 'asuu' edelleen asunnossasi.
Valtaosa laskuttajista ei saa osoitetietoja VRK:sta. Viranomainen saa, mutta DNA ei.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita niihin, että ei asu tässä osoitteessa.
Mä tein näinkin, mutta se ei auttanut väärän postin tulemiseen. Vasta se auttoi kun heitin postit roskiin.
Mä en ole koskaan palauttanut, Facebookin tai isännöitsijän kautta vain informoinut, että sain niitä posteja. Ei ole minun murheeni siitä eteenpäin.
Vedä kynällä osoite yli kirjekuoressa, kirjoita ei asu tässä osoitteessa ja vie kirje postilaatikkoon.
Jos jatkuu pidemmän aikaa niin roskiin vaan. Perintätoimiston yhteydenotto saa sitten sen entisen asukkaan hoitamaan asiansa kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitne huomaisi, kun nekin tulevat sinun kotiisi?
Rasittavaa on toki tuo.
Perintäfirmoilla on yleensä aina ajantasainen osoitteisto, joten ne kirjeet voivat hyvinkin mennä siihem oikeaan osoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä siinä on niin raskasta? Ensin sovit milloin voi postit hakea ja että aika sopii molemmille, pitää olla kotona silloin kun sovittu jne. Jokaviikko melkein.
Ja en jaksa myöskään palautella postiin se vast raskasta olisi. Ehkä jos en olisi tässä tilassa itse niin ei olisi raskasta.
Miksi tehdä postinjakajan töitä, toiselle maksetaan siitä palkkaa. Ap vie ne alas ilmoitustaululle tai jos hyvä tuuri käy että olet kotona kun postinjakaja tulee anna hänelle
Tärkeät kirjeet laitan takas jakoon. Ollaan asuttu tässä yli 12 vuotta. Jouluna tuli kortti entiselle omistajalle. En vienyt takas jakoon. Kannattas tuttujen päivittää joskus omia osoitekirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä siinä on niin raskasta? Ensin sovit milloin voi postit hakea ja että aika sopii molemmille, pitää olla kotona silloin kun sovittu jne. Jokaviikko melkein.
Ja en jaksa myöskään palautella postiin se vast raskasta olisi. Ehkä jos en olisi tässä tilassa itse niin ei olisi raskasta.
Mitä ihmettä? Miksi kenenkään pitäisi joitain ylimääräisiä postitreffejä järjestää?
Kirjoittaa kirjeen päälle, ettei asu tässä osoitteessa ja pudottaa lähimpään Postin laatikkoon.
Paitsi että jos on mikään muu jakelija kuin Posti, tuo ei auta yhtään mitään.
EI kiinnosta, ovatpahan pois minun tontiltani.
T. Henkilö, jolla myös tuli yli vuoden ajan edellis
Vittuako joku alapeukuttaa asiaa mikä on selkeästi sanottu myös Postissa että asia on näin :D
Postilain mukaan sinä et saa kirjeitä hävittää. Kirjeeseen teksti "väärä osoite" ja postin laatikkoon. Oli toimija kuka tahansa. Kannattaa muistaa, että Postille tehty osoitteenmuutos on voimassa rajallisen ajan.
.inä vein postiin ja seuraavalla viikolla se sama kirje tuli taas mulle vsokka sanoin siellä postisss että ei ssu se hemkilö siinä mun osoitteessa
.
Vierailija kirjoitti:
.inä vein postiin ja seuraavalla viikolla se sama kirje tuli taas mulle vsokka sanoin siellä postisss että ei ssu se hemkilö siinä mun osoitteessa
.
Piruako sinä Postiin menit? Täällä on jo monta kertaa sanottu, että kirjoita kirjeen päälle: EI ASU TÄÄLLÄ, ja laita lähimpään postilaatikkoon.
Ennen postit jaettiin asiakkaan nimen perusteella. Edellinen kokper-hallitus muutti lakia ja postit jaetaan vain osoitteen mukaan, ettei kilpailu häiriintyisi. Palvelutaso laski, palkkataso laski, hinnat nousivat ja verotulot romahtivat. Postit lojuvat rappukäytävässä. Kiitos kokper!
Vierailija kirjoitti:
Postilain mukaan sinä et saa kirjeitä hävittää. Kirjeeseen teksti "väärä osoite" ja postin laatikkoon. Oli toimija kuka tahansa. Kannattaa muistaa, että Postille tehty osoitteenmuutos on voimassa rajallisen ajan.
Tunge nyt ne postilakis prseeseen. Kerran voi yrittää palauttaa sitten roskiin.
Mulla tullut kirjeitä edellisen kuolinpesälle tai vissiin kuolinpesän hoitajalle. Onnekseni vakiokauppani kyljessä on postloota, niin ei ole ylimääräistä vaivaa kun kauppareissulla vie, kuoreen oon kirjoittanut kyllä aina että kyseinen hlö ei asu enää tässä osoitteessa, mutta saa nähdä milloin menee "jakeluun" että loppuu jakelu, heh.