Etätöiden aikakausi on jäämässä taakse
ja hyvä niin. Työ tullaan jatkossa tekemään työpaikalla, eikä silityslaudan päällä kotona, koska "etätyö" eli kaiken muun tekeminen työajalla on niin kivaa ja trendikästä.
Nyt jo on merkkejä ilmassa, että tähän tullaan puuttumaan, sillä tällainen työntekijöiden eriarvoistaminen ei ole kovinkaan kestävää ja eettistä toimintaa. Lisäksi työn tuottavuus tulee kasvamaan ja jälleen saadaan hyvä pohja innovaatioille ja yhteiselle tekemiselle.
Lisäksi tekoäly tulee hoitamaan suuren osan näistä etänä käsiään heiluttelevien ja turhissa teams - palavereissa työaikaa kuluttavien hommista, se on 100% varma asia.
Kommentit (28)
Ei kuulosta kovin motivoivalta jutustella AI:n kanssa Teams-palaverissa.
Jaaha. Meidän firmassa (it) useimmat tekee täyttä etätyötä, ja etätyön suosiminen on tärkeä osa firman vastuullisuusohjelmaa. Miksi tuottaa turhia päästöjä ajelusta toimistolle ja takaisin 5 päivää viikossa, kun kuitenkin tiimit on kansainvälisiä, eikä voi kokoontua yhteen fyysisesti? Mitä mua hyödyttäisi jos menisin Ruoholahteen istumaan, kun 2 mun tiimikaveria on Intiassa, 3 Puolassa, ja 2 Tampereella? Saisin vain kiusakseni avokonttorin hälyn, mutta työasiat projektitiimin kanssa pitäisi edelleen hoitaa Teamsilla.
Työn tekemisen aikakausi on jäämässä taakse.
Vierailija kirjoitti:
T. Donald Trump
Hän itse on jatkuvasti etätöissä. Onko edes poistunut golfkentältä
Konttorilla ei saa rauhaa tehdä töitä. Ja palsut useimmiten ovat ajanhukkaa. Minun työryhmän (ei tiimi) aikaa ei tuhlata. Teemme kaiken aikataulussa, mutta muuten olemme kuin ellen kanat.
Kyseinen artikkeli kertoi USA:sta.
Eriarvoistaminen millä tavalla? Jos on hankkiutunut vaikka kaivinkoneen kuljettajaksi, niin ei sitten ole mahdollista märistä, että miksei minullakin ole etätöitä. Tai toki on mahdollista, mutta ei oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Donald Trump
Hän itse on jatkuvasti etätöissä. Onko edes poistunut golfkentältä
Höpsistä. FIrmat säästävät etätöiden aikana mm. tilavuokrista ja sähköstä. Eivät luovu saavutetuista eduista.
Etätyö sopii suomalaisille, toinen juttu on sitten Keski- ja Etelä.Eurooppa, jossa työntekijät tarvitsevat enemmän kaitsemista ja vahtimista (näin sanovat niin sikäläiset alaiset kuin pomot).
Voi ei. On niin ihana kun voi ottaa nokoset kotona ja pitää pitkiä lounas ja kahvitaukoja.
Koiraakin voi ulkoiluttaa.
Hel.... hyvä että tekoäly tulee. Poistun mielelläni työelämästä. Tv. Rouva 53v.
Meidän työpaikallamme on hyviä kokemuksia etätyöstä, ja firma muuttikin jo pienempiin tiloihin. Valtava säästö.
Ei ole ollut mitään viitteitä siitä että työ hoituisi huonommin kotikonttorilla, osa töoistä hoituu jopa paremmin.
Eri ihmisillä on kyllä muotoututunut erilainen toimintatapa, osa porukasta kon koko ajan konttorilla ja osa taas vain säädetyt 4 päivää kuussa.
Meillä ei ole toimistolla edes työpisteitä kaikille. 90% tehdään etänä. Saman tiimin työntekijät ja asiakkaat on hajallaan pitkin Suomea, osa jopa ulkomailla, joten ei mitään eroa olenko Teamsissa toimistolla vai kotona
Terveydenhuolto ainakin hyötyy etätyöntekijöistä, koska se varmasti vähentää merkittävästi tautien leviämistä.
Siellä katkera duunari puhuu. Vääntäydy sinä vaan jatkossakin aamuseitsemäksi sinne sorvin ääreen, me etätyöläiset nukutaan vielä siihen aikaan.
jepjep